lande Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Hei, en lampe lyser i bilen og forteller meg at jeg må bytte bremseklosser. Jeg har ikke så mye penger for øyeblikket og lurer på om dette er noe som er mulig og forsvarlig å gjøre selv. Har ikke gjort dette før, men er ellers flik til å skru og fikse ting. I tillegg står det i service-heftet at jeg kun må benytte BMW originaldeler. Er dette bare for å selge deler eller må jeg det? Hvis dette er nokså greit å gjøre selv setter jeg svært stor pris på at noen forteller meg ca hvordan det skal gjøres og hva jeg må passe meg for. Evt også hvilke klosser jeg bør kjøpe Takker for alle svar. Hans Petter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 19, 2009 Share Skrevet Juli 19, 2009 Jeg ville gått til noen som selger bildeler og kjøpt klosser der, hadde nok ikke kjøpt orginalt. Mulig du er nødt å kjøpe ny slitasjevarsler orginalt. Sjekk også tilstanden på skivene, pleier ofte å komme litt rust på baksiden. Regelen er vel at det ikke ska være rust på mer enn 20% av flaten til skiven. Til å bytte dem trenger du: 1x 17mm pipe med latmannsarm/et hjulkryss 1x 7mm unbraco(utvendig 6kant) til å skru av caliperen 1x Flatt skrujern til å vippe ut klipsen som holder ytterste klossen fast 1x Rørtang el.l til å presse tilbake stempelet i caliperen.. Burde gå helt fint å bytte klossene, kun 2 7mm unbraco bolter du trenger å skru ut, samt at du presser ca midt på klipset så vipper du det av. Stempelet i caliperen presser du enkelt tilbake med en vannpumpetang el.l Dette skal gå ganske lett inn, hvis det henger må du i verste fall bytte caliper. Smør litt kopperpasta el.l på flatene på klossene og puss rent på klaven de står i, slik at de går lett fram og tilbake. Du kan også smøre litt på baksiden av klossene for å hindre ulyder mellom stempelet og klossene. Sjekk bremsevæskebeholderen tilslutt etter å ha pumpet opp pedalen igjen, at den flommer over som følge av all væsken som har blitt presset tilbake.. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lande Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2009 Takk:-) Jeg får prøve dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå