Stephan.s Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Har 8,5 og 9,5x18 med 235/40 og 265/35-18 M-parallell kopifelger fra GS Bildeler. Har papirer på felgene, men iflg. Vegvesenet må jeg også ha papirer fra BMW at felger med ulik bredde passer på e39 523 touring Hadde vært greit om det var sedan, for da har de jo M5 som utgangspunkt, og denne er vel levert med ulik bredde forran og bak. Men iom. at det er touring, så vet ikke jeg om en touringmodell som er levert med ulik bredde? Noen som har erfaringer med å få dette godkjent i vognkortet?
Superbeetle Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Trenger ingen papirer fra Bmw om noe som helst... Det du trenger er Tüv papirer på felgene som viser at de er godkjent til den aktuelle bilen og at de to ulike breddene godkjent i kombinasjon med hverandre..! (mange felger selges løse slik at de man selv må velge de ulike breddene, dette blir da ikke godkjent)
Stephan.s Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Var det jeg mente og, men mannen fra BT sto fast på at BMW også måtte vise at den aktuelle bilen passet med ulik bredde. Holdt ikke med at felgene passer bilen, men også at bilen passer felgene om du skjønner.
Stian E39 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Jeg hadde lignende på en VW Golf jeg hadde Hadde alle papirer jeg egentlig trengte, men de ville ha bekreftelse fra bilforhandler på at det gikk bra med den typen felger osv... Olrud (Forhandleren) skjønte ikke helt hva de skulle med det, men skrev bare en kort tekst der det sto det var greit. Da ble det godkjent av BT. Møkkamenn! Får da håpe BMW hjelper deg med dette
530diesel Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 var samme på min touring,blei stoppa av BT og traff ei sur megge som påsto att felgene mine ikke var godkjent på bilen. Hadde før snakket med en kjenning som jobber i veidirektoratet om dette med felger og godkjenning, det var inngen problem så lenge ikke dekka står utenfor skjermene. samt at det i døråpningen på førersiden står div dimensjoner og lufttrykk som passer på bilen. Der står oppført med forskjellige dim foran og bak, det samme står i innstruksjonsboka. sa dette på en litt spydig måte til BT og da fikk jeg en saftig mangellapp på en tilhenger jeg hadde bak bilen, dette da hun ikke kunne ta meg på noe annet på bilen. dekka og felgene kunne hun ikke gjøre noe med da jeg hadde alt ok, dette uten noe tuv. papir eller godkjenning av bmw.
Danse Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 var hos BT i dag og fikk godkjent min sedan 540i, e39 og det var ingen problem i det hele tatt. Har 235 35 19" framme og 265 30 19" bak.. Det som står i døra di er det som gjelder for typegodkjenning av bilen din. Men BT vil ha papirer på det og ifra BMW. Eg gikk bare in til en forhandler og vips så printet dei ut papirer til meg på tysk, bare for å irritere BT PS: fikk og godkjent sotet sideruter foran B stople (film) Lønner seg å sende dama til BT med godt utringa topp
Hoem Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 var hos BT i dag og fikk godkjent min sedan 540i, e39 og det var ingen problem i det hele tatt. Har 235 35 19" framme og 265 30 19" bak.. Det som står i døra di er det som gjelder for typegodkjenning av bilen din. Men BT vil ha papirer på det og ifra BMW. Eg gikk bare in til en forhandler og vips så printet dei ut papirer til meg på tysk, bare for å irritere BT PS: fikk og godkjent sotet sideruter foran B stople (film) Lønner seg å sende dama til BT med godt utringa topp Få se bilde av vognkortet ditt hvor man ser at bilen er godkjent med sotet sideruter.
Superbeetle Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 PS: fikk og godkjent sotet sideruter foran B stople (film) Lønner seg å sende dama til BT med godt utringa topp Godkjent i vognkortet el bare godkjent på teknisk kontroll/eukontroll? Jeg fikk dette igjennom på etterkontroll hos biltilsynet også, etter å ha fått det anmerket på eukontrollen.. ......jeg er ikke så pen i utringet topp heller.. Ang felgene... Jeg fikk godkjent 10" bakfelger på min bil med lavere innpress enn det som er lovlig å endre samt at de ikke passet bilen da de subbet i hjulbuene(som var valset) Utrolig surt at det skal praksiseres så mye forskjellige tolkninger av lovene..
Stephan.s Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Kontrollerte instruksjonsboka nå, og det er oppført de samme felgene for 520,523,525tds,528 og 540 Touring. Hvorav den største dim oppgitt er 235 45 17 på 8x17 felg. Hvordan vil dere tro BMW vil stille seg til å skrive ut papirer på slikt? Iom. at de ikke lenger skriver papirer på ombygging, vil jeg vel nesten tippe det samme gjelder for saker som dette Edit: For å få dette i klartekst. Var ingen problem med felg og dekkstørrelsen i seg selv. Der holdt det med papirer fra TÜV, men iom. at det er forskjellig felgbredde forran og bak, måtte BMW inn i bildet.
Danse Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 var hos BT i dag og fikk godkjent min sedan 540i, e39 og det var ingen problem i det hele tatt. Har 235 35 19" framme og 265 30 19" bak.. Det som står i døra di er det som gjelder for typegodkjenning av bilen din. Men BT vil ha papirer på det og ifra BMW. Eg gikk bare in til en forhandler og vips så printet dei ut papirer til meg på tysk, bare for å irritere BT PS: fikk og godkjent sotet sideruter foran B stople (film) Lønner seg å sende dama til BT med godt utringa topp Få se bilde av vognkortet ditt hvor man ser at bilen er godkjent med sotet sideruter. Har ikke fått vognkortet enda, siden den er akkurat omregistrert og. Men fikk med mangel lappen som dei signerte og stemplet. BT sa at eg ikke måtte gi den i fra meg til Politiet, men vis den under kontroll etc.. BT laminerte den til meg og Viss eg skulle få problemer, så skulle eg gi beskjed til politiet at dei skulle ringe inn til BT for å få dette bekreftet. Fikk da med visitt kortet til han i BT.
Erik S. Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 min touring er godkjent med ulik dim foran og bak. Det er dog en 520, men da må det nå gå på en 523 også. Dette har blitt gjort av tidligere eier, så vet ikke hvor vanskelig det var..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå