Gå til innhold

Vask av ordentlig skitne felger. Hjelp?

spruddel
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpt nye felger som skal brukes som vinterfelger. Begynte å vaske dem idag. Her er noen bilder av felgene før og etter vask. Ble veldig fornøyd med den første :shock:

Før:

P1011414.jpg

Dette bildet ljuger en del. Var mer skitt mellom eikene enn det ser ut som :)

P1011415.jpg

Etter:

P1011423.jpg

P1011421.jpg

Begynte på felg nummer 2, men den fikk jeg ikke like bra. Det sitter dønn fast :?

P1011426.jpg

Slik ser det ut. Bruker Meguiars felgrens, og den klarer det ikke. Prøvde med litt aceton og da gikk noe bort, men fortsatt noe som holder. Er det noen som vet om et bra produkt som kan ta dette uten å ta lakken? :)

God helg til alle forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpt nye felger som skal brukes som vinterfelger. Begynte å vaske dem idag. Her er noen bilder av felgene før og etter vask. Ble veldig fornøyd med den første :shock:

Før:

P1011414.jpg

Dette bildet ljuger en del. Var mer skitt mellom eikene enn det ser ut som :)

P1011415.jpg

Etter:

P1011423.jpg

P1011421.jpg

Begynte på felg nummer 2, men den fikk jeg ikke like bra. Det sitter dønn fast :?

P1011426.jpg

Slik ser det ut. Bruker Meguiars felgrens, og den klarer det ikke. Prøvde med litt aceton og da gikk noe bort, men fortsatt noe som holder. Er det noen som vet om et bra produkt som kan ta dette uten å ta lakken? :)

God helg til alle forresten :D

dra den inn i en vanske hall å bruk avfetning å svamp:) det funker ganske bra syns jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekre felger, jeg var på Remitek i Oslo 27.6. i regi av BMWCCN Øst og vi lærte en masse om polering bl.a. Jeg kjøpte en wheelcleaner fra Autorange der står det alkaline based, gentle for alloys. Virket veldig bra på mine felger. Det finnes jo mange muligheter på det området men hva som er best vet jeg ikke. Er kjempefornøyd med det jeg kjøpte på Remitek. Forresten blir det kanskje et treff til høsten for de i Oslo området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange raske og gode svar :) Jeg har brukt litt svamp og neglebørste :P Går ikke bort med neglene engang.

Skal polere felgene når jeg er ferdig :) Er Meguiars NXT greit å bruke på felger?

Sitrusrens, er det noe merke som er bedre enn annet? Hvor får man kjøpt det billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med litt citrusrens (slik man brukes på ski) og det var null håp om å få bort dritten. Så da må jeg nok prøve avfettingsprodukt. Vil prøve prickbort, men vet fortsatt ikke hvor jeg lett får tak i dette for en ålreit penge i Oslo på en lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om 3M sitrusrens, eller så er som nevnt tidligere Meguiars wheel brightener meget bra (men denne harblitt ulovlig å selge i norge) du kan også prøve med ferrobet rustvask, den fungerer utmerket til dette. Mener du får den hos bl.a Torshov bilrekvisita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...