Gå til innhold

Bygge om preface m20b25 til facelift m20b25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett lite spørsmål, går det an å bygge om preface m20b25 til facelift m20b25? jeg har ledningsnett og hjerne, har følern som skal står foran, jeg har også triggerhjulet foran.....

Mye pes?

Og til slutt, hvordan vet man hvor de forskjellige dysekontaktene skal stå? Tenker på de løse facelift ledningsnettet jeg har liggende, og hvordan jeg skal vite nøyaktig hvilken kontakt som skal på den og den dysa hvis dere skjønner?

Skrevet

Det er no problem å bytte om:)

Bare å få på trigger brakett i forkant+ føler. Også har facelift den føleren som sitter på pluggledningen.

Ang dysekontaktene skal de være nummerert. Om de er borte skal den klynga med vanntemp forrover.. avstanden er forskjellig slik at 3'ern ikke passer på 1'ern. Dermed kan du f.eks begynne med den nærmest vanntemp som er nr 1. er vel en brun kontakt der også men er fargekode på den og vanntenp(blå) i støpselet. samme gjelder bakover;)

Skrevet

Oki, men noen som vet hva man skal gjøre med kontakten som er like ved kontakten til hjernen? Er jo ikke liken som på preface motoren dette vettu....

Skrevet
Oki, men noen som vet hva man skal gjøre med kontakten som er like ved kontakten til hjernen? Er jo ikke liken som på preface motoren dette vettu....

hmmm, hvilken kontakt er det snakk om? Motornettet har vel kun kontakta til ecu'n og interiørkontakt i motorrom?

Skrevet

når jeg putta i facelift motor i preface bil var det kun ett par tre ledninger på motorledningsnettet som måtte byttes om for å ha riktig plassering i stikket på bil-ledningsnettet.:)

http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/

her finner du vel de to forskjellige du har, så da er d bare å sammenligne fargene å hva de betyr å kjøre på..8)

Skrevet

Skal du bytte ledningsnettet til facelift ledningsnett, så må du bruke rett styreenhet til dette også. Du kan ikke bruke den gamle.

Kontakten for turtall osv, den lille som ligger ved ECU'n, den kan du klippe å sette på kabelsko isteden.

Skrevet

Er vel denne kontakten jeg lurer på:

8otpx10o5drc6neukrmr.jpg

Lurer også veldig på disse kontaktene:

hskapchu6baxrg58g8qd.jpg

og denne:

jqkil2dby6ihr8ta5ukr.jpg

Lurer litt på dette og? har nummerert ledningene så dere skjønner hvilke ledninger jeg mener, nr 2 er vel til coil?

vtrb82a90rmw6yk1ip37.jpg

Skrevet

den på bilde nr 2 mener du?

Lambda, er det bare på facelift motorene det?

Er jo ikke på 2.0 preface motorn, pluss fant ikke noe sted å koble til lambda på 2.5 motorn:)

Skrevet

Trenger ikke lambda.

Jeg tar bildene fra øverst til nederst.

Nummer 1; plugg for turtall osv. Foretar du deg ett søk mtp E30 motorplug/motorstikk, på google eller her på Bimmers så får du mange treff. Står spesifisert i bunn av skjemaet (er ett skjema som ofte går igjen) hva som er farge for turtall osv.

Nummer 2; Dette er forbindelsen som ligger under innsug som da går til dysene. Denne pluggen må du være forsiktig med, den er veldig ømfintlig. Skjekk begge halvdelene for korrosjon og løse kontakter, før du plugger disse sammen igjen.

Nummer 3; Denne er til Lambda sonde.

Nummer 4; Nummer en skal være røde av farge og er pluss. Nummer to går til coil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...