Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under kjøring, ved girbytte til lavere gir slår motoren seg av, og den klarer ikke å stå på tomgang i rundkjøringer, kryss e.l.

Har ikke hatt antydning til dette før :s

Av og til slår motoren seg av under kjøring, og rattlås slår seg på, noe som kan være veldig uheldig og skummelt..

Noen som vet hva dette kan være? Kan det være tomgangsregulator eller noe?

Håper på raske svar!

Skrevet

Dessuten merket jeg når jeg var ute å kjørte i sted, at den lugger veldig mye rundt 2000omdr.

Lugger også litt generelt.. Har ikke gjort det før

Skrevet

Er så utrolig vanskelig å feilsøke disse bilene. Vakumslanger/klokker, følere, givere, div små elektromotorer til ditt og datt som må samsnakke og fungere. Hvis ikke, får man fort slike problemer som du beskriver. Vet om flere som sliter med at motoren plutselig stopper, men omtrent ikke finner ut hvorfor...

Skrevet

slår rattlåsen seg på??? Uten at du slår av nøkkel? Sikker på det ikke er servopumpa som dør og at det derfor blir tungt å styre? hørtes utrolig rart ut at rattlåsen slår seg på...

Skrevet

Ja, eller.. Hvordan skal jeg forklare dette på en brukbar måte? :b

Rattlåsen slår seg delvis på, altså, servoen slår seg av, slik at det blir tungt å styre. Vrir jeg enda mer på rattet, begynner rattlåsen å slå seg inn, ca. 2-3 sekunder med gjevne mellomrom.

Rattlåsen kommer og går på en måte..

Skrevet

dette er vel ikke typiske trekk til lambdan dette vel? Eller jo, det med at den ikke går på tomgang, og nykker under 2k er typiske lambda tendenser, for sure, men det med at den slår seg av? Dette synes jeg hørtes rart ut.

Du kan uansett prøve å gjøre de enkle tinga først: bytte plugger, ledninger, og evt coiler. Sjekke lambda, og tomgangsregulaor, og lmm.

sjekke vakumslanger kan også kanskje gå under enkle inngrep. bytt de slangene som ser røtne ut. uansett, lykke til, hørtes skummelt ut når rattlåsen slåes på:) God natt :D

Skrevet

Da har jeg funnet ut hva problemet var.. Det var hverken lambda, plugger, ledninger eller coil, men selve belgen mellom lmm og innsuget var morknet / sprukket, og det var en gummislange under belgen som hadde hoppet ut av gummihetta.

Bilen fikk falskluft, og dermed fjusket / lugget den / slo seg av.

Har nå bestilt ny belg fra GS, og håper på leveranse i morgen tidlig.

Takker for alle svar, og håper dette er til hjelp for andre med samme problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...