Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. jeg fikk meg ny bimmer for et par uker siden. så nå tenkte jeg og fikse den litt opp. detta er det jeg kaller super langtids prosjekt. der hvor det skjer en ting i måndten:) men er jo morro og ha noe og holde på med mitt oppi alt det andre og.

litt info om bilen:

Motor: en m20b25 som er borret opp og satt på disel veiv, nye råder og stempel. topp trenger en liten overhalding da den tikker litt.

Girkasse: orginal kasse med short shift ganske stram og fin etter min menig.

Bil: Bmw e34, gokjent senket. (husker ikke hvor mye i farta pga vognkorte ble tatt når jeg ble avskilta) slissa og borra bremser forran og bak. ikke noe rust i understell osv. bare i dører og forskjermer.

Sånn ellers er det et slitt stoff interiør i den. fargen inni er blått. bilen har gått 270 tusen km. motor har gått rundt 170 tusen km. bilen ble eu ok oktober i fjord.

Styling: Bilen har angle ayes, e 39 m3 fornt fanger som ble tatt i vinter, bmw pedalsett, m3 side skjørter ellers ganske orginal:)

ting som har blitt gjort setter jeg en[x] bak og ting som holder på og bli gjort setter jeg en [/] slik en bak:)

planene for bilen kommer her:

-nye front skjermer

-bytte dører

-bytte interiør

-bytte panser

-motor vask

-bytte bakasjeroms kledning

-bli kvitt den dritt lokta i bilen[/]

-montere anlegg [/]

-fikse styringa[x]

-understels vask

-ta rusta rundt tank lokket

-bytte front fanger og bak fanger

-bytte speil

-nye bremse klosser

det var vell det som var planen. legger ut bilder. så viss noen ser noe som må gjøres er det bare til og si i fra:)

it4ce2zo8hdqf53wng9l.jpg

7w8ivnq2o9ul73ef45qu.jpg

a7x18l6mvyghdapdtckc.jpg

Skrevet

når jeg kommer opp i 100-120 så får jeg veldig slark i styringa. noen mener det er styre snekke og andre mener det er spissinga? åssen kan jeg lettest mulig "feilsøke" detta?:)

Skrevet

ang. den styringa er det nok sikkert en kombinasjon av både styresnekke og endeledd, men du kan jo begynne med snekka. har du en grav for å kjøre bilen over blir prosessen litt lettere. ;)

prosedyre finner du i denne tråden.

eller blir nok dette bra bil etterhvert! :D

Skrevet

Bilen er en 89 mod 525 med disel veiv og borret litt osv. så er 2,8 liter m20 motor i den. bilen har short shift, go kjent senket(husker ikke hvor mye i farta)

Skrevet

ja i dag strammet jeg snekka. da ble etter litt justeringer og prøvekjøringer ble det bra:) fikk også etter stramma diff og vaska bilen litt:) kjenner dritt lokta er på vei ut av den nå:)

takker for hjelpa jeg har fått til nå:D skulle en gjort uten bimmers? finni ut alt skjøl?XD

Skrevet

legger opp et bilde av vaskingen av taket:) kan si at det syntes godt. skal ikke mere til en 20 år med røyking før det ser sånn ut:)

ja. dere ser vell hvor jeg har vasket og ikke?

g61tiwct1j6mccn6ftmf.jpg

Skrevet
ang. den styringa er det nok sikkert en kombinasjon av både styresnekke og endeledd, men du kan jo begynne med snekka. har du en grav for å kjøre bilen over blir prosessen litt lettere. ;)

prosedyre finner du i denne tråden.

eller blir nok dette bra bil etterhvert! :D

hehe. ja jeg la meg under bilen. men fant ikke noe sånn skrue. men ser man ned i motor rommet ser man den med en gang;) lett og bare ha med seg en flatt skrutrekker og en 17 mm. og justere den inn litt ettervert som du kjører:)

Skrevet

har støvsugd den og vaska den godt inni nå. så skal få tatt noen bilder. må tru mor ble bli når jeg tokk tokk gulv mattene i tørketrommern etter og ha vasket de. hele trommern var full av drittXD

Skrevet

hehe. ja jeg la meg under bilen. men fant ikke noe sånn skrue. men ser man ned i motor rommet ser man den med en gang;) lett og bare ha med seg en flatt skrutrekker og en 17 mm. og justere den inn litt ettervert som du kjører:)

jeg mente at grav var kjekt om du skulle sjekke slakke i forstilling. :wink:

Skrevet

åå ja. men vert ute og kjørt litt i dag. ganske fornøyd blitt:) så trur den er i orden:) men har kjent det at viss jeg kjører litt svin i svinger osv så føles det som om dekka bak svinger litt og så klokker det fra bakstilinga når jeg slipper chultsen fort ut. når jeg bytta diff nå så fikk jeg ikke på plass de to bakerste boltene på toppen av diffen. kan detta ha noe med det og gjøre? gidder ikke styre med det nå. men når den skal inn til eu igjen så må jeg nokk bytte litt foringer og bremser osv:) men langtidsprosjekt skal lissom ta lang tid det da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...