Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir bare latterlig hele greia.. Sto å snakket med ei på rudskogen i sommer.. Som var lærling hos helikopter firmaet som var der.. Ho likte ikke fart og sladd snakket ho på.. Snakket litt med en av hennes kollegaer bak ryggen hennes.. Kom med en hjelm og dro ho med ut på bana.. Hu var skeptisk 2 runder og etter det ble ho helt vill og ropte etter mere fart og enda større sladder...

Da vi kom inn i depo igjen så ble kommentaren sagt: Dette var morro.. Har aldri synes at fart er morro bare skummelt.. Dette skal jeg absolutt prøve flere ganger..

Folk som ikke har prøvd en ting vil synes det er skummelt.. Var redd for sladd selv en gang i tiden.. Nå kjører jeg vel snart mere sidelengs en rett frem.. Fruen får kjøre visst vi skal en plass når vi er hjemme.. Da jeg rett og slett ikke finner den vanlige veien i norge verken egenet eller morro og kjøre på.. Kjører lastebil på e39 og det kan være spennende nok i seg selv i disse ferie tider.. Men privat bil blir bare kjedeli.. Er ingen utfordring.. Og bruker du høyre pedal står noen klar til og skrike og bælje om uansvarlig kjøring..

Drifting er på full fart inn og er trolig den hotteste sporten som er for tiden.. Er folk som har spurt om det er vanskelig og at de vil begynne.. Men spør du om erfaring og om de kan sladde i 100+ da trekker de seg.. Det er jo farlig..

Vet ikke hva fart mr. aasebø kjører men han kjører etter min mening slik det skal kjøres på en bane.. Fort så det holder.. Og med farten får du lettere kontraen og kan holde bilen godt sidelengs på rett strekkene også..

Og ikke minst for min del har jeg stor nytte av kjøringen på bane... Veiene i norge blir kjedelige og jeg holder gris kjøringen til banene.. Der får jeg virkeli bruke gass pedalen..

Noe av det værste jeg ser i trafikken på e39 er folk som kutter svingene og legger bilene i ideal spor for og klare svingen.. Etter at de har bremset helt ned omtrent.. mellom ålesund og bergen vil jo tro at jeg bruker bremse pedal toppen 20 ganger.. Resten bremses på retarderen.. Har av dette utroli liten slitasje på bremser.. Jevn fart og diesel forbruket går ned.. Farten ligger ikke på 90 hele veien men ligger ofte på 80 nesten hele veien.. Nå ser man en del bedre fra et vogntog da man ser over autovern og hekker.. Men mener norsk trafikk på jevna kan kjøre mye javnere og ikke ligge og hogge bremser for hver sving..

Hørte å en kommmentar om at det ikke var rart det skjedde ulykker med lastebiler på e39 slik som mange kjører.. Synes det er utroli lite ulykkker.. Vi har en vei på max 6 meter og møter hver dag bred last biler som er 3 meter brede.. når da en thermo bil er 2.60 på skaphørnene utvendig så blir det utroli lite plass.. Dette går jo fint for lastebiler.. Men møter man en bobil på den samme plassen som en breilast blir det garantert stopp..? hvorfor.. bobilen kan ikke plassere seg og er rett og slett for skeptisk..

Er egentli snart inn for et kurs en gang i året der man må på glattkjøring og rette sladder og lukeparkere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...