Eskildd Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Har akkurat kjøpt meg en e36 320, er noen problemer ved den. 1. Motor fjusker ved på drag. gamle plugger, luftfilter ? 2. Klimaanlegget. Kommer bare varme når jeg sender varmen opp mot frontruten ? :S 3. Raper når jeg skal sette den i første gir over 25 km/t ca. Synkriniseringen? Er ikke noe problem med de andre girene. Takk på forhånd
2000Touring Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Hva skal du med bilen i 1. gir i over 25km/t? Da ber du vel om at den skal rape?
-Sammy Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Da min fusket på 1.gir var det pluggene som syndet. Det hjalp også endel å skifte motorolje og samtidig ta en flush. Anbefaler Omega sin motorrens, den du heller i gamleoljen og lar svive på tomgang før du bytter olje. Etter dette var den helt topp igjen. Det med klimaanlegget, har du AC ? analog eller digital ? Og rapingen vet jeg ikke hva som kan være grunnen til. Men jeg prøver å unngå å gire ned i første i såpass hastigheter. Men mulig det er synkroniseringen. Ville selv ha byttet olje på girkassen og.
Eskildd Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Skrevet Juli 27, 2009 Da min fusket på 1.gir var det pluggene som syndet. Det hjalp også endel å skifte motorolje og samtidig ta en flush. Anbefaler Omega sin motorrens, den du heller i gamleoljen og lar svive på tomgang før du bytter olje. Etter dette var den helt topp igjen. Det med klimaanlegget, har du AC ? analog eller digital ? Og rapingen vet jeg ikke hva som kan være grunnen til. Men jeg prøver å unngå å gire ned i første i såpass hastigheter. Men mulig det er synkroniseringen. Ville selv ha byttet olje på girkassen og. Takk, skal prøve det. fant også ut at det ikke var luftfilter på bilen, skal sette på kn så fort som mulig .Har hørt mye bra om omega, har også prøvd det på andre biler og det funket alle tiders. Har kjørekomputer ( den digitale langt nede på dash'n) Ikke ac Skjønner at man ikke skal gire ned i første i så høye hastigheter, men skal ikke bli slik rape lyd fordi, akkurat som om tennene ( i kassen) gnisses mot hverandre. Takk for alle svar, alt er til hjelp
Bimmerlars Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Girkassa har nok slitt synk i første gir. Skal ikke være noe problem å legge inn første gir i 25 km/t.
-Roger- Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Sjekk også innsugsbelgen for sprikker.. Dette kan ofte gi fusking ved gasspådrag!
Eskildd Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Skrevet Juli 27, 2009 Mye arbeid å få til kassa vis det er synken da? Får den ikke inn i første over 25 km/t, raper så fryktelig. hmm, skal sjekke. Takk
Fliid Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 At du ikke får den i første over 25km/t, er det faktisk ett så stort problem for deg at du må få det reparert? Enkleste er å bytte girkasse. Isteden for å åpne kassa. Gåen coil /olje i plugghull kan gi nøkking ved pådrag.
Eskildd Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Skrevet Juli 27, 2009 Er ikke noe problem bare man er klar over det, så man ikke prøver presse den i gir. Ikke noe problem under 25 Km/t Hva koster det så¨nn ca for en ny kasse da? Brukt og ny? Koster for nye coiler da? bør jeg bytte alle ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå