Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
solgt står det, men takk for tipset:)

Bare hyggelig. Litt kjedelig at den var solgt da. Jeg ser de har endret annonsen etter at jeg linket den til meg selv før jeg gikk fra jobben idag :? .

-Men det finnes flere fisker i havet... :)

Skrevet
Jeg skal jo ha 325'en fortsatt sannsynligvis, så da trenger jeg ikke to bensinslukere:)

Litt OT:

BMWs diesel-seksere er ikke akkurat kjent for å være sparegriser, så skal du ha den størrelsen på bil, kjøre diesel og billig så bør du se på E39 facelift 520d (4-sylindret), eventuellt noe fra VAG/Audi eller Mercedes (200/220cdi osv). - Og skal du se på noe så dyrt for å kjøre billig så må du kjøre MYE for at det skal lønne seg...

Ikke akkurat noen sparegris nei, og ikke bare pga forbruk heller. BMW-eiere har jeg inntrykk av har over gjennomsnittet interesse av at bilen skal se og kjennes bra ut, og det koster litt.

Forbruket på min 530 har jeg målt siden jeg kjøpte den for 2år og snart 2mnd siden og jeg ligger på 0,89 i snitt. Mest småkjøring og synes ikke det er så ille egentlig. Ikke Toyota IQ nivå, men helt akseptabelt med 3xmotor ;)

Noen sier at Chip skal kunne senke enda litt, men denne er urørt og 132000 veldig dokumenterte km.

På langkjøring er den VELDIG fin på forbruket. Det er fult mulig å ligge ned mot 0,6 tallet på fine veier selv med last, som i Sverige bl.a. Nedover i Danmark o.lign kanskje ett par dråper til.

Men rimelig blir ikke bil om man ønsker å holde den så bra som mulig uansett. Vi snakker 10-15år gamle biler som trenger vedlikehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...