Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Da har jeg en ''case''. Øko telleren min fungerer ikke. Når jeg starter bilen så går telleren fra null til topps, så holder den seg der. Teknisk sett så skal jo telleren begynne å bevege seg når man begynner å kjøre, men det gjør den ikke.

Legger til at turtelleren fungerer, men ikke speedometeret. Kan det ha noen sammenheng. Slenger opp en liten videosnutt sånn at dere får se hva jeg mener.

http://s68.photobucket.com/albums/i7/lekebil_2006/?action=view¤t=e2b875dd.pbr

Skrevet

den feilen hadde jeg å... tror det er føler'n på diff'n... for nå speedo'n min ikke virka, så gikk måler'n til topps... når speedo'n plutselig funka funka også økomåler'n...

men er ikke sikker på om det er feilen, men tror det kan være det

Skrevet

når speedometeret ikkje fungerer går måleren til topps. for bilen trur du står still.. og tenk kor mykje bensin du buker på mila når bilen står helt steike still..

• 5 weeks later...
Skrevet
den feilen hadde jeg å... tror det er føler'n på diff'n... for nå speedo'n min ikke virka, så gikk måler'n til topps... når speedo'n plutselig funka funka også økomåler'n...

men er ikke sikker på om det er feilen, men tror det kan være det

Går det og bruke en føler i fra en 318 eller noe lignende? Eller må det være lik bil og motor?¨

Skal prøve det når jeg får bilen fra lakk..

Skrevet
når speedometeret ikkje fungerer går måleren til topps. for bilen trur du står still.. og tenk kor mykje bensin du buker på mila når bilen står helt steike still..

Det vet jeg, har jo selvsagt kjørt bilen, men ingen reaksjon.

Skrevet

Det er det samme kva føler du bruker så lenge det er E30 :) Veit ikkje med m3 men alt anna passer no etter mi erfaring ;)

Skrevet
Det er det samme kva føler du bruker så lenge det er E30 :) Veit ikkje med m3 men alt anna passer no etter mi erfaring ;)

Jeg regner med det er en enkel sak å bytte? :)

Er det den føleren i bakkant av diffen? eller er jeg på villspor? :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...