Gå til innhold

oljeskift / type olje e46, 320d, 2001

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å bytte olje selv på bilen, er litt usikker på oljetpen. DIY som ligger her linker til en Castrol side. Castrol anbefaler noen oljer som mekonomen ikke har. Hvilken olje skal jeg bruke?

Duger denne oljen fra mekonomen?

Helsyntetisk (motor) / Olje bil

Artikkelnr: 41-C4007065

Fabrikat: Castrol

Benevning: Magnatec 5W-40 C3

Text: Kanne 4 liter

Info: Helsyntetisk, lättflytande olja som fäster vid motorns innerytor och skapar ett effektivt skydd dygnet runt. Viskositet: 5W/40. Specifikationer: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4 C3.

Info: Castrol

Pris: 580.00 kr

Frister litt prismessig å bruke biltemaolje, men derom er der vel delte meninger...

Skrevet

BMW anbefaler Castrol, så det kan aldri bli feil

Hva som er best finnes vel ingen fasit på

Selv bruker jeg Royal Purple Oil, kvalitetsolje fra Statene som jeg kan skaffe deg god pris på (send i så fall PM). Er flere her på forumet som har kjøpt slik olje av meg, og de er strålende fornøyd (de fleste av dem brukte Castrol tidligere)

Skrevet

Magnatec C3 er ikke BMW-klassifisert, uten at jeg tror det gjør noe nevneverdig. Det er heller ikke en Longlife-olje. Hvis du skal kjøre bilens skiftintervaller må du ha en Longlife-olje?

Jeg har kjørt Castrol SLX Professional som skal tåle lange skiftintervall, merket "BMW LL04". Akkurat nå er det Valvoline på motoren men jeg inbiller meg at den lager mer mekanisk støy enn Castrol gjorde. Skal tilbake til Castrol på neste skift.

Skrevet

JEg har nettopp skiftet olje på min 320i, brukte Castroll magnatec C3 og jeg er sykt fornøyd. Siste gang brukte jeg Shell olje til 700+ for 4l.

Jeg fikk sjukt mye bedre respons av castroll, bilen går myyye bedre og "renere" en før.

Men jeg har jo bensin da vet ikke hvordan det er med disel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...