Gå til innhold

janerik171187's e30'r, kan stenges


janerik171187
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 337
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynte ikke du med datasprut

jo da, men tar å ordner det i vinter tenkte jeg i håp om å kanskje få denne kjørbar til e30meet (datasprut tar litt tid å få stilt inn, ivaffall om det skal komme gjennom eukontroll avgassmessig)

er litt kødd med hvordan løse veivhusventilasjon og turbo og org motorstyring nå.

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 3#p2779003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer er at når jeg hadde den motoren du har nå så gikk den i fri luft rett utav dekselet og det kom ikke olje damp eller noe.

Turbo Ix'en jeg hadde (gamle Kristov sin) der mener jeg å huske den gikk i slange som gikk rett i det fri.

Maskina jeg har nå kjørte jeg uten slange men ble lei av olje film på topp dekselet så nå går det slange til tank, med en stuss rett i fri luft. Det skal vertfall aldri inn på motor igjen.

Eg og dreiv å surra med turbochip i Ix'en, men det kom fort sprut i den også. Når du først har sprutet fatter eg ikkje koffor du bruker tid på chip og drit :)

Eu kontroll er ingen problem med sprut, tomgang og Co blir jo ikke værre av et sprut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer er at når jeg hadde den motoren du har nå så gikk den i fri luft rett utav dekselet og det kom ikke olje damp eller noe.

Turbo Ix'en jeg hadde (gamle Kristov sin) der mener jeg å huske den gikk i slange som gikk rett i det fri.

Maskina jeg har nå kjørte jeg uten slange men ble lei av olje film på topp dekselet så nå går det slange til tank, med en stuss rett i fri luft. Det skal vertfall aldri inn på motor igjen.

Eg og dreiv å surra med turbochip i Ix'en, men det kom fort sprut i den også. Når du først har sprutet fatter eg ikkje koffor du bruker tid på chip og drit :)

Eu kontroll er ingen problem med sprut, tomgang og Co blir jo ikke værre av et sprut

kommer sprut etterhvert :P

husker du om hva du gjorde der slangen går inn i spjeldhuset? bare lot den gå i luft fra toppdekselet og proppa den på spjeldet?

fikk noen greier i posten idag :)

DSC_0265.jpg

DSC_0266.jpg

8)

fikk og bulkfikseren til cab'n, dvs en mtech1 vinge

dekker bulken perfekt, men må vell nesten lakke det hvite sort :P

DSC_0267.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd noe smått her nå :P

hadde brått ingen bil med hengerfeste så måtte nesten sette hengerfeste på bruksbilen,

satte på facelift fanger og feste, mest pga hakke noe bra bakfanger til preface, og hadde facelift liggende.

gamle fangeren vakke akkurat pen

CIMG0050.jpg

CIMG0051.jpg

CIMG0053.jpg

fått borra hullene til festet

CIMG0054.jpg

CIMG0055.jpg

prøvetilpassing

CIMG0056.jpg

må få inn noen forsterkninger så festet tåler noen kilo og :P

CIMG0057.jpg

måtte da slå ut hull inn til rammevangen bak.

var bare å slå der, er svekking i org bakplata.

CIMG0058.jpg

fått det på, ble greit

CIMG0059.jpg

rimelig sikker på at bilen har vært herja litt med før, karroseriet ekke helt rett på ene siden,

CIMG0059.jpg

CIMG0060.jpg

CIMG0061.jpg

andre siden ekke så ille

CIMG0062.jpg

CIMG0063.jpg

men men, er bruksbil så driter i det :P

bytta og til org baklykter da liker ikke helt de uorggreiene,

DSC_0273.jpg

DSC_0274.jpg

må titte litt på cab'n imorra, fikk brått en rar lyd et eller annet sted under, må se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd litt idag, hadde cab'n inne garasjen for ne "storservice"

dvs planen er å smøre opp bakbremsen (irriterende pipelyd siden jeg bytta brems i fjor), bytte regreim, bytte luftfilter, kanskje bytte olje (bare kjørt 2000km på den jeg har i men nærmer seg et år gml, vurderes litt), fikse varmeapparatet (sikringa til vifta ryker om jeg prøver å sette på varme, mest sannsynlig sirkulasjonspumpa som er defekt), få på mtech1 vinga, fjerne rusta på bulken på bagasjeluka og en flekk ved hjulbuen (forbannede stigefaen), og div annet glemt når jeg skriver her :P

da står bilen i garasjen

CIMG0064.jpg

litt nye deler

CIMG0065.jpg

basskasse gamle eier fikk montert (tror det var hos bilradioeksperten elns)

CIMG0066.jpg

tenkte å fjerne den for å få med reservehjul, men sitter limt ganske godt fast, så dret i det :P

CIMG0067.jpg

fått den opp på bukken

CIMG0068.jpg

er pokkern ikke mye klaring med 9,5" bakfelger ass :P

CIMG0069.jpg

er på utkikk etter "ny" diff med utveksling tyngre eller lik denne (dvs lavere tall)

