ErgaMafia89 Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Hei Trenge litt hjelp får å bygge min M52B20 motor. lurer på hva jeg trenger får å forsterke min motor til å tåle 200-300hk?
montrealblue Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Hvis det blir gjort skikkelig med et sprut, så burde det holde med orginal motor. Jeg kjørte med turbochip, fikk noe fryktelig tenningsbank. toppakning og stempel gikk til h... Er vel toppakninga som blir det svake punktet når du nermer deg 300hk. Jeg kjørte med 1.2 bar. i overkant av 300hk tipper jeg.
sector59 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Men du må var klar over de er mye mask å bygge på alu blokk, ville heller rådet deg til å fåt tak i en m50b25. Da kommer hestene lettere og
montrealblue Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Men du må var klar over de er mye mask å bygge på alu blokk, ville heller rådet deg til å fåt tak i en m50b25. Da kommer hestene lettere og Det som er planen min. Men tåler ikke alublokka 300Hk?
sector59 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 det spørs litt på standen, men 1bud er at sylindrene må vere 100% runde ikke noe form for ovalitet. Ettersom sylinderveggene er nikasil belagt, går de ikke ann å bore (kan evt bore å sette inn en forning. Men de pleier ikke å leve likt over tid + d er dyrt ) Å div gjenger i blokka er jo svakere pga av aluen, så der må du gjedne sette inn helicoil (løsgjenger) Det einaste positive me alu-blokk er at den er lett, og frakter vekk mye varme. Håper det hjalp
ErgaMafia89 Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Nå har jeg fått forsterket bærelager å ARP topp å råde bolter og pinner:D har fåt meg motorbukk, så den står på den, har begynt litt med demontering, venter på deler. sitt på topp pakning men vet ikke helt hvor sjukk den skal være. komp: å sånt fårstår jeg ikke enn dritt av, hadde våre kjekt om noen skrev litt, om va slags komp jeg skal ha og toppakning motoren da jeg fikk den hjem.
montrealblue Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Er vel vanlig med 3.5mm mls pakning. lurer på om du lander på ca 8.5 i komp da. Med lavere komp kan du ladde mere uten å få tenningsbank. 8.5:1. må vel være greit til et slikt prosjekt. Rett meg hvis jeg tar feil!
ErgaMafia89 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 Har hvoret dårlig med oppdateringer,på vei til turbo verden Har bygget Motor med forsterket bolter og Msl 3,5mm toppakning, og forsterket råder og bærelager. Har fått sveisa retur i bunnpanna, takket være min far. Har også byttet litt på chassi, diverse foringer, og har fått meg Helica 1.5way diff som jeg er veldi fornøyd med. Lurer litt på hva dyser jeg skal ha, og hvor store. har sitt litt på 440cc Lav ohm, men er usikker om de er for store. Skal bruke KDFI motorstyring som Kimmit Sport har, hvis der er noen som har litt tips til meg, så trenger jeg det Trenger hjelp til dyser og andre diverse tips, er ny i dette
montrealblue Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 hei. hvordan går det med turboprsjektet? montert kdfi? tenkte å bestille kdfi etter helga, noe som blir nytt for meg. så jeg er litt spent på om det blir nnoen problemer.
ErgaMafia89 Skrevet April 28, 2012 Forfatter Skrevet April 28, 2012 Nei vett ikke, jeg var jo litt uheldig med en jording inni jernen som jeg brente ellers så har jeg mappet krusing delen opp til 4000omdr til jeg fikk en banke lyd, har plukka motoren og levert den inn til måling og diverse. Nå venter jeg på blokka så jeg kan sette den i igjen. men jeg har forsatt troen. har hvertfall lært mye;)
montrealblue Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 ja det er sånn man lærer:) Så du fant ikke ut hva bankelyden var? Hadde du koblet bankesensor til sprutet?
Tynes944 Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 Ser ut som et artig prosjekt, bare å pøse på med bilder! Følger med her
ErgaMafia89 Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Har funnet ut va banke lyden var, ikke ett fint syn. Den hylsa som holder stempel og råde har glid ut og skrapet opp hele sylinder nr 2, så jeg lurer på om jeg enten har glømt eller ikke fått i låse ringen helt. Nå må jeg bare bruke den gammle blokka og få det sammen så jeg kan få noe hjulspinn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå