Gå til innhold

turbospm på M51D25 (325tds)


Bmw_325i_
 Share

Anbefalte innlegg

hei. noen som veit spesifikasjonene på org turboen? jeg driver å tuner ut a HÆ***** denna motorn nå. 2.2kg ladetrykk å turboen klarer ikke levere mere. hehe.

så skal opp på en garret t3 av noe slag. men må vite hva som står der orginalt så jeg ender opp med noe som er optimalt for motorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. vet du hvor stor den er? a/r osv?

det er turbopower i kongsberg som har tatt for seg den oppgaven. er bl.a en dieselbox med "ny teknologi" å litt annet småtteri. det flytter seg bra hvertfall :) hehe. forsterka dieselkasse (automat) røyk etter 5timer ca. så sier litt om effekta. den skulle tåle masse (påsto leverandør av kassa) så driver å bygger om til manuell nå. med skikkelig drivline.

har diesel nok til 2.5kg ca :) men problemet er at lufta som turboen leverer nå blir i overkant varm. å det er ikke noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du større IC da? disse motorene lader 1.7 eller noe orginalt samtidig har den liten IC. Min m41d18 (318tds) har større ic.

Jeg ville starta der. større ic og mindre motsand i eksosen så skal du se den puster litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig ikke bmw det er snakk om karosserimessig :P er omega b 2.5td (lader orginalt 0.95) er M51D25 der også.

ja jeg har 3" eksos fra dp.. + konfilter. coolern orginalt som sitter i min er grei nok, men kommer inn en stor alukjøler, ny rørgate (3") med tilhørende silikonslanger og div.

men lufta som turboen produserer er noe varm. å målet mitt er rundt 250-260hk og en 500nm. så da holder ikke org snurra uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. mitsubishi td04.. husker ikke ar osv..

men du har IKKE nok diesel til 2,2, det kan jeg si med en gang.. i tillegg så er det altfor mye på denne lille turboen.. tror ikke du får noe utbytte av det ekstra trykket..

ca 200hk i min, og over 1,4 er ikke noe vits i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å virke frekk liksom... men det er bare 10mm element i pumpa.. så med mindre bilen røyker så svart at du fysisk ikke kan se noe som helst bak deg flere hundre meter så skjønner jeg ikke at du skal kunne få nok diesel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så med mindre bilen røyker så svart at du fysisk ikke kan se noe som helst bak deg flere hundre meter så skjønner jeg ikke at du skal kunne få nok diesel..

:lol::lol: tro meg, du vil ikke ligge bak meg ;) hehe. er sant det. fint med de motorene at man oppnår ikke mer trykk enn den klarer å levere diesel. men du veit. er ikke like pumper på motorn din å min. er litt avvik på pumpe/innsug osv på den jeg har i omegan kontra din 5serie.

så jo. pumpa mi leverer nok til 2.2bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. mitsubishi td04.. husker ikke ar osv..

men du har IKKE nok diesel til 2,2, det kan jeg si med en gang.. i tillegg så er det altfor mye på denne lille turboen.. tror ikke du får noe utbytte av det ekstra trykket..

ca 200hk i min, og over 1,4 er ikke noe vits i..

forresten, kjørte fra en 325tds som skal ha 192hk og en del dreiemoment. å ja jeg veit at det er for mye for den lille turbon. derfor jeg skal ha ny :) hehe. men du sier 200hk i din? hva er gjort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vel..jeg har hvertfall demonter x antall slike..også fra omega.. den har 10 mm element.. og jo du kan få mer trykk enn du har diesel...

og jeg tuller ikke. min bil røyker fælt, men det er ikke nok til at det er fornuftig å kjøre på 2,2..

sorry..men dette har jeg knota med en del.. jeg vet ikke hva turbo_ett eller annet firma har sagt, men det henger ikke på greip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse...

ny manifold uten egr.

3" åpen eksos fra turbo og ut.

mappet av brede.

ikke kjørt med egr på laaang tid.. helt rent innsug..

justerbart turbotrykk.

flyttet lokk på pumpe..

jobber med å få tak i større pumpe element..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du leser oppe i første post så står det dieselbox og litt annet småtteri utført av ett firma :)

har justert ned til 1.3 og 1.5 1.8 og 2 + 2.2

når man merker stor forskjell på alle sammen så tyder det jo på at den "siste lufta" du prater om at har stor betydning i mitt tilfelle.

aner ikke hva du har gjort med din, men min skal få ny turbo å litt annet småtteri nå. har fra før 3" eksos fra dp og K & N konfilter + dieselboxen og noen småting som jeg ikke har peiling på hva er :P

godt går det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse...

ny manifold uten egr.

3" åpen eksos fra turbo og ut.

mappet av brede.

ikke kjørt med egr på laaang tid.. helt rent innsug..

justerbart turbotrykk.

flyttet lokk på pumpe..

jobber med å få tak i større pumpe element..

mye trykk kjører du på det oppsettet der a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filter har ingenting å si..

og da lurer jeg på hvilket småtteri det er snakk om?

og en ting til, hvordan unngår du at den "kutter" pga høyt ladetrykk? eller bruker du bare bleeder før sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...