benny Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Hei, ettersom motoren min begynner å bli litt sliten vurderer jeg å sette inn en m50b25, det jeg lurer på er, må jeg bytte hele ledningsnette?. kan jeg bruke girkassen fra 2literen?. noen som har noen tips råd? . Setter pris på svar.
kbteknik Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 girkassen fra 2 liter kan du bruke, ledningsnett og hjerne må du ha fra b25 helst, da der er 2 forskjellige ledningsnett til disse, siemens eller bosch enklest å ta det der sitter på, passer rett i stikket i motorrommet
benny Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 d er bosch i bilen nå, viss jeg får tak i en motor me bosch ledningsnett så passer d? eller er jeg litt på jorde nå ..
Ripper87 Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 d er bosch i bilen nå, viss jeg får tak i en motor me bosch ledningsnett så passer d? eller er jeg litt på jorde nå .. ja da passer det siden du har bosch regner jeg med du har 520 værtfal motor fra 520 får du taki m50b25 fra 525 som er samme model, så bruker du kassa fra m50b20en å hjerne å lmm fra b25en så er det bare bolt on. men bruk tempføleren fra b20en å sett den på b25en har da ikke regna med at du har startsperre i bilen eller i motoren du ska sette i
Eirik Viste Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Etter det jeg har erfart er ledningsnettet og hjernen lik på M50 motorene uten Vanos. Du må sikkert ha en annen chip fra 2,5 liter motor. Luftmengdemåleren og andre deler fra innsuget må jo også være fra den større motoren. Ellers er M50 motorene med Vanos forskjellige. 2 literen har Siemens nett og følere, og 2,5 literen har Bosch. Eirik.
benny Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 takker for svar , hvordan er det med eksos?. må bare få tak i en motor da . noen som har?
Azeton Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Du kan bruke samme eksos, Men det er i utgangspunktet annerledes ja
Astri Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 gjør som meg, kjøp ein heile bil, bruk det du trenge og selg resten.
jensemann23 Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 eksosen er forskjellig. 2 liter har enkel eksos fra katalysator, 2,5 har dobbel. Blir nok litt mottrykk hvis du ikke bytter. men det går an.. ellers passer nok alt over ja.
Eirik Viste Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Hei. Jeg har mest sannsynlig en del deler fra en 1993 modell E34 525i Touring med Vanos med meg fra Østerrike i begynnelsen av august. 194,000 km. Har vurdert å ta med hele bilen hjem hel. Men den blir kanskje også slaktet der nede. Jeg trenger karosseridelene. Og motoren tar jeg uansett med meg i tilfelle slakting. Da blir nok også eksosanlegget tatt med. Har du ventilerte bremser framme? Hvis ikke, trenger du også det i tilfelle motorbytte til 525. Hvis noen trenger automatkassen, er den tilgjengelig for en rimelig pris. Bor i Stavanger, så henting er ganske lett for deg. Eirik.
benny Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 gjør som meg, kjøp ein heile bil, bruk det du trenge og selg resten. jepp d eg har lyst te o,probleme e bare at d e vanskligt å få tak i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå