BimmerE46 Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Tenkte bare å lage en liten tråd om min nye bruktbil. Denne har jeg ikke tenkt ha så lenge men lenge nok sikkert til at det kan lages en liten tråd. Tror jeg har vært ganske så heldig med denne, da den er så og si fri for rust og det er jo trygt å tenke på. Da er den vel blitt behandlet bra. Jeg er sålangt veldig fornøyd med bilen, og er positivt overrasket over kjørekomforten. Ordentlig deilig cruisebil. Ligger godt på veien, og fin 6'er lyd. Den er eu godkjent til 2011. Og er i god teknisk stand. Er en 520i Touring 93 mod Manuell gir El vinduer foran og bak El speil Km 270.000 Helt nye 17" ukjent (for meg) felgpakke. Lyst interiør Negativt: Bittelitt dødgang på rattet Mange riper og et par bulker. Masse steinsprut på panser. NULL strøm i bakluke (forrige eier koblet/loddet litt på egenhånd) Ingen av bryterene på bakluka funker, må åpne den med nøkkel. Ikke noe strøm i varmetråder i bakruta. Så her må det kobles om litt. Og jeg trenger antakelig hjelp til sånt, siden jeg ikke skjønner så mye bilelektronikk. Planer for bilen: INGEN eller ---------> Vinterbil/isbil/herjebil. Kanskje lakkere panser? Spørs hvor lenge den er hos meg. Synd å ødelegge den til vinteren også, siden dette er en PEN E34 rustmessig. Så jeg får vel holde den pen jeg og. Legger med noen bilder for de som ønsker å se den. Kommer noen flere og bedre bilder etterhvert. Dette er bare noen mobilbilder. Måtte jobbe litt med godbilen også Dro 860kg subbus uten å merke den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Jeg tror du kommer til å like denne bilen E34 Touring er en godt sammenskrudd doning med mye komfort for alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Liker den bare mer og mer hver gang jeg kjører den. Ordentlig glede å kjøre den, har kjørt en god del NYE biler, men denne er virkelig god å kjøre til alderen dens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Legger inn noen flere bilder av bilen. Har fått kjøpt meg et xenon kit til tåkelysa, så kommer noen bilder av det også etterhvert. Ikke det mest praktiske interiøret men... Helt nye dekk og felger En real vask så blir det så bra så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 gratulerer med "ny" bil. om du syns 5er var deilig å kjøre bør du prøve 7er kanskje du bytter til en også vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Se der ja. du gjorde det motsatte av meg du da. Jeg gikk fra e34 til e46, du gikk fra e46 til e34... hehe Ser ut som om du blir fast inventar i bimmer garasjen i skjeberg du nå da, nå som du har fått deg gammel bil og greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet August 4, 2009 Forfatter Share Skrevet August 4, 2009 gratulerer med "ny" bil. om du syns 5er var deilig å kjøre bør du prøve 7er kanskje du bytter til en også vettu Takker for det. Har faktisk ikke kjørt noen 7'ere enda. Så det må jeg se å få gjort. Ikke umulig det blir en 7'er en gang vettu liker jo utseende på dem også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet August 4, 2009 Forfatter Share Skrevet August 4, 2009 Se der ja. du gjorde det motsatte av meg du da. Jeg gikk fra e34 til e46, du gikk fra e46 til e34... hehe Ser ut som om du blir fast inventar i bimmer garasjen i skjeberg du nå da, nå som du har fått deg gammel bil og greier Hehe, ja måtte bare prøve en e34 også. Var jo god denne da. Men blir nok en E39 om ikke så altfor lenge tenker jeg. Jeg tror jeg allerede må planlegge en tur til skjeberg for et aldri så lite "lednings" prosjekt. Og kanskje du kunne sett på bakluka, og prøvd å skjønne hvorfor den er strømløs Eller skjønne hvordan han forrige har koblet, for feil er det helt sikkert, fordi ingenting funker. hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 gratulerer med "ny" bil. om du syns 5er var deilig å kjøre bør du prøve 7er kanskje du bytter til en også vettu Takker for det. Har faktisk ikke kjørt noen 7'ere enda. Så det må jeg se å få gjort. Ikke umulig det blir en 7'er en gang vettu liker jo utseende på dem også. de er veldig fine å kjøre. har testet E39 520. og må si det var deilig etter en kort test og komme tilbake i 7er`n igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 gratulerer med "ny" bil. om du syns 5er var deilig å kjøre bør du prøve 7er kanskje du bytter til en også vettu Takker for det. Har faktisk ikke kjørt noen 7'ere enda. Så det må jeg se å få gjort. Ikke umulig det blir en 7'er en gang vettu liker jo utseende på dem også. de er veldig fine å kjøre. har testet E39 520. og må si det var deilig etter en kort test og komme tilbake i 7er`n igjen. Hehe, tviler ikke. Men det var det at jeg vil jo egentlig bare ha touring, og hadde 7'ern kommet som touring så hadde jeg hatt en nå Men er jo ikke umulig jeg får lyst på en 7'er jeg bare får å prøve en gang, og får å ha hatt det liksom. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Du kommer nok aldri til å gi opp de touringene dine gutt Touringen ble bra etter en liten tur i bimmer garasjen i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 Du kommer nok aldri til å gi opp de touringene dine gutt Touringen ble bra etter en liten tur i bimmer garasjen i dag da Joa En eller annen gang skal jeg vel kare meg til en sedan eller til og med Coupe Ja den ble litt bedre den etter en liten oppgradering med xenon i grøftelysa og led parkpærer. Bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Jeg så at du innledningsvis nevnte at det var null strøm i bakluka. Kom tilfeldigvis over dette da jeg knota med samme greie på min E34 i kveld - og surfa litt på web'en etter tips. Viskern funka på min, men verken åpneren for bakluke eller vindu. Da jeg omsider fikk av dekselet inni bakluka, så jeg at det satt to helt like mikrobrytere på innsiden av de to knappene (bakluke og vindu). Jeg brukte ohmmeter/summer og så at førstnevnte var ødelagt, mens sistnevnte var OK. Dermed bytta jeg likegodt plass for disse - og nå åpner luka seg. Det gjenstår å få orden på vindusåpneren. Jeg hørte det klikka i et relé da jeg kortslutta brytertilkoblinga, og håper nå at det er sikringsbrudd og ikke kabelbrudd. Men litt research og kjøp av ny mikrobryter gjenstår før jeg setter igang på ny. Her er et nettsted som forteller litt om bakluka: http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/E34Touring/Harness.htmhttp://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/E34Touring/Harness.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Hei du. Denne bilen har jeg ikke lenger. Men takk for tipset hvem veit, kanskje jeg får en lik en igjen. med samme feil. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå