SWEET Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Bilen min går varm. om bilen står stille eller om jeg kjører tar rundt 10 minutter eller noe sånt. så spruter og bobler det av radiatoren. Hva kommer dette av? npr jeg skrur på Varm luft i bilen kommer det bare kald luft.
SWEET Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 ikke fare for at topp pakningen er røke?
Alec Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 ikke fare for at topp pakningen er røke? Har du ett hvit/gråaktig lag på øverst på peilepinnen?! Ryker det ekstra fra eksosen? Bruker bilen kjølevæske? Hvis svaret er nei på de 3 spm så NEI, ikke topp pakning som er gått. Ville fortsatt byttet thermostaten. Hvis luft i systemet skulle gjort det så er det bare å starte motor (når den er kald) skru av lokket til radiator og la vanne boble ut, når det stopper å boble, så fyller du på ca til toppen og skrur igjen lokket. Men luft i systemet vil oftest oppstå hvis du f eks har byttet kjølevæske etc. og ikke ellers
Superbeetle Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Hvis det har skjedd plutselig så er det rart om det skyldes f.eks luft i systemet. Jeg ville sett på toppakning som en potensiell feil. Har du sjekket for olje i kjølevannet, evt vann i oljen eller at kompresjonen blir blåst ut i kjølevannet? (eksos i ekspansjonstanken)
BMW318TDS96 Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Hadde samme problem på min når jeg sto i kø f.eks så fant jeg ut at det var bare ca 1 liter vann på den,etter forrige eier ikke hadde passet på den og da så det ut som et gammelt damplokmotiv så skiftet jeg ny kjøleveske og vann så luftet jeg så ble alt bra
korny Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 bobler det i radiator med en gang du starter har du en overhengende fare med pakning eller sprekk i topplokk. men da skulle det også ha forsvunnet noe vann over tid.. og det med termostat? går ikke vannet til varmeaparat utenom den? trodde det gikk bare på motor vannet og ikke det i radiator. dvs vannet inn på varmeaparatet kommer fra bakant mens det går ut i framkant motor. ikke innom radiator eller termostat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå