Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vurderer å kjøpe en 520 som har 525 motor og girkasse, eieren har ingen papirer på hvor motoren og girkasse stammer fra eller hvor langt den har gått. Han sier den har gått rundt 200'000.

Jeg lurer på om det er mulig å få godkjent dette på biltilsynet uten å ha noen papirer? dette er selvsagt vist jeg bytter bremser osv.

Bilen er heller ikke eu-godkjent, vil de som tar eu-godkjenning merke at det er en større motor i den? eller vil det gå greit?

mvh

Skrevet

Ja det er mulig å få dette godkjent uten papirer fra hvor delene er fra. Hvertfall når det gjelder 525 motor. De spurte ikke en gang etter slike papir på min ombygging fra 525 m20 til 525 m50!

Skrevet
Ja det er mulig å få dette godkjent uten papirer fra hvor delene er fra. Hvertfall når det gjelder 525 motor. De spurte ikke en gang etter slike papir på min ombygging fra 525 m20 til 525 m50!

hva var du nødt til å gjøre med bilen for å få den godkjent?

Skrevet

Jo, men det har ingen sammenheng med hvilken motor som står i. Utslippene skal være under ett visst nivå uavhengig av bil og motor.

Er også mange verksteder som er sløve og/eller snille med avgasstesten på eldre biler. :wink:

En vanlig mekaniker uten peiling på BMW vil ikke se motorbytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...