ProjectE39 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Hei venner! Jeg vet dette er kun BMW-forum. Har kjørt BMW alltid og kommer alltid til å gjøre det. Men jeg driver og hjelper min far med å ordne opp en 1996 Mitsubishi Lancer 1,6 GLi, slik at den kan selges, og vi driver og skal bytte regreim og toppakning. For å få av dekselet framme på motor må reimhjulene av. Hvilke av disse er venstre(links)gjenget? De sitter som f og uansett hvilken vei vi drar så sitter det like bom fast. Så det hadde vært nyttig å visst hvilken vei vi skal konsentrere oss om å dra.. På forhånd takk for ALL hjelp! =) Mvh, Tom A
GeirAndre Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 kan aldri tenke meg den er venstre gjenget.. få låst motoren og bruk lang latmann så løsner den nok, kan være trøblete å få av reimhjulet da du sikkert ikke får plass til avdrager. regner med reimhjulet sitter på kon.
ProjectE39 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Takk for svar! Jobber med kompressorer til vanlig jeg, og der er det ene reimhjulet venstregjenget. Sitter på kon de også. Kommer til med en liten avdrager siden motoren på disse er sidestilte
ProjectE39 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 kan aldri tenke meg den er venstre gjenget.. få låst motoren og bruk lang latmann så løsner den nok, kan være trøblete å få av reimhjulet da du sikkert ikke får plass til avdrager. regner med reimhjulet sitter på kon. Kult prosjekt det 345-prosjektet ditt forresten!
Superbeetle Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Jeg har jobbet hos mitsubishi.. Er vanlige høyregjenger. Reimhjulet sitter ikke på en kon, men sitter tredd innpå akslingen. Du må først løsne de 4 10mm muttrene og ta av reimene, deretter ta av hjulet og den store bolten i midten(32mm? el noe sånt).. Den kan sitte litt fast, men burde gå av med en god muttertrekker. Ellers er det jo ganske rett fram og bytte regreim på lancer med 4g93 motoren..
ProjectE39 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Jeg har jobbet hos mitsubishi.. Er vanlige høyregjenger. Reimhjulet sitter ikke på en kon, men sitter tredd innpå akslingen. Du må først løsne de 4 10mm muttrene og ta av reimene, deretter ta av hjulet og den store bolten i midten(32mm? el noe sånt).. Den kan sitte litt fast, men burde gå av med en god muttertrekker. Ellers er det jo ganske rett fram og bytte regreim på lancer med 4g93 motoren.. Hei og takk for svar! Pleier reimhjulet å sitte godt fast da siden det er tredd innpå akslingen? Vi har god muttertrekker, men kompressoren er litt liten til bruken. Skal prøve å fyre opp den litt større maskinen, så får vi se! Driver regreima vannpumpen på disse motorene? For om den gjør det hadde det vel vært like greit å bytte den med det samme vi har alt fra hverandre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå