Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De tåler jo bra med effekt, men slitestyrke med mye effekt, blir jo kanskje ikke så bra. Hadde gått for smidde stempler og h-profilråder jeg, hadde det vært mitt bygg..

Skrevet
De tåler jo bra med effekt, men slitestyrke med mye effekt, blir jo kanskje ikke så bra. Hadde gått for smidde stempler og h-profilråder jeg, hadde det vært mitt bygg..

Klart det hadde vært det optimale. Hvor mye koster dette eventuelt da?

Mener jeg så smidde stempler på PPF til 14000, og smidde H-profil råder til 2300 pr stk.

Dette er nok noe over midt budsjett.

Er dette virkelig nødvendig for å få 300 driftsikre hk?

Skrevet

For 300 driftsikre hk, er motorstyring og skikkelig mapping, langt mer viktig enn smidde stempel og råder.

M20B25 tåler 300hk dagen lang bare den er mappet skikkelig, og har skikkelig motorstyring.

Skrevet

Det er sant, men jeg tror de aller fleste som har kjørt bil med 300hk, blir lei det ganske raskt, det ble jeg iallefall. Gjør man det skikelig fra starten av, så kan man øke effekten, uten nødvendigvis ha opp motoren..Men, der er jo selvsagt helt opp til bygger, hvor mye man legger i prosjektet! MS er absolutt bra nok for 3-4-500hk!

Skrevet
Det er sant, men jeg tror de aller fleste som har kjørt bil med 300hk, blir lei det ganske raskt, det ble jeg iallefall. Gjør man det skikelig fra starten av, så kan man øke effekten, uten nødvendigvis ha opp motoren..Men, der er jo selvsagt helt opp til bygger, hvor mye man legger i prosjektet! MS er absolutt bra nok for 3-4-500hk!

Det er litt det jeg tenker også, greit å ha noe som holder til litt mere enn det man bygger for. Skjer fort som sagt her at mye vil ofte ha mer. hehe

Så får se hvor lenge det blir til jeg får plass til å sette i motoren i bil, om jeg klarer å holde meg unna.

Det hadde jo selvfølgelig vært utrolig deilig å slippi å åpne motoren for å øke hk, men må nesten ta det litt etter lommeboka også er jeg redd :( hehe

Jeg har fått kontakt med en som legger opp Haltech med coiler til en veldig grei pris, derfor jeg tror jeg går for det.

Jeg kan ikke nok om det til å kjøpe inn komponenter og sette dette sammen i bil. Men hvis det er noen som har tips til komplette pakker med hele sullamitten med coiler og alt, så må dere gjerne si ifra! Hva ville et sånt sett kommet på isåfall?

Skrevet

Riktig. Men spørsmålet var 300hk :wink:

Om man kompsenker ned til 8-8.8, så kan man antageligvis presse ut oppimot 400hk også. Må huske på at det er 6 stempel og råder som deler på kraften. :wink:

De kjører jo 400-500hk på originale M50B25 motorer, bare kompsenket.

500nm/330hk var gøy en stund, men når man har kjørt litt, så er det ikke så fælt likevel :lol:

Skrevet
Riktig. Men spørsmålet var 300hk :wink:

Stemmer det, er det som er målet nå ;)

Hva må jeg gjøre ekstra, i forhold til det som er i tankene mine nå, for å klare 400 driftsikre hk da?

du kan jo sjekke ut kimmit-sport. De har billige råder som tåler en støyt.

Ser de har råder til 2495,-.. Men dette er vel pr stk, blir fort penger av det.. hehe

Skrevet
kjøp en m106 motor så får du få problemer, bare bytte vippearmene siden de er det svakeste punktet på motoren,

300hk er ingenting på den.

Blir nok ingen m106 motor. Har ikke lest noe særlig om den jeg, men satser på m20.

Får en motor i hus neste uke, så da blir det å pirke litt med den :)

Gleder meg som bare det.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...