Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte min 1988 520i 12v sommeren 2007. Har etterhvert blitt drittlei av tikking og lite drag i motoren, så jeg bestemte meg for å bytte til M50B20. Jeg fikk omsider tak i en donorbil. Donorbilens eier er min hjelpende hånd i dette prosjektet. Det skal sies at ingen av oss har gjort noe sånt som dette før, så gode råd og tips underveis mottas med takk :D Legger ut bildene fra de første par dagene.

Fronten er av.

mjcqk2tu107enheza3bh.jpg

Man tar det man har for hånden :)

ckcv5oxst7ulm66svwc4.jpg

Girkasse og mellomaksling skal brukes på prosjektbilen.

f5jucgs12sg69lg2t8eg.jpg

Endelig av

ea77vbq015djovobxfww.jpg

Elefantjekken kom omsider

rb8rmbe1l1l81cnafu5h.jpg

Der er den ute, etter mye om og men

oiu4wab53d4x7drg0m7x.jpg

Nymotoren. Prosjektet står og glinser i bakgrunnen :D

pa152z969bvos6zqp7pe.jpg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Heisann. Du gjør akkuratt det samme som meg du. :D Står masse om ombygginga i tråden min på s.54 og fremover. Skal du bruke m20 girkasse?

Skrevet

Nei. Bruker girkassa fra M50. Jeg fikk oversikt over koblingen av det elektriske fra søskenbarnet ditt tror jeg det var :) Sendte deg en PM for noen uker siden. Blir spennende å se om vi får det til... I dag ble det lite gjort. Vi holder på ute, så det er litt væravhengig. Kjedelig å ligge under bilen når det regner :(

Skrevet
Nei. Bruker girkassa fra M50. Jeg fikk oversikt over koblingen av det elektriske fra søskenbarnet ditt tror jeg det var :) Sendte deg en PM for noen uker siden. Blir spennende å se om vi får det til... I dag ble det lite gjort. Vi holder på ute, så det er litt væravhengig. Kjedelig å ligge under bilen når det regner :(

Ah, ja var nok søskenbarnet mitt. Håper dere får det til. Gjør sikkert det. ;)

Surt å holde på ute ja. Været kan ødelegge mange gode arbeidstimer. Du får oppdatere jevnlig. :D

Skrevet

Holder på med det samme jeg, men det har stoppet litt opp. Sommer og greier. 8) Har bare bilen stående så har ingen hast.

Følger med videre.

Skrevet

Bra vi er flere :) Fikk begynt på demonteringen av M20'n i kveld. Satser på å få røska den ut i morra... Vi står ute, så jeg håper værgudene er med oss denne uka! :D

Skrevet

Fått gjort litt i kveld, selv med dårlig vær.

Hvem trenger løftebukk? :D

mkcyh6lvxcahx2o8t7az.jpg

Vips! Så var ledningsnettet løsna fra bilen.

uj7qeq8e49skvwnkh9eh.jpg

Skrøpelig eksos

9w9ct8ekdj1zdceamg1m.jpg

Fant plutselig ut hvor den mystiske "klakke-lyden" kom fra :)

Lekker en god del olje her og der også.

6ddj8hxgjet3lea7u18c.jpg

Skrevet

Huff. kjedelig å se bilen min være så demontert. Motivasjonen er ikke akkurat på topp. Men, finner jeg rette motoren så stiger vel moti. :) Noen som vet av en stoor sekser? evt v8? må ha drivverk til 8 å da.!

Skrevet

Det skal sies at ingen av oss har gjort noe sånt som dette før, så gode råd og tips underveis mottas med takk Legger ut bildene fra de første par dagene.

- Bytta motorer jeg da. hehe

Skrevet
Det skal sies at ingen av oss har gjort noe sånt som dette før, så gode råd og tips underveis mottas med takk Legger ut bildene fra de første par dagene.

- Bytta motorer jeg da. hehe

Slapp av, hadde heller aldri vært i nærheten av ein så stor operasjon eg heller. Men om du trenger bilder og tips så ligger det bider i tråden min fra mitt motorbytte. ;) Lykke til til deg og.

Skrevet

Kvelden er omme, M20'en er ute. I morra er den store dagen :)

Fronten snart av

o8jzysaasygisqsw27ij.jpg

Det nærmer seg

x9xjbzvv8f8f7mrsodl0.jpg

Elefanten tar tak

y0go9d16mxlcduw1tjve.jpg

1 stk. M20B20 ute. Noen som trenger noe fra den? bmwmann24 poserer i bakgrunnen.

ypxli9lmej3hwkkkjp29.jpg

Skrevet

Da sto vi fast for første gang siden vi begynte. Siden jeg bruker girkassa som følger med M50'en, måtte vi bytte mellomaksling. Nå er saken den at traversen til girkassa ikke passer på hullene. Den blir liggende 4-5 cm lenger bak enn den gjorde med den gamle girkassen. Samtidig virker det som om girkassa og akslingen ikke står helt i sentrum av "kanalen". Noen som har tips og råd? Frustrert nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...