Gå til innhold

Trenger å oppgradere navigasjon (business) så jeg får kart..


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en nydelig BMW 116i (05-modell) med navigasjonssystem (business), men det er kun "piler" som kommer opp. Jeg ønsker å få navigasjon med kart etc. Hva må jeg gjøre da?

Navigasjon-CD som fulgte bilen er 2005-1.

a) Trenger jeg bare å kjøpe en nyere navigasjons-CD?

B) Eller/og må jeg både kjøpe nyere navigasjons-CD og oppgradere programvare i cd-spiller (hvordan gjør jeg evt. det?)

c) Eller må jeg evt. bytte/kjøpe en slik proffesional-CD som jeg har sett flere ha? + kjøpe ny navigasjons-CD?

Noen som vet da hva en evt. professional-CD spiller koster og om det er lett å installere/bytte ut denne selv?

Håper noen kan hjelpe meg :-)

mvh

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - ser ut til at jeg får nøye meg med business og piler.. Var innom den lokale BMW-forhandleren i går og de skulle ha et sted mellom 40-50.000 for å oppgradere til professional.. :-(

Men takk for info og svar :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Huh? Du har sånn skjerm som vippes automatisk opp når du putter det som en gang ville vært en nøkkel i sporet sitt? Med Idrive og hele pakka, og så har du kun piler?

Vi har Business-navi i vår '08 118d, og den har både taleinstrukser, kart og piler (lignende oppsett som nyeste 16:9 navien i E39/E38 osv.). DVD-basert og har POI og alt mulig. Fungerer kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. så selv om bilene før dette har LCD-skjerm så har de kun piler?

En kollega har en '05 120dA, den har lik navi som vår har. Er det vi har på vår facelift det som før facelift var navi pro eller? For nå har jo navi pro 8.8" eller noe sånt, større skjerm ihvertfall, som ikke vippes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. så selv om bilene før dette har LCD-skjerm så har de kun piler?

Det stemmer.

En kollega har en '05 120dA, den har lik navi som vår har. Er det vi har på vår facelift det som før facelift var navi pro eller? For nå har jo navi pro 8.8" eller noe sånt, større skjerm ihvertfall, som ikke vippes ned.

Ikke sikker på detaljene, men business har litt mindre skjerm, og kun mulighet for visning av ett bilde, slik jeg har forstått det. Er nok andre mindre forskjeller også... Om modulene er de som tidligere ble kalt business vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...