danielner Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 tempen e fin å ny termostat,vannpumpe,topp å system luftet..? som som har vorre borti d? kansje vannet ska stige når man stoppe motoren..? kan høres litt ut som et spjell som stenger når eg slår av tenninga..ka d e slags? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Hva mener du med at vannet fosser? Hører du at det fosser eller fosser det ut av motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 når eg har ekspansjons tanken åpen så strømme vannet ut når eg stoppe motoren etter at den e bidd varm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Det er jo normalt. Det står under ganske kratfig trykk skjønner du Derfor skal man ikke åpne den når motoren er varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 jaha...? sekker på d? meine no at den ikje har jort d før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Jada, er ikke noe galt Vannet utvider seg med varmen vettu, og når du åpner lokket så er det jo den eneste veien det kan komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 da ska d jo komme ut når motoren går og..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Ja, det vil fosse ut så lenge motoren er varm, uavhengig om den går eller ikke Men hvorfor skal du ha opp radiatorlokket egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 nei når motoren går har man god sirkulasjon som kjøler ned.d renner ikje ut vann da. d e d som e så rart at d bare sjer når eg stoppe biln....d e jo valig at en bil kan koke når man kjøre,men ikje når man stoppe... har bytta termostaten så eg følger bare litt extra med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Kjører du, med lokket på. Så koker ikke vannet før ved, tja, 110 grader. Grunnet trykket. Blir trykket for høyt, så skal lokket på radiator slippe ut vannfor å regulere. Stopper du bilen, så har vannet fortsatt den samme tempen som når du kjørte. Skrur du av lokket da, så forsvinenr trykket i systemet. Og vannet koker som alt annet vann, ved 90 grader ved 0 trykk. DVS. Da fosser vannet over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 så d her e heilt normalt altså? ska eg tørre å legge ut på ferietur me biln da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 For og si det på en anne måte. Det er ikke normalt å skru av radiator lokket når bilen er varm, så hold fingrene unna og legg ut på ferietur med doningen! Bare pass på at det er nok kjølevann i anlegget, nå som du har drevet å skrudd av radiator lokket ved varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 hehe,ska prøve. bare en smule vanskeli når eg har vorre plaga me biln sia eg fikk den... topp,vannpumpe,termostat....skikkeli mandagsbil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 hehe,ska prøve.bare en smule vanskeli når eg har vorre plaga me biln sia eg fikk den... topp,vannpumpe,termostat....skikkeli mandagsbil.. Hehe, noen ting må man bare se på å ikke røre. Det gjelder b.la radiatorlokket ved varm motor. Se så mye du orker, men ikke rør. Høres ut som du har vært veldig plaget med bilen. Så skjønner du er engstelig. Luft bilen etter prosedyren jeg har lagt i linken i min signatur, så kan du kjøre lang ferietur. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 så har eg en bankelyd når eg bynne å kjøre,bare di minste humper å d høres ut som at d ska dette sund nåkka fremme. stabforing el tårnlager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå