Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bensinmåleren har tatt kvelden, trenger hjelp ! :o

BMW e39 523i sedan, 1996mod.

For ei uke siden gikk eg tom for bensin, midt på hovudvegen og måtte ringe etter NAF .. bensinmåleren viste da at eg hadde igjen 1/4 med bensin, men DET var ikkje tilfellet. Det var helt tomt ...

Bensinmåleren viser det den vil vise, uten nokon logikk. Igår viste den at den var nesten tom og på reservetanken, men eg hadde nettopp tanket 200kr med bensin. Etter litt køyring viser den at eg har halv tank, og så plutselig 1/4.

...den viser med andre ord det den selv vil, uten at noe stemmer .. Så i det siste har eg måtte tanke bilen etter trip-telleren, sånn CIRKA etter antall køyrte kilometer..

Måleren vil heller ikkje gå forbi midten. Så om eg fyller full tank, viser den halv tank.

Alle sikringer er iorden.

Hjelp meg.. :(

Skrevet

sitter to målere i tanken under baksetet, sikkert en av disse som har "hengt" seg på en eller annen måte. skru de opp og sjekk. billigste forslag i første omgang hvertfall.

Skrevet

Baksete tas vekk ved å rykke hardt rett opp i forkant, og så er det løst, bortsett fra setebelte låsene. Du finner 2 deksel under der, skru opp og du ser på toppen av pumpa og flotører vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...