Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og lurer på å montere div powerflexforinger på E30'en min. Men er litt skeptisk til om den kan bli for stiv å kjøre med. Kan noen som har erfaringer med powerflex gi meg noen tips på dette området? Det jeg tenker på er foringer på krengingehemmere foran og bak, svingarmforinger bak og kardangoppheng. Er dette nok, eller bør jeg ha alt i powerflex? Har aldri vært borti disse foringene. Er de laget av hardplast eller er det beveelse i dem ala vanlige foringer?

Skrevet

de er stivere enn vanlige foringer, men de er laget av gummi og ikke plast ;-) kjøp de lilla, de er den beste blandingen av sport og komfort ;-)

jeg har i bakstillingen min, og alt er tight og fint... hvis bilen er litt slarken, kan du jo likesågodt bytte alt med en gang... spes når du skal bytte på diffen, da er ikke traversforingene langt unna ;-) 4 hjulskontroll må du jo ha, så like greit å få alt i orden ;-)

på stabstagene har jeg bare vanlig, men de er så fine enda... men nå har jo jeg e30m3 bærearmer med eksentriske foringer foran, og det hjalp godt på kjøreegenskapene gitt :-) ble tightere...

Skrevet

Har ikke sjekket alle foringene enda. Jeg vet at de begynner å bli dårlige rundt krengningshemmerne, men jeg skal få sjekket tilstanden på alle asap. Merker at det rykker litt i bilen når jeg trår inn clutsjen ved litt pådrag og det virker som det kommer fra bakstillingen. Så jeg lurer på at en eller alle de store foringene er litt slitne.

Azeton, jeg skal si fra hvis jeg kommer over. Men jeg tror det kun blir de som er like med vanlig E30.

Skrevet

gule og lilla er generelt som Mysild sier, litt for myke for min del, men jeg har det i hele undestellet mitt utenom travers.

det ga meg litt mere støy men om dette kom av bare powerflex eller en kombi av powerflex og 0 støy demping veit jeg ikke :)

generelt er jeg fornøyd med powerflex og ville nok hatt det i alle mine bmw`r

ps. veldig lett og bytte også!

Skrevet

Så hvis jeg går for lilla, så berger jeg litt av komforten? For jeg vil ikke ha masse bråk og knirking fra foringer, da går jeg heller for vanlige gummiforinger :?

Skrevet

overhode ikke noe knirking fra mine lilla hvertfall, litt "støy" over vei hull osv blir det nok, men du beholder alikevel litt av komforten ja, går for powerflex du!

Skrevet

Tror jeg går for powerflex i kardang, svingarmer og krengningshemmere. Traversforingene og casterforingene fremme skal forbli i gummi. Vil ikke gå så alt for mye på kompromiss når det gjelder komforten.

Skrevet
svart powerflex er vel for bane, røde har jeg faktisk ikke sett, er disse også på spesial bestilling?

oopps! tenkte bare polyuretan foringer eller de såkalte "poly" foringene på ford nå... de har det systemet...

jeg satt forresten inn mine sorte powerflex i svingarmene nå, du og du for en forskjell :-D

sjekk etter subframe disaster når du er under der da ;-) kan ikke si mine AKG motorsport polyueretanforinger i traversen bråker noe mer enn andre foringer jeg har vært borti... men det fjerner jo endel slark med de kontra vanlige i "myk" gummi... fordelen er vel bare at de er ca 50% lettere å få på plass siden de er delte ;-)

Skrevet

Hva prøver du egentlig oppnå med dette?

Jeg fikk merkbar med (u)lyd inn i kupeen med polyforinger på Z3n. Mindre merkbart på den forrige E36-en, men er det komfort man er opptatt av er det ingen vits å bruke noe annet enn orginalt imo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...