CIMG0075.jpg

da den som står i lager ulyd.

maskert for å merke opp hvor jeg må borre hull til vinga

CIMG0076.jpg

CIMG0077.jpg

borra hulla

CIMG0078.jpg

pussa bort rusta

CIMG0080.jpg

rustmelk påført

CIMG0081.jpg

pussa og rusta på dette hakket

CIMG0082.jpg

CIMG0083.jpg

rustmelk påført

CIMG0084.jpg

da ble det å begynne med prosjekt regreim,

av med radiator

CIMG0085.jpg

av med tenning og radiatorslanger

CIMG0086.jpg

av med vifta

CIMG0087.jpg

av med reimer

CIMG0090.jpg

av med deksler rundt reima

CIMG0098.jpg

reima av

CIMG0099.jpg

viktig å få både kam og veiv på sine respektive merker

CIMG0101.jpg

CIMG0102.jpg

ny reim

CIMG0103.jpg

ny reim på

CIMG0104.jpg

satt sammen igjen

CIMG0105.jpg

CIMG0106.jpg

var visst ne sånn lapp i bilen allerede så skrev på riktig info der nå :)

CIMG0107.jpg

tilbake til prosjekt mtech1 vinge og rustfiks

fått på rustgrunning

CIMG0091.jpg

CIMG0092.jpg

spoler montert :)

CIMG0093.jpg

CIMG0094.jpg

dekker bulken perfekt ikke synlig i det hele tatt lenger :D

CIMG0095.jpg

CIMG0096.jpg

vinga er ikke strøken, noe lakkstøv på den, men får vell shine den opp litt senere (og lakke det hvite sort)

hadde en boks svart lakk, så fant ut at det er penere enn en lys grå flekk på hjulbuen ivaffall

CIMG0109.jpg

ble ikke så gæærnt

CIMG0112.jpg

så prosjekt smøre opp bremsen bak, ser forøvrig at dne ikke har brukt hele skiva og faktisk, så må no slites til litt de klossene igjen,

CIMG0110.jpg

ferdig smurt opp

CIMG0111.jpg

andre siden

CIMG0113.jpg

dett var dett for idag,

fant og ut hva den lyden i cab'n var, mellomakselopphengsgummin har gitt seg, så må bytte den, kanskje ikke rart bilen lagde rare lyder i over 60 (kjørte kun sakte hjem etter at lyden kom)

skal kløyve endel ved imorra, men blir nok en økt i garasjen på kvelden,

ellers så vurderer jeg å pælme inn m50 elns i bruksbilen, se hva jeg kommer over, den m20b20'n i den likte ikke helt å dra på en henger full av våt kvist idag, mangla litt power, måtte ned i 3gir i et par bakker her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd litt idag. holdte på med cab'n idag og.

prosjekt fikse mellomaksel påbegynt

tatt ned litt deksler

CIMG0114.jpg

CIMG0115.jpg'

'

sekke helt riktig ut nei

CIMG0116.jpg

hardy'n ekke helt i 100 den heller

CIMG0117.jpg

CIMG0118.jpg

løsna

CIMG0119.jpg

måtte løsne eksosen for å ha nok klaring til å få ut akselen

CIMG0120.jpg

hadde en liggende med hel gummi

CIMG0121.jpg

hadde og ny hardy liggende

CIMG0122.jpg

satte inn "nye" akselen, men fant seff ut at det er forskjell på preface/facelift så mellomlageret passa ikke :P

CIMG0124.jpg

hadde jaggu et nytt lager av riktig type liggende, utrolig hva man har samlet opp iløpet av åra :P

CIMG0123.jpg

men hadde seff ikke avdrager stor nok til å få av gamle så må handle det imorra

siden jeg ikke fikk gjort mer under så ble det å fikse at ryggen på passasjersetet ikke hang fast, litt 5-56 gjorde susen,

CIMG0125.jpg

har hatt et problem i cab'n at når jeg skrur på varme så ryker sikringa til kupevifta,

fant ut av det da, prøvde å kople fra pluggen til sirkulasjonspumpa men hjalp ikke.

titta da på et annet varmeapparat jeg har, og eneste den knappen gjør er å aktivere sirkulasjonspumpa, så skjønte ikke stort hvorfor sikringa røk med pluggen ute.

men titta da bak varmebryteren, der lå det jaggu en ledning med kobberet ned på kontakten, og andre enden av den er jordet i bagasjerommet vet jeg. fjernet den, og da funket det :)

easy fix, liker sånt :P

da ble det lufte kjølesystemet siden alt funket på varmeapparatet igjen, handlet meg en slik en på biltema for å slippe å holde en svær kanne å prøve å treffe uten å søle.

CIMG0134.jpg

ferdig luftet (ser vell ikke så mye der menne)

CIMG0135.jpg

få fikset mellomakselen imorra så er det inn med turbobilen igjen og fikle med den,

ser kanskje ut til at det blir å hente en m50b25 nå, sette inn i bruksbilen tenkte jeg. er vell tilogmed mulig å få godkjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...