Richirich Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 God kveld ! tenkte jeg skulle ta en dag og gi bilen litt pleie utvendig.. tror det er en stund siden den har vært polert osv.. tenkte jeg skulle gå for meguiars, da mange mener det er bra. så det jeg lurer på er: hva bør jeg kjøpe ? gjerne handleliste og evt et billig sted å bestille takker !
ZhilleN Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Jeg hadde kjøpt : - Poleringsmaskin fra biltema - Meguiars body shampo - Meguiars polish - Meguiars wheel shine - Håndklut - Poleringsvotter - Poleringspute Dette hadde jeg gått for
StianA Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... n&start=15 http://www.detailersclub.no/
Richirich Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Jeg hadde kjøpt : - Poleringsmaskin fra biltema - Meguiars body shampo - Meguiars polish - Meguiars wheel shine - Håndklut - Poleringsvotter - Poleringspute Dette hadde jeg gått for du legger ikke på voks altså ? trodde kanskje det var litt smart jeg da..
Ad|oS Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Må ha på en voks eller forsegling på bilen, ellers er arbeidet bortkasta En voks gir ofte mer dybde og wet-look enn en sealant som gir en mer glassaktig finish. Denne varer derimot lengre enn en voks som regel. Du kan få det dobbelt opp ved å først legge på forsegling og deretter voks. Skal jeg anbefale en voks som ser bra ut, er billig og varer lenge og er fra Meguiars, må det være MG #16. Denne har veldig bra holdbarhet til å være voks, samt gir bra dybde i lakken. To lag med denne, og du slipper å legge på ny voks på lang lang tid Triks å kjøpe den fra ebay. Billig der Ønsker du mindre holdbarhet og mer dybde i lakken er MG #26 bra
Richirich Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Må ha på en voks eller forsegling på bilen, ellers er arbeidet bortkasta En voks gir ofte mer dybde og wet-look enn en sealant som gir en mer glassaktig finish. Denne varer derimot lengre enn en voks som regel. Du kan få det dobbelt opp ved å først legge på forsegling og deretter voks. Skal jeg anbefale en voks som ser bra ut, er billig og varer lenge og er fra Meguiars, må det være MG #16. Denne har veldig bra holdbarhet til å være voks, samt gir bra dybde i lakken. To lag med denne, og du slipper å legge på ny voks på lang lang tid Triks å kjøpe den fra ebay. Billig der Ønsker du mindre holdbarhet og mer dybde i lakken er MG #26 bra så jeg bør handle på ebay altså satte opp ei handleliste på meguiars.no bare så jeg husker hva jeg skal ha.. men tror ikke jeg skal bruke poleringsmaskin, dumt eller smart ? så litt på den Step3 voksen, Carnauba.. er ikke veldig keen på å legge aaalt for mye penger i det, men har lyst på et greit poleringskit liksom handleliste: Quik Clay Detailing System Deep Crystal® System Paint Cleaner - Step 1 ScratchX® Scratch & Swirl Remover Deep Crystal® System Carnauba Wax - Step 3 har ei uåpna flaske autoglym polish.. skal jeg la den stå og slenge på step2 MG isteden ? vet ikke om de forskjellige MG produktene "utfyller" hverandre..?
Richirich Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 fy flate.. aldri skjønt ebay helt gi meg gjerne en link til butikk den ene butikken der var bare et helvete å finne frem på.. nå fant jeg faktisk litt frem handleliste mi koster 360 spenn uten frakt
Richirich Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 Hva var det i handlelista de a??.. står lenger oppi posten.. det var 1300 for det hos meguiars norge.. men det kommer sikkert masse toll og dritt i tillegg da :s
Deep Dish Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Eneste som kommer i tillegg er porto og 25% mva av totalbeløpet (varene+porto)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå