Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 Tråden sporet av, derfor tittelendring. Forts. side2 Jeg fikk et lite tips i dag om noen luringer som monterte dieselkasse på bensin-golf for å øke akselerasjonen, så nå ble jeg jo veldig nysgjerring på om dette kunne fungert på min 316i. F.eks kasse fra en 318tds eller noe? Vet at dette ville blitt på bekostning av toppfart, men... vi bor i norge, med norske veier og norske fartsgrenser (Og bøtesatser) Noen som har noe nyttig info. om denne modifikasjonen? Eller om det i det hele tatt lar seg gjøre? Edit: Vil eventuellt diffen ha noe å si her? Diff fra dieselbil altså... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 Diff fra dieselbil pleier å være mer langbeint(dårligere aks),men girkassene er ofte mer kortbeinte(bedre aks). Hva de spesifikke tallene er,og åssen kasser som passer vet jeg dessverre ikke,men skulle tro at om du fikk tak i en annen diff,kanskje fra en e30,så skal den vel bli kvikkere. EDIT: Sjekket opp på real oem,og der står det an din compact skal ha utvekslingen 3.38. Dvs at hvis du har en diff med et høyere tall,feks 3.73,så vil bilen få en bittelitt bedre aks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 Ok, så i teorien er det jeg er ute etter en dieselkasse som passer, og en diff med høyere utveksling... Er det noe sted på nett jeg kan finne en oversikt over hvilke differ som har hvilken utveksling? Også et lite tillegs-spørsmål. Om jeg finner en dieselkasse som passer på min M43B16 vil denne da også være bolt-on på en M42/M44 om jeg eventuellt skulle bytte motor etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 e30 318is kom med 4,10 i utveksling på diffen. Vet ikke om alle is ble levert med diffbrems da, men kansje du ikke trenger det viss du bare er ute etter aks. Om e30 diff passer bolt on i compact vet jeg ikke, men bakstillingen er jo veldig lik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 Bakstillingen er etter det jeg vet helt lik... Men er ikke 100% sikker på dette så gjerne bekreft den som vet. Diffbrems hadde jo vært en morsom frynsegode i hvertfall da Edit: Ser at koed selger brukt diff fra e30 318i men 4.45 utveksling. Er dette noe jeg kunne brukt? Var jo høyere enn IS'n i hvertfall... Sikkert mye noob spørsmål her, men dette med drivlinje og utveksling har jeg null peiling/erfaring med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 Med en 4.45 diff,så vil du ikke ha ei "typsik" diesel kasse med 1:1 på 5.gir ihvertfall. Da snakker vi vel nesten 4000 rpm i 100km/h. Jeg for min del ville heller ikke gått så lavt som 4.45,selv om jeg hadde 0.81:1 utveksling på 5.gir en gang,men hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 Kunne kanskje blitt litt vel drastisk ja... Men ville 4.45 gitt meg en skikkelig merkbar økning i aks.? Uten dieselkasse altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 For å gjøre regnestykket enkelt,så sier vi at du nå har 3000rpm i 5.gir ved 100km/h(forutsatt at diffen din er på 3.38 nå). Med 4.45 diff vil du ha ca 4000rpm i 100km/h til sammenligning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 alle girkasser fra m50 passer. tar jeg ikke helt feil passer m20 også men da må du bytte starteren etter det jeg har fått med meg men kan aldri tro det har no spess effekt. bedre å bruke tid krefter og ikke minst penger på ny motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 M50 kasser ville vel gitt dårligere aks. da? Eller er jeg helt forvirra nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 De m50 kasser jeg kan forestille meg har 0.81:1 på 5.gir. M51 derimot,den har vel 1:1 på 5.gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2009 Tror jeg skal etterforske dette med utveksling litt nærmere før jeg ser mer på saken jeg... Blir forvirra av alle disse tallene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Sagt på en annen måte,mitt synspunkt,en diff er billigere,og mindre jobb å skifte. Billigere er den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Ja, om jeg skulle teste ut dette så er nok diff "the way to go" i første omgang... Må jeg ha ned hele bakstillinga for å bytte diff egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå