Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis det blir gjort skikkelig med et sprut, så burde det holde med orginal motor.

Jeg kjørte med turbochip, fikk noe fryktelig tenningsbank. toppakning og stempel gikk til h...

Er vel toppakninga som blir det svake punktet når du nermer deg 300hk. Jeg kjørte med 1.2 bar. i overkant av 300hk tipper jeg.

Skrevet
Men du må var klar over de er mye mask å bygge på alu blokk, ville heller rådet deg til å fåt tak i en m50b25. Da kommer hestene lettere og ;)

Det som er planen min. Men tåler ikke alublokka 300Hk?

Skrevet

det spørs litt på standen, men 1bud er at sylindrene må vere 100% runde ikke noe form for ovalitet. Ettersom sylinderveggene er nikasil belagt, går de ikke ann å bore

(kan evt bore å sette inn en forning. Men de pleier ikke å leve likt over tid + d er dyrt )

Å div gjenger i blokka er jo svakere pga av aluen, så der må du gjedne sette inn helicoil (løsgjenger)

Det einaste positive me alu-blokk er at den er lett, og frakter vekk mye varme. Håper det hjalp :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg fått forsterket bærelager å ARP topp å råde bolter og pinner:D

har fåt meg motorbukk, så den står på den, har begynt litt med demontering, venter på deler.

sitt på topp pakning men vet ikke helt hvor sjukk den skal være. komp: å sånt fårstår jeg ikke enn dritt av, hadde våre kjekt om noen skrev litt, om va slags komp jeg skal ha og toppakning

motoren da jeg fikk den hjem.

vzhx22rk69p5qala0k26.jpg

  • 1 month later...
Skrevet

Er vel vanlig med 3.5mm mls pakning.

lurer på om du lander på ca 8.5 i komp da.

Med lavere komp kan du ladde mere uten å få tenningsbank. 8.5:1. må vel være greit til et slikt prosjekt.

Rett meg hvis jeg tar feil!:)

  • 2 years later...
Skrevet

Har hvoret dårlig med oppdateringer,på vei til turbo verden :P

Har bygget Motor med forsterket bolter og Msl 3,5mm toppakning, og forsterket råder og bærelager.

Har fått sveisa retur i bunnpanna, takket være min far.

Har også byttet litt på chassi, diverse foringer, og har fått meg Helica 1.5way diff som jeg er veldi fornøyd med.

Lurer litt på hva dyser jeg skal ha, og hvor store. har sitt litt på 440cc Lav ohm, men er usikker om de er for store.

Skal bruke KDFI motorstyring som Kimmit Sport har, hvis der er noen som har litt tips til meg, så trenger jeg det :roll:

Trenger hjelp til dyser og andre diverse tips, er ny i dette :D

  • 6 months later...
Skrevet

Nei vett ikke, jeg var jo litt uheldig med en jording inni jernen som jeg brente ellers så har jeg mappet krusing delen opp til 4000omdr til jeg fikk en banke lyd, har plukka motoren og levert den inn til måling og diverse.

Nå venter jeg på blokka så jeg kan sette den i igjen. men jeg har forsatt troen. har hvertfall lært mye;)

Skrevet

Har funnet ut va banke lyden var, ikke ett fint syn. Den hylsa som holder stempel og råde har glid ut og skrapet opp hele sylinder nr 2, så jeg lurer på om jeg enten har glømt eller ikke fått i låse ringen helt.

Nå må jeg bare bruke den gammle blokka og få det sammen så jeg kan få noe hjulspinn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...