visningsnavn1337 Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Har lest litt at disse 91-93 modellene av 318 har en del problemer. Det er litt synd, for jeg har så godt som handlet en slik bil nå. Det er tikking i denne også, men den bedrer seg ved litt mer oljetrykk og høres ikke inne i bilen. Skal disse bilene kosetikke litt, eller er det rett og slett tegn på at kamasklen snart går og ting blir dyrt? Bør det repareres, og hva kan gjøres? Takker på forhånd Håper ikke det er et helt idiotisk kjøp :/
stianly Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 hvis du ikke har kjøpt enda så villa jeg rådet deg til ikke å kjøpe.. jeg kjøpte bil me litt tikk så utvikla det seg.. endte opp me å bytte motor. m40 er ikke noe å ha hvis du kjøper den så anbefaler jeg å bytte. sikkert litt o.t sorry
visningsnavn1337 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Off :/ Værste jeg hadde håpet på Har i og for seg kjøpt den. Men kan vel egentlig kjøre til den klapper sammen da? Er ikke noe ille tikking fra den, og har vært tikking ganske så lenge. Tenkt på å isåfall kjøre den ihjel og så kjøpe ny motor ja. Er vel 7000 eller så? Så kan man jo kjøpe inn en is isteden evt, eller noe. Men må jo få det ordna i vognkort og sånt og Sykt kjipt det her! Men hva kan evt. gjøres da? Må da finnes no fiks for det? Og evt. pris. Var ikke o.t.
stianly Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 jeg satt inn en m43 motor.. noe ALLE sa var umulig inkludert bmw verksted o.l var et par her inne på forume som sa det gikk men noe måtte til.. men med min var det plug and play.. sett in en ny 1,8 liter å drit i å godkjenne de. snakk om 3 hk. eller noe. fikse de blir vell en 2500 hvis du gjør jobben skjøl. da tenker jeg på nye ventil løftere og kam. kansje nye ventiler. men hvis du så og si har kjøpt den så har jo du ikke kjøpt den.. de går ant å angre.. hva menes i så fal me så og si,,, sorry for skrivefeil.
Lars89 Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Folk har bytta hele innmaten i toppen uten at det blir noe særlig bedre så noen kur finnes vel egentlig ikke. Er uansett ikke verdt å koste på en M40 mer enn ny olje og regreim hver 40 000. Ryker den koster de ikke mye å skifte ut. Det beste er, som du sier å bytte til IS-motor Gasa til det rasar
stianly Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 hvorfor is motor.. mere hk? off off jaja skap problem me BT sett im org så har ikke dem noe dem skulle sagt,,
Lars89 Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 IS motor pga mer hester (140 vs 113), kjede og generelt bedre motor...
Hauso Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 jeg har også m40 motor i min. Den har gått en ca 185000, tikker litt, men det er sånn de er. Jeg har aldri hatt noen problemer med den motoren jeg har nå, og den har jeg kjørt en del med. Antagelig er det en bommert fra Bmw, mtp kamakselen, og ventilløfterne, det er klart. Den er heller ikke noe særlig sprek, men bruker lite bensin, starter alltid, og tikker som en klokke, så lenge man tar vare på den. Det er stort sett det det handler om. Jeg vil ikke fraråde deg å kjøpe en bil med m40, men du må ikke forvente deg gull og grønne skoger av en motor som var på markedet for 20 år siden. Skifter du reg reim, og olje jevnlig, og kjører den god og varm før du gasar, så har du sikkert motor i mange år. Men selvfølgelig har det noe med hvordan den er blitt tatt vare på fra før også Sorry for langt og sikkert OT innlegg, men ville bare "backe" opp m40'n stakkar:P Og du blir antakelig ikke tatt hvis du hiver en IS motor oppi der. for det "utrente" øyet er det nesten ingen forskjell. 4'er begge to, og de er jo ikke sååå forskjellige. God natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå