LarsFromasj Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 For nøyaktig ett år siden stod den sånn... Nylakkert motorrom, ingen motor. I dag står den sånn... Bildet er rykende ferskt. Kom nettopp hjem etter en liten skruøkt. De observante legger også merke til at jeg har byttet speiler i mellomtiden og kastet E36 M3 speilene i elva for lenge siden. Fortsatt mye arbeid igjen, masse tilpasninger, ombygginger etc. Tenk så mye lettere det hadde vært å bare brukt en motor som passa i bilen i utgangspunktet Men jeg har tro på at det blir en fin kombinasjon. Motor er som mange ser, en S50B30. Jeg burde kanskje lagd en slags prosjekttråd, men det er vel ikke verdens mest spennende prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Gratulere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 e36 M3 speil har ingenting på e30 å gjøre, første jeg gjorde å når jeg kjøpte med e30 M3 var å pælme de av for som F. E30 M3 fortjener mere pulver enn det 4`ern som sitter orginalt leverer så gratis med tøff bil med rett motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Angående E36M3 speil så kom de speilene til E30M3 først. De ble brukt i DTM på 90 tallet, men de er mye mindre enn de som sitter på E36M3. Robert Nilsskog tok inn en hvit Warsteiner for et par år tilbake. Den hadde DTM speilene. Den bilen går i Skien nå. E36M3 speil passer ikke på E30, men de DTM speilene er tøffe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 så ut som et artig prosjekt det men åssen mellomaksel har du brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 Takk takk Ang. DTM speilene så er det korrekt, men disse ser litt annerledes ut og betraktelig mye penere enn E36 M3 speil, på E30. M3 speilene er OK, men på bilen de tilhører. Jeg skulle gjerne hatt et sett DTM speil på bilen, ventilerte, men det får bli senere Mellomakselen er original E30 M3 aksel. Den er fin å bruke på S50 / M50 konverteringer, så slipper du å modifisere akselen noe. Her er noen bilder fra mandagen, da jeg faktet bilen opp på jobb. Første gang bilen så dagslys på ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 halal ser at du holder til I asker, mulig jeg får ta en titt på villmaskinen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Bjørkås Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 grom bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 for en skjønnhet som har funnet dagslyset igjen glede seg til bilder av den vasket\polert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 hvilken bremsekraftforsterker har du tengt å bruke? Nyskjerrig på M50/S50 ombygninger for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 Takk for svar folkens, hyggelig å se at andre liker det Ja, jeg holder til i Asker. Bilen kan beskues når den er ferdig Hehe... foreløpig holdes den innendørs. Ja, den trenger også en god behandling av lakken. Helst burde den vært omlakkert, men med en god dose bilpleieprodukter og litt omsorg skal jeg gjøre det beste ut av det foreløpig. Så får vi se til neste år Bremsekraftforsterkeren jeg skal bruke er en hydraulisk enhet fra en BMW E28 M535, og finnes også på BMW E32 og noen andre. Da er det ingen problem med at innsuget tar i bremsekraftforsterkeren. Eneste er at innsugsbelgen er litt i veien siden hele enheten med sylinder blir litt lang, men da kan man enkelt lage en liten kult i innsugsbelgen (Som har blikk på innsiden - null problem) for å få det til å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Juli 24, 2009 Share Skrevet Juli 24, 2009 Trenger du ikke noe mere enn den hydrauliske bremsekraftforsterkeren. Ikke noe pumpe som går på reim eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2009 Bruker servopumpa. Trykkakkumulator og større oljetank er hentet fra samme bil som bremsekraftforsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 Et par bilder av baken... Skiltet tilhører en nederlandsk brannbil, men jeg har hvite norske skilter til den Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 Pen bil og god motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå