Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei venner! Jeg vet dette er kun BMW-forum. Har kjørt BMW alltid og kommer alltid til å gjøre det. Men jeg driver og hjelper min far med å ordne opp en 1996 Mitsubishi Lancer 1,6 GLi, slik at den kan selges, og vi driver og skal bytte regreim og toppakning. For å få av dekselet framme på motor må reimhjulene av. Hvilke av disse er venstre(links)gjenget? De sitter som f og uansett hvilken vei vi drar så sitter det like bom fast. Så det hadde vært nyttig å visst hvilken vei vi skal konsentrere oss om å dra..

På forhånd takk for ALL hjelp! =)

Mvh, Tom A

Skrevet

kan aldri tenke meg den er venstre gjenget.. få låst motoren og bruk lang latmann så løsner den nok, kan være trøblete å få av reimhjulet da du sikkert ikke får plass til avdrager. regner med reimhjulet sitter på kon.

Skrevet

Takk for svar! :) Jobber med kompressorer til vanlig jeg, og der er det ene reimhjulet venstregjenget. Sitter på kon de også. Kommer til med en liten avdrager siden motoren på disse er sidestilte :)

Skrevet
kan aldri tenke meg den er venstre gjenget.. få låst motoren og bruk lang latmann så løsner den nok, kan være trøblete å få av reimhjulet da du sikkert ikke får plass til avdrager. regner med reimhjulet sitter på kon.

Kult prosjekt det 345-prosjektet ditt forresten! :)

Skrevet

Jeg har jobbet hos mitsubishi.. Er vanlige høyregjenger.

Reimhjulet sitter ikke på en kon, men sitter tredd innpå akslingen. Du må først løsne de 4 10mm muttrene og ta av reimene, deretter ta av hjulet og den store bolten i midten(32mm? el noe sånt)..

Den kan sitte litt fast, men burde gå av med en god muttertrekker.

Ellers er det jo ganske rett fram og bytte regreim på lancer med 4g93 motoren.. :)

Skrevet
Jeg har jobbet hos mitsubishi.. Er vanlige høyregjenger.

Reimhjulet sitter ikke på en kon, men sitter tredd innpå akslingen. Du må først løsne de 4 10mm muttrene og ta av reimene, deretter ta av hjulet og den store bolten i midten(32mm? el noe sånt)..

Den kan sitte litt fast, men burde gå av med en god muttertrekker.

Ellers er det jo ganske rett fram og bytte regreim på lancer med 4g93 motoren.. :)

Hei og takk for svar! :) Pleier reimhjulet å sitte godt fast da siden det er tredd innpå akslingen? Vi har god muttertrekker, men kompressoren er litt liten til bruken. Skal prøve å fyre opp den litt større maskinen, så får vi se! :)

Driver regreima vannpumpen på disse motorene? For om den gjør det hadde det vel vært like greit å bytte den med det samme vi har alt fra hverandre.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...