|Ole| Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Korfor har ikkje eg sirkulasjon i kjøle systemet når vannpumpa går, termostat er tatt ut, slangene står riktig kobla? Har bygd om med 318 E36 radiator... Grunnen til att eg skjønner att det ikkje er sirkulasjon: Kald luft i varme apparatet, bilen går seg heit og stort sett heile radiatoren er kald konstant... Må det vere fall på slangen fra ekspansjons tank til blokka? Kan radiator vere tett etter att forige eiger hadde sprekk i topp? Gje meg tips JA EG HAR LUFTA
|Ole| Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 jepp...en kompiss har montert kjøleslangene da, er en 318 e36 radiator så er mulig han har montert feil...får sjå litt på det imorra
Bmw_325i_ Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Må det vere fall på slangen fra ekspansjons tank til blokka? JA bør absolutt være høyerer enn resten (eksplosjonstanken er orginalt høyeste punkt) med mindre det ikke er lukket system ( men da har du jo ikke tanken som regel)
Bmw_325i_ Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 men hvis du har e36 radiator har du jo sidetanken på radiator og ikke den som normalt sitter på m20 f.eks.
|Ole| Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 oki, da er vel det problemet siden utgangen på tanken er nederst på radiator
Fliid Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 En M20 fungerer utmerket med E36 radiator med sidemontert ekspansjonstank og ikek separat, slik som originalt. Kutt slange som gikk opp til ekspansjonstank, litt kortere. og skjøt inn med slangebit som du fører rett til bunn av ny ekspansjonstank. De to andre slangene gir seg selv. Skru opp begge lufteniplene, den må motor og den på radiator. Den på radiator er lavere enn den på M20'n. Fyll til det renner over og ut av luftenippel på radiator. Steng så denne. Fyll på fult med vann i ekspansjonstank. Blås ned i tank. Start motor, rus opp ett par rappe og etterfyll. La bilen gå maks, 20 - 25 sek. Imens du har motor på rus, så får du en til å stenge lufteskrue på M20. Det er nå garantert luftfritt i kjølesystemet. Tut å kjør. Jeg er overbevist om at luftlomemr i systemet er problemet. Da E36 radaitor i sammen med M20 kan være meget problematisk. Kan hende du ikke er avhengig av å starte motor. Dette er noe du må se ann. Hele poenget er at du må bruke begge luftenipplene, ikke kun den ene.
|Ole| Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Tusen takk fliid, da prøver eg det før eg evt skulle bygge om til originalt
Fliid Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Nei (unnskyld uttrykket) faen. Behold E36 radiator, fenomenalt. Jeg kjørte med det i to år, fungerer som bare det. Aldri om jeg setter annet enn E36 radiator i en E30 igjen. Men du skulle hatt den for klima, den er større og kjøler bede.
|Ole| Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 jah eg har trua på att dette funker bra når eg først får det til no bruker eg denne pga att eg fekk den med bilen i tilegg til att eg hadde en liggende om for.eks lufte skrua skulle gå til helvette som eg har hørt er vanleg
Fliid Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Bare skru forsiktig, så går den aldri i stykker. Lite trykk fra skruehodet som skal til for at O-ringen tetter ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå