Gå til innhold

E36 problemer, fjusker, rapar i førte gir etc. . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt meg en e36 320, er noen problemer ved den.

1. Motor fjusker ved på drag. gamle plugger, luftfilter ?

2. Klimaanlegget. Kommer bare varme når jeg sender varmen opp mot frontruten ? :S

3. Raper når jeg skal sette den i første gir over 25 km/t ca. Synkriniseringen? Er ikke noe problem med de andre girene.

Takk på forhånd :)

Skrevet

Da min fusket på 1.gir var det pluggene som syndet. Det hjalp også endel å skifte motorolje og samtidig ta en flush. Anbefaler Omega sin motorrens, den du heller i gamleoljen og lar svive på tomgang før du bytter olje. Etter dette var den helt topp igjen.

Det med klimaanlegget, har du AC ? analog eller digital ?

Og rapingen vet jeg ikke hva som kan være grunnen til. Men jeg prøver å unngå å gire ned i første i såpass hastigheter. Men mulig det er synkroniseringen. Ville selv ha byttet olje på girkassen og.

Skrevet

Da min fusket på 1.gir var det pluggene som syndet. Det hjalp også endel å skifte motorolje og samtidig ta en flush. Anbefaler Omega sin motorrens, den du heller i gamleoljen og lar svive på tomgang før du bytter olje. Etter dette var den helt topp igjen.

Det med klimaanlegget, har du AC ? analog eller digital ?

Og rapingen vet jeg ikke hva som kan være grunnen til. Men jeg prøver å unngå å gire ned i første i såpass hastigheter. Men mulig det er synkroniseringen. Ville selv ha byttet olje på girkassen og.

Takk, skal prøve det. fant også ut at det ikke var luftfilter på bilen, skal sette på kn så fort som mulig .Har hørt mye bra om omega, har også prøvd det på andre biler og det funket alle tiders.

Har kjørekomputer ( den digitale langt nede på dash'n) Ikke ac

Skjønner at man ikke skal gire ned i første i så høye hastigheter, men skal ikke bli slik rape lyd fordi, akkurat som om tennene ( i kassen) gnisses mot hverandre.

Takk for alle svar, alt er til hjelp :)

Skrevet

At du ikke får den i første over 25km/t, er det faktisk ett så stort problem for deg at du må få det reparert?

Enkleste er å bytte girkasse. Isteden for å åpne kassa.

Gåen coil /olje i plugghull kan gi nøkking ved pådrag.

Skrevet

Er ikke noe problem bare man er klar over det, så man ikke prøver presse den i gir.

Ikke noe problem under 25 Km/t

Hva koster det så¨nn ca for en ny kasse da?

Brukt og ny?

Koster for nye coiler da? bør jeg bytte alle ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...