stfoer Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Som Alec sier, du bør få sjekket bilen. Har den vært kollisjons skadet etc. Få et karosseri verksted til å se på det.
korny Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Du nevner mistanke om at demper står skeivt, ta av lager på topp og slipp bilen over. se hvordan stanga stiller seg i hullet. den skal ikke stå i senter men tilnærmet. og husk på at gummiforing i bunnen også tar opp noe skeivheter...
2000Touring Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Som Alec sier, du bør få sjekket bilen. Har den vært kollisjons skadet etc. Få et karosseri verksted til å se på det. Begynner å misstenke at bilen har vært kollisjonsskadet. Har ikke sjekket det, men kan godt hende siden den har "spist" dempere så lenge jeg har hatt den. Vil anta at støtdempertårna står litt feil, og at det er nok til at det blir skjevstilling i demperene. Tenkte tanken på å få karosseriverksted til å sjekke dette og ev rette/stive opp i rett posisjon med tårnavstiver.
2000Touring Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Du nevner mistanke om at demper står skeivt, ta av lager på topp og slipp bilen over. se hvordan stanga stiller seg i hullet. den skal ikke stå i senter men tilnærmet. og husk på at gummiforing i bunnen også tar opp noe skeivheter... Godt forslag - det skal jeg prøve
2000Touring Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Noen som har vært borti lignende?
J Naustdal Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 på e36 og e46 skal demperene festes/ skrus fast når hjulet/ demperen står i "kjøreposisjon". det anbefalast også å sette bilen ned og trille den fram og tilbake før demperen skrues til. på dempere som er feilmontert ser man eit merke på stempelstangen som er slitt, pluss "gjenge" merker på nedre feste.
2000Touring Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 på e36 og e46 skal demperene festes/ skrus fast når hjulet/ demperen står i "kjøreposisjon". det anbefalast også å sette bilen ned og trille den fram og tilbake før demperen skrues til. Har gjort det på denne måten. Får vel bare krype til korset og bestille time på verksted...
2000Touring Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 Tror jeg har funnet ut av feilen. Etter innlegg på BMWCCN-forumet kom jeg fram til at det finnes Bilsteindempere tilpasset M-tech fjører. Dette er kortere dempere... Byttet til disse demperene, og det har nå holdt i over 6mnd - håper det varer
Rayb Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Jeg hadde et lignende problem på min E46 Touring, men hadde montert på Bilstein B8 dempere for senkede biler. Uansett var de ødelagt etter 1,5-2 års tid. Fikk beskjed på at det var feilmontering som gjorde det, men det ser ut til at du har gjort det rett... Her er tråden min: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=131416
2000Touring Skrevet April 4, 2010 Forfatter Skrevet April 4, 2010 Ja "da va det på'an igjen". I dag tok høyre bakdemper kvelden - igjen! Nå var jeg sikker på at jeg hadde funnet ut av det, men er tilbake til start. Gode råd mottas med takk. Har en demper liggende jeg har tenkt til å ofre bare for å få den kjørbar, men jeg er nødt til å finne en løsning på dette... Tenkte å gjøre 2 ting i dag. 1 - ta bort ødelagt demper med topplageret, snu topplageret 180 grader(skal ikke ha noe å si) 2 - montere inn ny demper uten topplager, og se hvor i hullet jeg treffer med demperen når bilen står på hjulene. Har fortsatt et par muligheter her: 1 - sjekke om den er skadet(noe jeg ikke lenger har troa på i og med at jeg har målt avstanden mellom toppen av tårnlagrene til å være riktig mål - 1060mm) 2 - bytte tilbake til originale fjører Begynner med de to øvre punktene, så får vi se hvordan dette bærer frem...
Rayb Skrevet April 4, 2010 Skrevet April 4, 2010 Ja da er det på'an igjen for meg også, sjekket bakdemperne mine og denne gangen er det den høyre demperen som er lekk. For 6 mnd. siden var det den venstre... Se tråd: viewtopic.php?f=1&t=148738 Ser lignende tråder på forum i USA også, høre snakk om at Bilstein ikke er det det en gang var...!? Neste gang blir det H&R eller Koni...!
2000Touring Skrevet April 4, 2010 Forfatter Skrevet April 4, 2010 Tror ikke demperene som er problemet, prøvde som sagt Moneroedempere, og de holdt i 14 dager...
Rayb Skrevet April 4, 2010 Skrevet April 4, 2010 ...og jeg hadde original dempere som holdt i 100.000 Km, så det er nok kvaliteten på demperne.
Ballder Skrevet April 4, 2010 Skrevet April 4, 2010 Hva med og montere demperen i topplageret og se hvordan den liner opp mot innfestningen nede, da ved bil i "kjørestilling". Sånn for og se best mulig hvor skjevt ting eventuellt er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå