Dr_S Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Ja, er flott der borte...tatt litt bilder der selv: Et annet flott motiv er jo i Heddal:
Sperre Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Bra steder begge to ! Vurderer sterkt å bruke Hydromuseet som location neste gang. Er utrolig tøft belyst på kvelden, eneste haken er vel at det ikke er spesielt populært å kjøre rett ved inngangen. Alt i alt så synes jeg det er verdt det, det verste som kan skje er vel at en kar kommer å sier at jeg må flytte meg ? BTW, du er fra Tønsberg så kjører du helt opp hit for å ta bilder ?
Dr_S Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Dama er derifra og hennes familie bor der Er der rett ofte.
Sperre Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Dama er derifra og hennes familie bor der Er der rett ofte. Det forklarer vel alt
Sperre Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 OT : Mitt 1000'ende innlegg ! \:D/ Da er det på tide å legge ut noen skikkelig tøffe bilder ! Disse bildene er tatt av en kollega/kamerat av meg og lærte en hel del om fotografi. Var kjempe spennende og når resultatet blir som dette er det bare gøy ! Vi tok også noen bilder ved jobben og ble mange bra bilder der også Det var alt for denne photoshooten, neste blir med sotede fremruter og en bil med lakkforsegling
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 dette var noen skikkelig kule bilder!! noen av de var så som så, men det siste og det første likte jeg VELDIG godt fikk litt fransk stemning av det siste her... hehe...
Sperre Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 dette var noen skikkelig kule bilder!!noen av de var så som så, men det siste og det første likte jeg VELDIG godt fikk litt fransk stemning av det siste her... hehe... Takk for det, jeg kan desverre ikke ta all æren for bildene da det var en kamerat av meg som også har vert i bildet her. Var litt vanskelig å ta bilder på kvelden, lysene var alt for sterke til at det ble bra, men vi fant ut at jeg måtte starte å dimme lysene med nøkkelen akkurat da han trykte på fjernutløseren. Da ble det tilnærmet perfekt lys i lyktene
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 ja, hehe... noen ganger må man det jeg tok bilde i et parkeringshus en gang, der lysene lyste i 10 min ca, så tok jeg bilde, og akkurat til perfekt tid, slukket hele bygget... hehe... (var ikke planlagt da, men kult for det) ser du skrev at du ville kjøpe stativ... jeg har et hama stativ fra elkøp som fungerer utmerket når det ikke er for mye oppreist, så jeghandlet meg just et på ebay i alu, som sikkert tåler litt mer... litt høyde på det også, så det er jo perfekt http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... ORS%3A1123 edit: har dere brukt stativ på disse bildene eller? syntes noen av de kunne vært litt mindre kornete
Sperre Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 ja, hehe... noen ganger må man det jeg tok bilde i et parkeringshus en gang, der lysene lyste i 10 min ca, så tok jeg bilde, og akkurat til perfekt tid, slukket hele bygget... hehe... (var ikke planlagt da, men kult for det) ser du skrev at du ville kjøpe stativ... jeg har et hama stativ fra elkøp som fungerer utmerket når det ikke er for mye oppreist, så jeghandlet meg just et på ebay i alu, som sikkert tåler litt mer... litt høyde på det også, så det er jo perfekt http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... ORS%3A1123 edit: har dere brukt stativ på disse bildene eller? syntes noen av de kunne vært litt mindre kornete Det ble brukt stativ og jeg har foresten skaffet meg et stativ på elkøp her om dagen. Fungerer helt greit men er vel ikke det beste stativet ! Bildene ble tatt da det akkurat var litt for mørkt, neste gang skal det bli bli bedre ! Fikk bilen hjem fra polering og soting i dag. Viste seg at han måtte ta ut rutene for å få på filmen. Resultatet ble helt utrolig bra ! Eneste jeg er litt bekymret over er at man normalt sett skal kjøre med vinduene lukket en god stund etter filmen er lagt på. På en coupè blir dette logisk sett litt vanskelig, det verste som kan skje er vel at det begynner å løsne, da får jeg heller legge på ny og være etterpåklok EDIT: på mange av bildene brukte vi 10 sekunders lukkertid og opptil 25 sekunder. Og en ting til, disse bildene jeg la ut har jeg skalert ned til 1280x720 Brukte et online skaleringsprogram så ble ikke verdens beste. Kan hende det påvirker bildet
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 tipset til det, et fint tynt lag med klarlakk elelr klar neglelakk akkurat på kanten så slipper du det... min soting har holdt nå i 2 år hehe... okey, åssen types stativ da? det hama stativet jeg kjøpte, funket helt greit, men tålte ikke vind og ble veldig mykt i leddene etterhvert...
Sperre Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 tipset til det, et fint tynt lag med klarlakk elelr klar neglelakk akkurat på kanten så slipper du det... min soting har holdt nå i 2 år hehe...okey, åssen types stativ da? det hama stativet jeg kjøpte, funket helt greit, men tålte ikke vind og ble veldig mykt i leddene etterhvert... Hørtes ikke dumt ut ! Navnet husker jeg ikke og stativet ligger trygt plasser i bilen for øyeblikket. Er altfor trøtt til å sjekke det, men skal sjekke i morgen for nå er det kvelden her i gården
///Mysild Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 funker meget bra jeg kjører rundt med den i bilen i tilfelle sotingen skulle løsne, men har ikke brukt den enda... ja, nå er det kvelden her også...
codex Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 fantastisk lekker bil og fine bilder! Mer mer mer
Sperre Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 fantastisk lekker bil og fine bilder! Mer mer mer Takk for det ! Kommer flere bilder etterhvert, været må bli litt mer stabilt før jeg setter i gang
Sperre Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 Har tenkt å få iPod interfacen i bilen nå. Bilsalongen skulle tok fra 5500,- (avhenger av modell osv). Så tenkte jeg at GS burde ha de delene jeg trenger ? Noen som har gjort dette selv før ? Vet jo at man må oppgradere iDrive, men hadde kanskje blitt billigere hvis de "bare" omprogramerte den ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå