haavco Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Vurderer og kjøpe meg ny bmw. Også vet jeg det er et kjent problem at toppen ryker, hvordan får jeg sjakka at ikke toppen har gått når jeg kjøper bilen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 hvilken bil er det du vurderer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavco Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 jeg vurderer bmw 520/525 e34 kansje nyere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavco Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 noen som hvet hvordan?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 jeg vurderer bmw 520/525 e34 kansje nyere.. Med M20 eller M50 motor? Sjeldent toppen ryker på M50. Kan skje om overkoker bilen din noen ganger. M20 tåler mindre. Men skal fortsatt litt til. Min M20 har kokt 2 ganger uten noe toppaknings/topp problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Trykktest så ser du om den har problemer,deretter en lekk-test så ser du hvor problemet eventuelt er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Kan man trykkteste toppen når den sitter på motoren, og når motoren står i bil..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Kan man trykkteste toppen når den sitter på motoren, og når motoren står i bil..? nei det er ikke mulig, man kan vel ta en komp test men det sir jo ikke mye om toppen, hvis du tar en prøvetur i bilen og den ikke blir unormal varm, og deretter sjekker om der er vann i olie eller omvendt, da har du gjort det du kan, jeg har hatt 7 stk e34 med m20 og m50 motorer og har til dags dato aldri hatt problemer med toppene.. e34 spiser forstilling og det er et enkelt proplem å fixe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Hvilket verktøy trenger man for å skru av topplokket på M20? Kanskje litt rart spørsmål men men.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Hvilket verktøy trenger man for å skru av topplokket på M20?Kanskje litt rart spørsmål men men.... div fastnøkler/piper, skrujern og motsatt torxpiper(heter eks. E12) biltema settet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 Eg har hatt 4 E30`er og aldri hatt problemer med toppene på dei, kunn m20... Har hatt topp pkn havari da men det er ingen sak å fikse sjølv Og om det er sprekk i toppen så lekker det mykje vatn på kort tid så det merker du om du sjekker olja før du prøver bilen og etter vil eg tru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavco Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 Menn er det bare oppskryt at toppen pleier og ryke?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå