Laudrup Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Er vel på tide at jeg lager en prosjekttråd om bilen min jeg også Utgangspunktet er en orginal 86 mod. 325i som jeg kjøpte av Joris her på forumet for ca. 1 år siden. Bilen hadde når jeg kjøpt den alle nye foringer i understell der mesteparten er poly. Nytt senkesett fra eibach, gule Koni og litt annet div.Har etter det byttet hele interiøret med dashbord, satt inn speedometer fra m3 og kjørekomputer fra en delebil jeg kjøpte for noen år siden, en grå ombygd facelift jeg solgte en del deler fra her på forumet.Montert diffbrems med 1:2,79 i utveksling, noe som forteller at det er en Alpina diff ble det sagt. Sorte DE er montert og facelift frontplate med alle infestninger til fanger, tåkelys osv.Ellers har jeg skaffet Alpina facelift frontspoiler og hekkvinge, Momo/Alpina ratt og girkule, og skinn mansjetter for gir og håndbrekk.Videre nå så sender jeg bilen til karosseriarbeid i dag faktisk. Skal bygge om rumpa til facelift, bytte fremskjermer og ta rusta på den.Etter det er ferdig tenkte jeg å rive ut hele interiøret med tepper og alt og se etter rust inni. Så sette inn nytt gulvteppe(type facelift) og hvis jeg får tak i svart sportskinn interiør. da blir det nåværende sportinteriøret å selge hvis det var noen som lurte på det?Lakkfarge har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men det blir en mørkere rødfarge, metallic.Motor blir vel en m30 3,5 liter, eller hvis jeg tar meg råd s38 m5.Bremser er jeg ikke sikker på? Så på B6 bremser, men koster jo over 15000.- på koed. Mulig noen har bedre forslag?Er på utkikk etter Alpina hjul, blir vel helst 17" kopi, for da slipper jeg å bygge om nava. Hvis jeg skal ha 5x120.Kommer mere tekst og bilder ettersom det er fremskritt
Branda1 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Fiiint prosjekt :D Mye fine alpina deler ratt å gir digga det Har du no bilde av felger du trenger ? kanskje jeg kan skaffe eller vett jo ossen alpina ser ut , men skal det være med alpina senter kopp ?
Laudrup Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Takk for tilbakemelding Er sånne felger ja, men ser først og fremst etter de i 4x100
Joakim H Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 17" 7,5" 120x5 disse felgene er råe:O:P lurer på hvordan dem tar seg ut på en e30 m3 :-/
HeinZ Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 kan jo bli ett artig prosjekt dette. kommer til og følge med på denne. fyr løs med oppdateringer og ikke minst bilder lykke til
Elliott Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Ser ut som ett skikkelig koseprosjekt, kjenner at jeg må kjøpe meg ett nytt E30 prosjekt å starte på nytt snart:) Elsker det interiøret du har i bilen og når jeg leste Momo/alpina ratt og girkule ble jeg litt skeptisk, men var jo tøffe:D Mye stress å kople opp kjørecomputer?
Laudrup Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Takk for tilbakemedlinger og synspunkter Når det gjelder den kjørekomputeren så er ledningsnettet så og si plug and play, noen kontakter jeg ikke har koblet til bare, som jeg ikke vet hvor skal? Men ser ut som det meste fungerer så...
Elliott Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 okey tror jeg må få tak i kjørekomputer da:) Skal du selge interiøret eller? Er interisert i det isåfall:)
Laudrup Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Ja det må du skaffe deg, ser bra ut Som jeg har skrevet så selger jeg det hvis jeg for tak i et interiør sort skinn.
Laudrup Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Så ut som ett koselig prosjekt dette=) Ja tror det kan bli det. Venter på å få igjen bilen fra karosseriarbedet, så får ikke gjort så mye akkurat nå
Østgaard Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Kan bli bra dette Intrisert i pasasjer stolen din, om du skulle selge
Laudrup Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Kan bli bra dette Intrisert i pasasjer stolen din, om du skulle selge Håper det. Blir å selge hele interiøret i første omgang
Laudrup Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 Endelig kommet igang litt igjen. Tatt litt tid for har drevet med andre ting i vinter. Men har nå fått oppretteren til å begynne. Har forøvrig en 885 topp og en m20b25 blokk som jeg kanskje skal selge. plukket fra hverandre toppen og alt rundt motor, bare blokka som ikke er tatt fra hverandre. Denne må overhales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå