morteym Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Skulle lufte 323n i dag, og til min store forskrekkelse så var det ikke noe liv i vifta/AC. Lys og alt funker, men det blåser ingenting. Har aldri byttet viftemotstand på denne før, kan det være den?
E36Cab1 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Virker den ikkje på siste trinnet heller er det nok ikkje motstanden vil eg tro. Sjekk sikringer og eventuelt mål på motor viss sikring er ok.
morteym Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 Dobbeltsjekket, viften er død uansett hvilken hastighet. Men hører at ac fungerer, så det er vel enten viftemotstand eller vifta som er gåen. Det kan være viftemotstanden selvom vifta ikke fungerer på fullt. Jeg mins også at den har blåst i ujevn hastighet innimellom tidligere.
E36Cab1 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Strømmen går ikkje igjennom motstanden på max,så da burde vifta gå viss det kun var motstanden.
morteym Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 Har søkt litt rundt, ser det har blitt sagt flere ganger at den skal blåse på fullt, men det er også mange som har opplevd at den ikke blåser selvom det har ordna seg med ny motstand.
E36Cab1 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Blåser det ikkje på fullt er det enten bryteren,viftemotoren eller kontaktfeil/brudd i ledn.nett. Motstanden er som sagt ikkje i funksjon på max effekt.
morteym Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Jeg var ute en tur og satt på tenninga, og nå virket plutselig vifta på alle hastigheter. Eneste var at det kom en slags lyd fra en slags motor bak panelet (inni dashbordet) når jeg trykket på de ulike knappene for å velge hvor det skal blåse, eller trykket på auto. Som om den brukte ekstra lang tid på å justere seg (et spjel?), så stoppet det etter noen sekunder. Startet motoren, og da var det ingen lyder når jeg trykket på knappene. Kan dette være symtomer på viftemotstanden, at den oppfører seg rart? Eller dårlig ladet batteri?
Deep Dish Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Dette er ett typisk symptom like før motstanden ryker, virker litt og stopper igjen. Og når motstanden ryker så vil den IKKE virke på full guffe, det blir som du har opplevd, vindstille på all innstilling. Motstanden bytter du enkelt, tar max 15min. Slenger med en DIY.. http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=119500
thoslags Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Dette er ett typisk symptom like før motstanden ryker, virker litt og stopper igjen. Og når motstanden ryker så vil den IKKE virke på full guffe, det blir som du har opplevd, vindstille på all innstilling. Motstanden bytter du enkelt, tar max 15min. Slenger med en DIY..http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=119500 Måtte berre ta opp igjen denne gamle tråden. Hadde akkurat samme problemet med at den av og til ikkje fungerte og av og til gikk ujevnt. Så sluttet den pluttselig å fungere på en varm dag. Byttet viftemotstanden og då var alt ok. Så den går ikkje for fullt når motstanden ryker. At den går for fullt er nok eit symptom som kan forekomme før den ryker totalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå