Gå til innhold

1000 kr til den som løser startproblemet på e30n min


plumbo79
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kompetansen mtp feilslag med denne motorstyringen er stor. Mener BMW ikke har hatt dette på flere år og har kun basert seg på allemenn viten om denne motorstyringen.

Feilene som oppstår er ofte de samme, gang på gang.

Opplys heller om problemet ditt her på bimmers og BMWccn så skal du fort se at du kommer frem til en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er tomgangen, den starter ikke uten at jeg gir gass når den er kald, etter ca 5min går den av seg selv men jeg hører at den feiltenner av og til.

Hvis jeg kjører hardt og så stopper for eks i et kryss så dør den og er vanskelig å starte etterpå.

Jeg har byttet tomgangsreg uten noen forbedring (kjøpte en brukt)

Schmiedmann i Skien sa at ventiltetningene mine var dårlige og pga at den da lakk så mye olje så ville den ikke brenne rent? tetningene er nesten nye og den bruker lite olje ??

Hvis jeg napper av kontakten til lmm så går den selv om den er kald.

Hvis jeg tar av kontakten på kjølevannstemperaturen så vil den ikke gå hverken kald eller varm.

Tomgangsreg er helt død jeg kan vri stempelet helt til enden uten at det kjører seg tilbake når jeg starter (har prøvd begge veier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, snedig fenomen. Du sier tomgangsreg er død, men den sviver når du får start på den kald?

Hva slags turtall ligger den på?

Skru opp en plugg og se på fargen på den.

Dør motor ut kun etter at du har kjørt motoren hardt? (antar du da mener flittig bruk av høyt turtall)

Denne har fast rotor og forelerlokk, tilstanden på dette er essensiel, mtp du nevner feiltenning. Kan og komem av flere grunner, men start med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, snedig fenomen. Du sier tomgangsreg er død, men den sviver når du får start på den kald?

Motoren starter i kald tilstand hvis jeg drar ut kontekten på luft mengde måleren (nødmodus?)

Hva slags turtall ligger den på?

Den begynner å gå av seg selv på ca 750 rpm og ligger på ca 1000 på driftstemeratur.

Skru opp en plugg og se på fargen på den.

Før jeg byttet så var de lys brune/gule og tørre.

Dør motor ut kun etter at du har kjørt motoren hardt? (antar du da mener flittig bruk av høyt turtall)

Også kalt grisekjøring ja :twisted:

Denne har fast rotor og forelerlokk, tilstanden på dette er essensiel, mtp du nevner feiltenning. Kan og komem av flere grunner, men start med dette.

Fordelerlokk og rotor er nytt pluggledninger er nye brukt men bra (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for hull eller sprekker i belgen som sitter mellom gasspjeld og lmm, siden bilen gikk pent da du kobla ut lmm så mistenker eg at det har noe der å gjøre... eg har og kobla ut lmm på min bil, for om eg har den i så går den som ei hore, og smeller, spytter hoster og banner, men om eg kobler den ut så går den som en katt som maler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...