Gå til innhold

vann fosser når eg stoppe motoren?

danielner
 Share

Anbefalte innlegg

nei når motoren går har man god sirkulasjon som kjøler ned.d renner ikje ut vann da.

d e d som e så rart at d bare sjer når eg stoppe biln....d e jo valig at en bil kan koke når man kjøre,men ikje når man stoppe...

har bytta termostaten så eg følger bare litt extra med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du, med lokket på. Så koker ikke vannet før ved, tja, 110 grader. Grunnet trykket.

Blir trykket for høyt, så skal lokket på radiator slippe ut vannfor å regulere.

Stopper du bilen, så har vannet fortsatt den samme tempen som når du kjørte. Skrur du av lokket da, så forsvinenr trykket i systemet. Og vannet koker som alt annet vann, ved 90 grader ved 0 trykk. DVS. Da fosser vannet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det på en anne måte. Det er ikke normalt å skru av radiator lokket når bilen er varm, så hold fingrene unna og legg ut på ferietur med doningen!

Bare pass på at det er nok kjølevann i anlegget, nå som du har drevet å skrudd av radiator lokket ved varm motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,ska prøve.

bare en smule vanskeli når eg har vorre plaga me biln sia eg fikk den... topp,vannpumpe,termostat....skikkeli mandagsbil..

Hehe, noen ting må man bare se på å ikke røre. Det gjelder b.la radiatorlokket ved varm motor. Se så mye du orker, men ikke rør.

Høres ut som du har vært veldig plaget med bilen. Så skjønner du er engstelig.

Luft bilen etter prosedyren jeg har lagt i linken i min signatur, så kan du kjøre lang ferietur. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...