plumbo79 Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 kjenner du ikke noen som har en lik bil som deg så du kan låne noen deler fra og prøve?da kan du jo prøve og bytte ut tomgangs regulator med en du vet 100% sikkert virker og se.. samt lmm? skyter litt i blinde her nå men det er vel billigste måten og gjøre det på vis man ikke har sånn super stor kompetangse på området mvh stian Hvis noen i Grenland har mulighet til å hjelpe meg så hadde det vært fint for jeg kjenner ingen som har e30
plumbo79 Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 sjekk coilen din du, eg hadde samme problemet tidlegere idag...da hang coil ledningen dårleg... Jeg har sjekka coil ledningen men jeg kan jo ikke garantere selve coilen.
|Ole| Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 lån deg en coil å prøv evt så kan det vere dårleg jording kanskje? sjekk den på bunnpanna og batteri evt andre tynnere på blokka
|Ole| Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Du kan evt prøve å skifte plugger til nokken som tåler litt meir varme...NGK er tingen
plumbo79 Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Da har jeg meldt meg inn i bmwccn også men det var et rotete forum
Radeon Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Blir ikke tomgangsregulatoren styrt av et rele? (Av og på isammenheng med tenninga) Tenkte bare hvis du har prøvd to stk og begge er døde så kansje releet er kaputski...? Finner jeg det i sikringsboksen? Vet at i e34 med m20 står den i en egen boks sammen med noen andre rele helt bakerst i motorommet. Litt usikker på hvor den står i e30. Det er kansje samme boksen som sikringene står i den bilen.
|Ole| Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 tar eg heilt feil om kabelen til tomgangs regulator går rett til hjernen?
Azeton Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 tar eg heilt feil om kabelen til tomgangs regulator går rett til hjernen? På preface er vel tomgangsregulator styrt av en egenboks som styrer tomgangsmotor. Som bruker 1 av sensorene på svinghjulet og tps bryter. Idiotisk opplegg spør du meg..
Hauso Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 m50 har luft masse måler. m20 har luft mengde måler. Hva er forskjellen? min m40 går uten lmm også. Leit med motoren din, men siden den feiltenner, så sa jo Fliid at det kanskje var pga rotor og fordeler lokket. Kanskje verdt å bytte? Lykke til, det er kjipt når man står heelt fast.
|Ole| Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 tar eg heilt feil om kabelen til tomgangs regulator går rett til hjernen? På preface er vel tomgangsregulator styrt av en egenboks som styrer tomgangsmotor. Som bruker 1 av sensorene på svinghjulet og tps bryter. Idiotisk opplegg spør du meg.. Sopass, eg er heilt einig med deg!
plumbo79 Skrevet August 1, 2009 Forfatter Skrevet August 1, 2009 tar eg heilt feil om kabelen til tomgangs regulator går rett til hjernen? På preface er vel tomgangsregulator styrt av en egenboks som styrer tomgangsmotor. Som bruker 1 av sensorene på svinghjulet og tps bryter. Idiotisk opplegg spør du meg.. Kan det våre en av de sensorene da?
plumbo79 Skrevet August 1, 2009 Forfatter Skrevet August 1, 2009 Blir ikke tomgangsregulatoren styrt av et rele? (Av og på isammenheng med tenninga) Tenkte bare hvis du har prøvd to stk og begge er døde så kansje releet er kaputski...? Finner jeg det i sikringsboksen? Vet at i e34 med m20 står den i en egen boks sammen med noen andre rele helt bakerst i motorommet. Litt usikker på hvor den står i e30. Det er kansje samme boksen som sikringene står i den bilen. Noen andre som kan svare?
plumbo79 Skrevet August 1, 2009 Forfatter Skrevet August 1, 2009 m50 har luft masse måler. m20 har luft mengde måler. Hva er forskjellen? min m40 går uten lmm også. Leit med motoren din, men siden den feiltenner, så sa jo Fliid at det kanskje var pga rotor og fordeler lokket. Kanskje verdt å bytte? Lykke til, det er kjipt når man står heelt fast. Jeg har byttet rotor og lokk.
korny Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 prøv og bytt en av følerene. det er iallefall ett tegn på feiltenning. men at begge skal gå da den andre styrer tomgangsregulator synest eg var heftig da... da tyder det på en feil i motornettet. men skru ut begge følerene og få en kompis til og tørne motoren sakte rundt mens du titter inn i Hulla der de satt. bruk lys. da skal det komme en sølvfarget tapp forbi. om du har mistet denne får du trøbbel. har vært borte i 3 tillfeller av dette.
Radeon Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Kombla carsoft 6.5 til en m20b25 motor engang og der fikk jeg feil på føleren på svinghjulet, at den ikke virket. Viste seg at mus hadde gnagd over lederen lenger unna. (Kraftig musetilfelle i den bilen) Men det jeg vil fram til her er at du burde vel fått opp den feilen i carsoft i tilfelle føleren ikke gir signal/feil signal???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå