Rotax8 Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 har en m20b25 jeg vill ha mere futt i, har tengt på kvasskam og grenrør fra koed.no, noen som har erfaring med dette på hvilken kam må jeg bruke på orginal motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 Du vil merke god forskjell litt opp på registeret. Det er vanlig å få litt ujevn tomgang og litt midre effekt på lavere turtall. KM cams har mye snaks. Der kan du evt levere din orginale for omslipning eller som delbetaling. Det greieste ettersom du har helt orginal motor ellers er nok å gå for en steg 1 kam eller noe som ikke er alt for hissig så sant du ikke skal oppgradere andre ting også. Jeg kan ikke så mye om hvor mange grader du bør ha osv, men mange her inne som kan forklare litt mere konkret når det kommer til det:) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotax8 Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 høres jo bra ut, skal kombineres med grenrør å lettere svinghjul. først å fremst kam å grenrør:) men takk før svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 høres jo bra ut, skal kombineres med grenrør å lettere svinghjul. først å fremst kam å grenrør:)men takk før svar:) Chip er også ett must, ved bytte av kam. Ellers så trimmer man nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotax8 Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 har hørt på chip, får så lite, hværtfall på org. motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Tror han mener at du bør chippe når du bytter kammer, ellers vil du ikke få utnytta effekten fult ut. Jeg kjøpte grenrør fra koed til en sånn motor for etpar år siden. Da var passformen ca 50%. Værste drittet jeg har vært borte for. Og når/om du evt skulle få det på så er det kul umuli å få tett. Ville bare si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotax8 Skrevet August 14, 2009 Forfatter Share Skrevet August 14, 2009 Tror han mener at du bør chippe når du bytter kammer, ellers vil du ikke få utnytta effekten fult ut.Jeg kjøpte grenrør fra koed til en sånn motor for etpar år siden. Da var passformen ca 50%. Værste drittet jeg har vært borte for. Og når/om du evt skulle få det på så er det kul umuli å få tett. Ville bare si ifra. menner du mella topp og grenrør eller mella grenør og orginal eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet August 14, 2009 Share Skrevet August 14, 2009 Begge deler faktisk. Festene mot motor stod ikke på linje så måtte bennes på plass. Endte jo med at det lakk over alt og måtte av med alt og tilpasse tetting med to pakkninger osv. Hadde org 325 eksos på bilen, men når grenrøret kom ut under bilen stod det med 15-20graders helling nedover så tok noen timer med tilpassing der og for å få ting til å passe. Var no sånt Noname greier som koed hadde satt sitt eget merke på. Neste gang blir det merkevare Betalte vel ikke mer en etpar lapper for det så hva kan enn forvente... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Som nevnt tidligere, du kan ikke bruke så kvass som over en viss grad pga vanosen vil ike takle det uten en remap. Og hvis du evnt går for en veldig kvass en bør du skifte ventilfjærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Som nevnt tidligere, du kan ikke bruke så kvass som over en viss grad pga vanosen vil ike takle det uten en remap.Og hvis du evnt går for en veldig kvass en bør du skifte ventilfjærer.. Nå er det ikke vanos på M20 motorer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå