Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du har 520i e34 er det orginal diff på den eller veit jo egentlig det står i vognkort eller noe, men hva er diffen på den? hvor mange %?

Skrevet

Hvis det er diffbrems på den så er det i såfall 25%, men det er ekstrautstyr. De fleste har åpen diff.

Skrevet
Hvis det er diffbrems på den så er det i såfall 25%, men det er ekstrautstyr. De fleste har åpen diff.
åssen veit jeg om jeg har diffbrems?
Skrevet

jek opp bilen bak å snur på det ene hjulet bak vist det andre hjulet går rundt da er det brems.

(så tror jeg) vist en står på vær sin side å en snurer å den andre klarer å holde igjen det andre er det 25%

detter er jeg ikke sikker på. er nok noen andre som kan si om det stemer eller ikke.

Skrevet
jek opp bilen bak å snur på det ene hjulet bak vist det andre hjulet går rundt da er det brems.

(så tror jeg) vist en står på vær sin side å en snurer å den andre klarer å holde igjen det andre er det 25%

detter er jeg ikke sikker på. er nok noen andre som kan si om det stemer eller ikke.

ok takk;D
Skrevet

Stemmer at du kan jekke opp bak på bilen din og snurre på hjulene. Visst begge roterer samme retning er det brems. Det skal også være merket på dekselet på diffen din om det er brems. Står S ( Eller F ?) forran utvekslingen.

( Har jeg lært av Roger i hvertfall på Diffbrems skolen :-) )

Skrevet

Ja, hjulene roterer motsatt dersom diffen er åpen, dersom du har brems vil de rotere samme vei..

Ganske lite sannsynlig at din 520 ble levert med brems..

Skrevet
Ja, hjulene roterer motsatt dersom diffen er åpen, dersom du har brems vil de rotere samme vei..

en kamerat av meg kjøpte bil i går e34 520i å vi jekka den opp å snura det ene hjulet å da var det ikke noe liv i det andre`?

testa det samme på den gamle e34 525i å det var det samme ikke noe liv i det andre. er det noe spes med de åpne e34 diffa vist det ska (egentlig) snure motsat vei?

eller er det bare et tegn på at diffen begyner å bli slitt

Skrevet

en kamerat av meg kjøpte bil i går e34 520i å vi jekka den opp å snura det ene hjulet å da var det ikke noe liv i det andre`?

testa det samme på den gamle e34 525i å det var det samme ikke noe liv i det andre. er det noe spes med de åpne e34 diffa vist det ska (egentlig) snure motsat vei?

Hadde du bilen i fri så skjer vel dette. Setter du den i gir derimot, så spinner det andre hjulet motsatt vei ;)

Skrevet

har vell kanskje ikke det bilen er litt gammel oxo 90 modell så ja det er vell lite sansynelig, men det spoler på begge dekka når jeg sliter litt gummi da:D

Skrevet

Hadde du bilen i fri så skjer vel dette. Setter du den i gir derimot, så spinner det andre hjulet motsatt vei ;)

okay ikke være nei:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...