Laudrup Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Da har jeg fått gjort litt igjen! Har blant annet hatt besøk av en kamerat som er oppretter og vi fant mer rust i taket Jeg må ha tak i en donorbil som man kan ta taket av tror jeg. Snart så er jeg kommet så langt at jeg like greit kan starte på skratch med en helt rustfri bil, men men Jeg har også banket litt pent på torpedoen og tatt ned traversen så jeg fikk lagt imellom spacerene mellom vange og travers så motoren kommer lenger ned. Skruen som fester bremserørfestet må nok flyttes litt, som dere sikkert ser er den veldig i veien Før: Etter: Før: Etter:
Laudrup Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Etter litt mer preik å snakk, har vi konkludert med at jeg trenger en bil å skjære ut karosserideler av. Om det er noen som har et rustfritt karosseri som de vil kvitte seg med eller selge deler av, er jeg veldig interessert. Jeg skal ta å legge ut bilder av stedene med rust, spesielt i taket er det litt kritisk. Vi er faktisk litt usikre på hvor mye vi skal bytte ut.
Laudrup Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Skrevet Februar 2, 2014 Dagens økt har gått i å finne mer rust og demontering av mellomaksel, bensinrør og pumpe, støtdempere bak også har jeg funnet ut av hvor bra faktisk bakparten på bilen er, men framparten er faktisk litt skrall må jeg si. Når det er såpass mye rust i tak, deler av gulv og torpedo som det er, skulle jeg nesten ønske at donorbilen som blei brukt for faceliftkonverteringen blei min bil med chassinummeret til denne. For det blir ikke så mye igjen av den "gamle" bilen Donorbilen kom fra Litauen og der kan de umulig bruke mye salt. Må bytte ut hele partiet ved hovednettåpningen der. Ser ikke ut til å være rust ved støtdempertårn eller noe, veldig pent over alt i grunn. Enda flere musjævler, skal ha luftbørsa i garasjen fra nå av, selv om de ikke er her nå sannsynligvis Det sto en gang Koni
Laudrup Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Skrevet Februar 3, 2014 Regne dagboka for tia dette Har gjort litt i kveld og, klippet opp det fine ledningsnettet som Magne har laga til motorn og tatt bort multicoildelen og kamføleren. Regner med å ha lappet det ferdig i morgen bare jeg husker å ta med loddebolten fra jobben 3 + 1 skal bli til 1 i og med at jeg har valgt å kjøre med fordeler, den tykke er +
Laudrup Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Skrevet Februar 4, 2014 Det har skjedd litt i ettermiddag og kveld også. Jeg har gjort noen tilpasninger og utprøvinger i motorrom som dere kan se. Fikk lappet sammen motornettet igjen, husket faktisk å ta med loddestasjonene hjem i dag og Men jeg hadde selvfølgelig gått tom for krympestrømper Så jeg legger ut bilder av arbeidet av nettet da jeg kommer igang med skjøtinga av den blå lederen som er ignition output 1 og svarte tykke som er fast +, de skal som sikkert alle skjønner til coilen Er det noen som vet om man må ha coil med innebygd sluttrinn for at det skal fungere riktig med Vipec? Tenker da på en slik http://server.pure-pf.com/webshop2/index.php?id_product=1408&controller=product&id_lang=7 Ellers sikler jeg veldig på et tennkabelsett fra U.S of A., det ser veldig robust ut, men er satans dyrt Slenger ut et bilde av produktet, bare til S14
Laudrup Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Skrevet Februar 5, 2014 Har prøvd å ta av rattakselleddet fra en e30 servotannstang i kveld, uten hell. Som dere kan se sitter det ganske bra når jeg må bruke avdrager, tørr ikke dra på mer da jeg er redd at leddet skal gi etter i aluminiumen. Kan noen si meg hvordan dette skal tas av? Jeg har prøvd å legge an presskruen på splinesen på en tuklete måte.
