olemm90 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Jeg har en BMW 318I - E36, den fjusker på tomgang, (AVOGTIL).. Den dauer nesten, men klarer seg. Det står et Sports luftfilter på. Jeg har renset tomgangsregulatoren i tynner, ingen forskjell. Dersom jeg tar ut ledningen av luftmengde måleren blir den ENDA verre. Bilen går avogtil fint, og hoster som fae* avogtil. Spiller ingen rolle om den er varm eller kald, motoren altso, fordi den fjusker uansett. Hva er galt ? Til den som sier meg hva som er galt og har riktig får 1000 kr. Drittlei av den tomgangen er på tryne =/
janO Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Hvilken motor er det? Har den vært sån lenge? Kan jo være kondens.. Eller det kan være dårli tenning, pluggledninger eller plugger.. Coil eller fordeler.. Men er ikke sikkert du har fordeler, spørs hvilken motor..
janO Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Oj, du skreiv jo hvilken motor.. De er jo beryktet for slitt kamaksel, da sviver de helt jævli..
matsi Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 det er ikke sportsluft filteret da. Prøv å sett på original filteret. Vet ikke helt:-) men bilen te kjerringa fuska med sportsluftfilter når den sveiv på tomgang.
nixihi Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 "sportsfilter" aka konfilter? jeg hadde samma problemet med min(når jeg hadde konfilter). men kasta driten å satt på original filter, når går den helt fint å holder seg fint på tomgang:)
matsi Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 regner med han mener konfilter. . Det er jo det de fleste mener når de sier sports filter
Dagga9 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Har du sjekket at luftfilteret ditt ikke er tett? Kan virke som om filteret er tett eller at den trekker falskluft. Hadde samme symtomer, men da var det innsugsbelgen som hadde sprukket og motoren fikk for mye luft, men dette var på en E30 da.
olemm90 Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 åh, takk for mange gode råd. Jeg skal prøve litt forskjellig. Men kan det være lamba eller lamda sensor eller ka d hete ?
helgeb Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 sjekk lekkasje i veivhus ventilasjon. slange fra bakkant toppdeksel og til innsug. kontonummer sendes på pm
olemm90 Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 jeg skal se Så du tror det er lekkasje fra en slange, som går "vakuM" eller luft igjennom så den suger falsk luft?
olemm90 Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Hva er forskjell på konfliter og et vanlig "sports luftfilter" som jeg kaller det ? ^^
Trond.S Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Prøv å gjør rein veivakselsensoren. Har vært borti 2-3 biler med samme oppførsel som du beskriver her. Bare en liten vask så var de fine igjen. Sender deg kontonummeret mitt på PM jeg Hilsen Trond
E36Cab1 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Sjekk for sprekker i innsugsbelgen+slangen til tomgangsventil viss det er M43 motor,er det M40 motor så er muligens kammen dårlig,men merkes da som regel på høyere turtall og belastning.
DJ RS2 Matrix Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 eg har hatt det samme problemet (på M40b18) og problemet forsvinner når kjører bilen litt hardt på varm motor. da kan problemet vere vekke i fleire mnd før den starter så vidt å hoste igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå