Gå til innhold

Ett år, en E30 M3, en M-Power motor...


Anbefalte innlegg

For nøyaktig ett år siden stod den sånn...

Nylakkert motorrom, ingen motor.

DSC02540.jpg

I dag står den sånn...

Bildet er rykende ferskt. Kom nettopp hjem etter en liten skruøkt.

IMG_1661.JPG

De observante legger også merke til at jeg har byttet speiler i mellomtiden og kastet E36 M3 speilene i elva for lenge siden.

Fortsatt mye arbeid igjen, masse tilpasninger, ombygginger etc.

Tenk så mye lettere det hadde vært å bare brukt en motor som passa i bilen i utgangspunktet :D

Men jeg har tro på at det blir en fin kombinasjon.

Motor er som mange ser, en S50B30.

Jeg burde kanskje lagd en slags prosjekttråd, men det er vel ikke verdens mest spennende prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående E36M3 speil så kom de speilene til E30M3 først. De ble brukt i DTM på 90 tallet, men de er mye mindre enn de som sitter på E36M3.

Robert Nilsskog tok inn en hvit Warsteiner for et par år tilbake. Den hadde DTM speilene. Den bilen går i Skien nå.

E36M3 speil passer ikke på E30, men de DTM speilene er tøffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D

Ang. DTM speilene så er det korrekt, men disse ser litt annerledes ut og betraktelig mye penere enn E36 M3 speil, på E30. M3 speilene er OK, men på bilen de tilhører. Jeg skulle gjerne hatt et sett DTM speil på bilen, ventilerte, men det får bli senere ;)

Mellomakselen er original E30 M3 aksel. Den er fin å bruke på S50 / M50 konverteringer, så slipper du å modifisere akselen noe.

Her er noen bilder fra mandagen, da jeg faktet bilen opp på jobb. Første gang bilen så dagslys på ett år.

IMG_1543.JPG

IMG_1546.JPG

IMG_1547.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens, hyggelig å se at andre liker det :D

Ja, jeg holder til i Asker. Bilen kan beskues når den er ferdig ;) Hehe... foreløpig holdes den innendørs.

Ja, den trenger også en god behandling av lakken. Helst burde den vært omlakkert, men med en god dose bilpleieprodukter og litt omsorg skal jeg gjøre det beste ut av det foreløpig. Så får vi se til neste år ;)

Bremsekraftforsterkeren jeg skal bruke er en hydraulisk enhet fra en BMW E28 M535, og finnes også på BMW E32 og noen andre.

Da er det ingen problem med at innsuget tar i bremsekraftforsterkeren. Eneste er at innsugsbelgen er litt i veien siden hele enheten med sylinder blir litt lang, men da kan man enkelt lage en liten kult i innsugsbelgen (Som har blikk på innsiden - null problem) for å få det til å passe.

IMG_1684.JPG

IMG_1685.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...