Laudrup Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Skrevet Februar 18, 2014 Det har skjedd en god del selv om jeg ikke har oppdatert i det siste, skjer stort sett litt hver dag. Jeg fikk av rattakselleddet ved hjelp av god gammaldags kraft. La meg ned på gulvet, satte beina på tannstanga og dro alt jeg hadde! Da kom den, så den er vasket og klar til e36-stanga Bensintanken er tatt ut og taket er så dårlig at jeg velger å bytte det ut, så jeg har kartlagt hvordan taket skal tas av, jeg velger å beholde en stor del av c-stolpepartiet for å kun ha én håndsveiset skjøt. Det blir til å skjøte ytterlaget av stolpen mellom 1. og 2. feste for pyntelista. Da får jeg overlapp mellom inner og ytterlag også blir det teknisk sett en sterkere konstruksjon enn sånn det er nå i hvert fall Gropa til bmw-merket på bagasjelokket er gjenforent Har kjøpt inn en pent brukt M3 bakstilling og et skrudd bur. Buret har jeg satt litt ved side da jeg syntes passformen var litt dårlig og jeg må prioritere andre ting. Det kan for såvidt kjøpes for 3000.- Det kom en julenisse og leverte en pakke på jobben i går. Miil etter miil! Facelift-nett fra 325i Jeg fikk også et Performance BMW blad av Fadern her, står mye interessant i det Ellers har jeg kjøpt m3 e36 bremsekalippere for framakselen på ebay i dag
Laudrup Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Skrevet Februar 21, 2014 Tatt ut motorn igjen for å gjøre siste justering på torpedo. Har montert svinghjul på clutch med moment, så da skal jeg bare få på girkassa så skal alt testes får å se at ingenting butter eller ikke passer. Montering med momentnøkkel:For de som ikke har gjort dette før, så kan jeg gi en liten forklaring på hvordan jeg monterte svinghjulet, dette kan gjennomføres på andre roterende deler også. Svinghjul og triggerhjulet skal kun monteres på én måte, enten ved "kjile" eller en føring som skal inn et større hull som i det åttende hullet i svinghjulet (se bilde). Boltene til svinghjulet dryppet jeg litt gjengelås på før jeg skrudde alle inn for hånd. Momentet de skal dras til med er mellom 112-130Nm, nøkkelen min går opp til 117Nm, så det gikk akkurat Dro så til alle 8 boltene i en stjerneformasjon med 3/4 av momentet og med til slutt med fult moment i samme rekkefølge.
Laudrup Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Skrevet Februar 22, 2014 Nytt karosseri ønskes kjøpt Har i kveld begynt å jobbe med rusta, det blir for mye for min del tror jeg. Sent from my iPhone using Tapatalk
Laudrup Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Skrevet Februar 23, 2014 Jeg har funnet et par fine røde 316i, en i Falund og en i Dortmund Er det like vilkår for alle vanlige e30'r når det kommer til godkjenning hos BT? Det blir vel til å importere møkka, da det ikke er noen her til lands til fornuftig pris.
GøranSB Skrevet Mars 28, 2014 Skrevet Mars 28, 2014 Følger med her, artig prosjekt!Begynner å bli ferdig med samme motorbytte jeg å.. så litt artig å se hvordan det blir til deg
M|Fjeld Skrevet Mars 29, 2014 Skrevet Mars 29, 2014 Jeg har funnet et par fine røde 316i, en i Falund og en i Dortmund Er det like vilkår for alle vanlige e30'r når det kommer til godkjenning hos BT? Det blir vel til å importere møkka, da det ikke er noen her til lands til fornuftig pris. Skal denne bilen godkjennes bør du gå for en bil med sekser originalt, gjerne automat også så du har et par kilo ekstra å gå på
Laudrup Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Skrevet Mars 30, 2014 Jeg driver å titter på 320 preface. Er det større tillat akselvekt på automat altså? Har sett på en automat, men den står i Sverige, da er jeg liksom like langt. Måtte kjøpe meg ny bruktbil forrige helg, så tar sikkert litt tid før jeg får kjøpt ny e30, men håpet på at jeg kunne få ti laken får den gamle, ellers blir det delebil.. Sent from my iPhone using Tapatalk
M|Fjeld Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Med automat får du 40 kilo mer å gå på enn manuell. Med diesel automat har man hele 90 kilo mer å gå på totalvekta enn en 325 manuell. Jeg har 324 dieselautomat, og med v8 har bilen litt lettere i fronten enn når den kom utfra fabrikk
Laudrup Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Skrevet Mars 30, 2014 Det er såpass mye forskjell ja. Da bør jeg sterkt vurdere en iA skjønner jeg. For en s38 veier jo ikke akkurat mindre enn en m20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå