///christian Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Heisann. Da har jeg en ''case''. Øko telleren min fungerer ikke. Når jeg starter bilen så går telleren fra null til topps, så holder den seg der. Teknisk sett så skal jo telleren begynne å bevege seg når man begynner å kjøre, men det gjør den ikke. Legger til at turtelleren fungerer, men ikke speedometeret. Kan det ha noen sammenheng. Slenger opp en liten videosnutt sånn at dere får se hva jeg mener. http://s68.photobucket.com/albums/i7/lekebil_2006/?action=view¤t=e2b875dd.pbr
gkw89 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 den feilen hadde jeg å... tror det er føler'n på diff'n... for nå speedo'n min ikke virka, så gikk måler'n til topps... når speedo'n plutselig funka funka også økomåler'n... men er ikke sikker på om det er feilen, men tror det kan være det
gkw89 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 dæven... flaks nesten.... bare en ren spekulasjon på hva det kunne være...
Muren Motorsport Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Jeg bytta rett og slett hele instrumentpanelet på min gamle E30 når den oppførte seg slik. Det funka for min del.. (prøvde først ett panel som jeg visste funka med en kompis)
brunsame Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 når speedometeret ikkje fungerer går måleren til topps. for bilen trur du står still.. og tenk kor mykje bensin du buker på mila når bilen står helt steike still..
///christian Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 den feilen hadde jeg å... tror det er føler'n på diff'n... for nå speedo'n min ikke virka, så gikk måler'n til topps... når speedo'n plutselig funka funka også økomåler'n... men er ikke sikker på om det er feilen, men tror det kan være det Går det og bruke en føler i fra en 318 eller noe lignende? Eller må det være lik bil og motor?¨ Skal prøve det når jeg får bilen fra lakk..
///christian Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 når speedometeret ikkje fungerer går måleren til topps. for bilen trur du står still.. og tenk kor mykje bensin du buker på mila når bilen står helt steike still.. Det vet jeg, har jo selvsagt kjørt bilen, men ingen reaksjon.
gkw89 Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 tror det er samma greiene alt sammen... skal jo telle antall runder... men jeg vet jo ikke sikkert
|Ole| Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Det er det samme kva føler du bruker så lenge det er E30 Veit ikkje med m3 men alt anna passer no etter mi erfaring
///christian Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Det er det samme kva føler du bruker så lenge det er E30 Veit ikkje med m3 men alt anna passer no etter mi erfaring Jeg regner med det er en enkel sak å bytte? Er det den føleren i bakkant av diffen? eller er jeg på villspor?
|Ole| Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Heilt riktig, alt du trenger er en 10mm fast nøkkel
///christian Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Heilt riktig, alt du trenger er en 10mm fast nøkkel Herlig!! Er vel ikke ofte speedo tar kvelden? Så er vel dette som er problemet? Bilen har forøvrig gått 293k..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå