plumbo79 Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Hvor mye info får man gjennom diagnosekontakten på en pre face m20b25? Hadde den på schmiedmann skien men de hadde ødelagt det gamle diagnoseapparatet sitt de sa det uansett ikke var så mye å hente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Er veldig lite å hente mener jeg ja, husker ikke hva du får vite, men er vel knapt verdt å vite det du får vite hvis du skjønner:-P På facelift motorene er det nok mye mer info å få Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Kompetansen mtp feilslag med denne motorstyringen er stor. Mener BMW ikke har hatt dette på flere år og har kun basert seg på allemenn viten om denne motorstyringen. Feilene som oppstår er ofte de samme, gang på gang. Opplys heller om problemet ditt her på bimmers og BMWccn så skal du fort se at du kommer frem til en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Problemet er tomgangen, den starter ikke uten at jeg gir gass når den er kald, etter ca 5min går den av seg selv men jeg hører at den feiltenner av og til. Hvis jeg kjører hardt og så stopper for eks i et kryss så dør den og er vanskelig å starte etterpå. Jeg har byttet tomgangsreg uten noen forbedring (kjøpte en brukt) Schmiedmann i Skien sa at ventiltetningene mine var dårlige og pga at den da lakk så mye olje så ville den ikke brenne rent? tetningene er nesten nye og den bruker lite olje ?? Hvis jeg napper av kontakten til lmm så går den selv om den er kald. Hvis jeg tar av kontakten på kjølevannstemperaturen så vil den ikke gå hverken kald eller varm. Tomgangsreg er helt død jeg kan vri stempelet helt til enden uten at det kjører seg tilbake når jeg starter (har prøvd begge veier) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 Fliiiid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Hm, snedig fenomen. Du sier tomgangsreg er død, men den sviver når du får start på den kald? Hva slags turtall ligger den på? Skru opp en plugg og se på fargen på den. Dør motor ut kun etter at du har kjørt motoren hardt? (antar du da mener flittig bruk av høyt turtall) Denne har fast rotor og forelerlokk, tilstanden på dette er essensiel, mtp du nevner feiltenning. Kan og komem av flere grunner, men start med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Hm, snedig fenomen. Du sier tomgangsreg er død, men den sviver når du får start på den kald? Motoren starter i kald tilstand hvis jeg drar ut kontekten på luft mengde måleren (nødmodus?) Hva slags turtall ligger den på? Den begynner å gå av seg selv på ca 750 rpm og ligger på ca 1000 på driftstemeratur. Skru opp en plugg og se på fargen på den. Før jeg byttet så var de lys brune/gule og tørre. Dør motor ut kun etter at du har kjørt motoren hardt? (antar du da mener flittig bruk av høyt turtall) Også kalt grisekjøring ja Denne har fast rotor og forelerlokk, tilstanden på dette er essensiel, mtp du nevner feiltenning. Kan og komem av flere grunner, men start med dette. Fordelerlokk og rotor er nytt pluggledninger er nye brukt men bra (tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Hvis ikke de brukte pluggledningene er feilen så er jeg klar for neste råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Jeg betaler gjerne kroner til den som får meg i havn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Jeg må foreløpig sende ballen videre. Tips; legg ut problemet på bmwccn. Mye mulig Treball kan svare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 er du sikker på at motorn din ikke trekker falskluft? hadde dette problemet på en annen motor og da var det falskluft etter LMM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Sjekk for hull eller sprekker i belgen som sitter mellom gasspjeld og lmm, siden bilen gikk pent da du kobla ut lmm så mistenker eg at det har noe der å gjøre... eg har og kobla ut lmm på min bil, for om eg har den i så går den som ei hore, og smeller, spytter hoster og banner, men om eg kobler den ut så går den som en katt som maler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Obs obs. Dette er en gammel motorstyring. Man kan ikke sammenlikne M50'n med pre M20 styring på lik linje med at man kan sammenlikne M20 facelift styring med M50. Desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Ah, ok. Va iallefall et forsøk på å hjelpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå