Timon Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Skulle skifte skiver og klosser bak på bilen, klossene var slitt halvveis på høyre side, og var helt inne på metallet på venstre side. Fant ut at stempelet ikke gikk tilbake, så tok av kalipperen, hadde i en del kalipperfett under den gummigreia og presset stempelet inn med skruestikka. Det burde vel holde? Så hovedproblemet: tok av skiva og da drøsste 5 biter fra håndbrekket ut. Ser ut som at 3 av de er en fjør knekt i 3 biter. Bilde av bitene: Hva må jeg kjøpe av deler? Er det lett å fikse? Det er en 1998 mod. 316 e36
StianA Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 er ganske lett og fikse, de delene du har på bildet der er en fjær som holder handbrekk skoene sammen og de pinnene\ boltene der er slike som holder skoa på plass. dårlig forklart kanskje men delene koster en 50 lapp eller noe
Olelink Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Som kongstian87 sier så ska du ha disse delene og det er lett å bytte du skal ha nr 7 som er rep kit. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/p/19.png
Dekkbrenneren Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 hehe, bytta nettop på min... mine datt også ut, så ble jo et puslespill hele greia. Men di der pinnene og fjærene du har der... skal holde skoene på plass, ved å stikke di pinnene gjennom det hullet på skoene og gjennom bremsekjollet, vris hall omdr. inn i hakk på baksiden av b.skjollet.
Timon Skrevet August 1, 2009 Forfatter Skrevet August 1, 2009 de delene du har på bildet der er en fjær som holder handbrekk skoene sammen og de pinnene\ boltene der er slike som holder skoa på plass. Kanskje derfor det kommer lyd fra det hjulet når jeg kjører da Takk for svar! Får ta turen innom BMW-verkstedet på mandag. Noen som vet om de har delene på butikker som Biltema og Mekonomen forresten?
StianA Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 de delene du har på bildet der er en fjær som holder handbrekk skoene sammen og de pinnene\ boltene der er slike som holder skoa på plass. Kanskje derfor det kommer lyd fra det hjulet når jeg kjører da Takk for svar! Får ta turen innom BMW-verkstedet på mandag. Noen som vet om de har delene på butikker som Biltema og Mekonomen forresten? jepp og fjerner du skoa smeller det noe jævlig da man kjører men det er et annet tema hehe
Dekkbrenneren Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 heh, ja hadde en del skremmende opplevelser, noen helt syyke lyder... Jeg ga 500 å noe for nye bremsesko og monteringsett begge sider... på mekonomen
Fliid Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Ser hullene fra baksiden. Er en grunn til at pinnene har " detti " ut. De sitter under press fra fjør hele tiden. Om det ikke er ren uflaks, så er det en sjanse for at hullene du trær disse pinnene inn i, for så og vri en halv omdreining. Er så rustet at du rett å slett må bytte bremsesjoldet. Du burde jekke opp å inspisere hullene fra baksiden av bremsesjoldet. Hullene skal være avlange og ikke helt runde. Det kan spare deg for en overraskelse under monteringen.
stianly Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 de delene du har på bildet der er en fjær som holder handbrekk skoene sammen og de pinnene\ boltene der er slike som holder skoa på plass. Kanskje derfor det kommer lyd fra det hjulet når jeg kjører da Takk for svar! Får ta turen innom BMW-verkstedet på mandag. Noen som vet om de har delene på butikker som Biltema og Mekonomen forresten? jepp og fjerner du skoa smeller det noe jævlig da man kjører men det er et annet tema hehe den lerte jeg på den vansklige måten:( endte opp med å røske ut heile shiten.. for må ha nytt skjold da det var ødelagt feste... probleme blir å få vaieren inn igjen:( noen tips
Dirty Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 er det så rusta at ikke den vil sitte. setter du bare i en bolt med mutter i stendenfor ikke vits å stresse med å bytte bremsebremsesjoldet, ja vaieren kan sitte no jæævli hehe
Timon Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Takker for gode svar Noe mer jeg burde gjort med stempelet i kalipperen? Eller pleier det å holde med litt smøring..
Scampi Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 De smådelene der kan du like gjerne handle fra Biltema Og ja, det er nok de som har laget lyd når du kjører ;P Samme skjedde på min, bremseskjoldet var såpass rustent rundt festet, så de løsnet og slang rundt baki der. Det bråker og nykker en del, for å si det slik
Michael Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 det så veeeldig kjent ut det bilde der.... hulla til låsepinnene hadde rusta av så jeg måtte bytte bremseskjoldet....
Timon Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 Sikkert dumt spm, men skal fjøra mellom skoen og bremseskjoldet, eller mellom skoen og bremseskiva? Altså skal den på bolten før eller etter at jeg dytter bolten gjennom skoen?
Dekkbrenneren Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 fjøra skal være inni, kall det under bremseskoen, altså inni bremseskiva, viss du fatta... ikke på baksiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå