Gå til innhold

518i e34 m40 motoren blir veldig varm og koker


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

hey eg har en Bmw 518i e34 m40 1990Mod.

den starter og går helt fint men den blir sykt varm og koker, både når den står på tomgang og når den blir kjørt. men den går helt fint og starter lett. har prøvd og skifte radiatoren men problemet er der fortsatt.

håper noen har litt mere peiling en meg og kan komme med en løsning? håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sirkulasjon på vannet??

Kjenner du varme på slangen inn på radiator? (Den øverste på radiatoren), og bak motor ved varmeapparatet?

Blåser den varmluft?

Varme på den andre slangen som går fra motor til radiator? (Åpner termostaten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sirkulasjon på vannet??

Kjenner du varme på slangen inn på radiator? (Den øverste på radiatoren), og bak motor ved varmeapparatet?

Blåser den varmluft?

Varme på den andre slangen som går fra motor til radiator? (Åpner termostaten?)

eg må kjøre og sjekke de tingene på bilen seinere. bilen står et annet sted. men eg vet at den slangen som du snakker om er kokvarm. og vannet bobler for det er så varmt og hvis eg åpner lokket på radiatoren spruter vannet ut. vet ikke om termostaten åpner. skal sjekke i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde akkurat samme problemet med min E34 for 2 dager siden, det var et problem som kom pluttselig. Det viste seg at det var luft i systemet til kjøling og radiator.

tok av radiator lokket og lufteskruen 2 cm til høyre, vridde nøkkelen om til trinn 2, full styrke på viften innv. fylte på kjølevæske -vann og frostvæske- annenhver gang 50/50 til det stoppet å boble opp av "lufteskruehullet". da var problemet løst. så bare gjernet jeg litt av vannet til det kom ned på der nivået skal være, og evnt. etterfylle dagen etterpå.

Dette etter at jeg fant ut at radiator hadde grei størrelse på en sprekke og lakk en del, tom tank på 1 dag. Sikkert der noe av luften har kommet inn i systemet.

det å lufte systemet kan vell kanskje være det enkleste og første å bryne seg på`? i allefall det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde akkurat samme problemet med min E34 for 2 dager siden, det var et problem som kom pluttselig. Det viste seg at det var luft i systemet til kjøling og radiator.

tok av radiator lokket og lufteskruen 2 cm til høyre, vridde nøkkelen om til trinn 2, full styrke på viften innv. fylte på kjølevæske -vann og frostvæske- annenhver gang 50/50 til det stoppet å boble opp av "lufteskruehullet". da var problemet løst. så bare gjernet jeg litt av vannet til det kom ned på der nivået skal være, og evnt. etterfylle dagen etterpå.

Dette etter at jeg fant ut at radiator hadde grei størrelse på en sprekke og lakk en del, tom tank på 1 dag. Sikkert der noe av luften har kommet inn i systemet.

det å lufte systemet kan vell kanskje være det enkleste og første å bryne seg på`? i allefall det jeg gjorde.

eg har jo skiftet radiatoren da gjorde eg jo det samme som du forklarer her når eg fylte opp igjen. men tusen takk for at du prøver og hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått noen kompiser og litt sånn til og se på bilen og alle mener at toppakningen er røket. er det noen her som kan gi meg en liten beskrivelse på kordan eg skifter toppakning? hadde vert supert med bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...