bmw*327* Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Pumpa får ikke bensin lenger, virker som bensinen ikke kommer forbi den lille runde "boksen" rett før pumpa.......?? hvordan får jeg bensinen til å komme?? er en e30 1986
tangorev Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Jeg hadde samme problem for litt siden.. Hadde da koblet feil så den pumpet motsatt, hehe. Verdt å sjekke om man ikke er sikker;)
kbteknik Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 den runde boksen er ett bensinfilter , det kan være tett , eller stigrøret inni tanken kan tette seg..
bmw*327* Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 Det renner ikke ut fra den "boksen" før filteret selv om pompa ikke er koblet til.... det burde vel renne fritt om ut av det filteret hvis det ikke er noe etter det (pompa) ??? Da jeg tok av pompa rant det kanskje 1 dl eller no, så stoppa det. er det bare at filteret er tett, eller er det sånn det skal være? hva kan jeg gjøre? Trenger litt hjelp her, hehe
bmw*327* Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 det renner jo ikke selv om pumpa ikke "blokkerer". fra tanken burde det vel renne fritt??
bmw*327* Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 så hvordan får jeg det til å renne fram til pompa?
-Vegard- Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 bytt om ledningene på pumpa så skal du nok se at den fungerer
bmw*327* Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Skrevet Juli 27, 2009 det er jo en stor og en liten pol så man får jo ikke satt de feil er jeg ganske sikker på, må si fra at pumpa er fra en 535 e28, men sjekka iu bmw katalogen, og pompene har samme delenummer på e30 og 535 e28.
Fliid Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Pumpen suger bensin, den blir ikke tilført bensin. om du forstår forskjellen. Hadde den blitt tilført, så hadde slangen som går inn på pumpe, vært koblet til tanken, i bunn. Men det er den ikke. Der er retur koblet. Fungerer pumpen så er det noe galt med røret /slangen som er tilførsel til pumpe. Slik kbteknik er inne på tidligere i tråden.
bmw*327* Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Skrevet Juli 27, 2009 Er det vanlig at stigrøret tetter seg? hvordan kommer jeg i såfall til dette?
Fliid Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Stigerøret ligger inne i tankarmaturen. Ta opp tankaramturen og blås igjennom fra toppen av armaturen, og kjenn /hør. (bensin er ikke bra for deg, så træ på en slange som ikke har vært i bensin før og bruk den til å blåse med) Er ett filter i bunn av tankarmatur. At røret innvendig har tettet seg har jeg aldri vært borte i før. Om filteret(filterduken) har rifter og du har hatt grus i tanken, så kan jeg tenke meg at det kan tette seg. 1986 modell du sier du har, jeg går da utifra at du har 55liters tank og utenpåliggende bensinpumpe.
plumbo79 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Pumpa suger vel ikke før den har væske tenker jeg, kjør den mange ganger så kanskje, hvis grovfilteret ditt er tett så kan du jo blåse med litt trykkluft inn i slangen så slipper du å hive ut baksetet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå