Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo har en bmw m5 s38b36 fusker som et uvær og følest ut som eg har nokke satans tungt på slep etter meg når eg gjer gass og plutselig kan det hende at bilen "låser" seg i turtall ligger på 500 - 800 omdreininger og tuller og jokker.. er sånn eg må trille den i nedoverbakke for og få oppat turtall og da kan eg fint dra den ut på turtall.. men går jo fortsatt som en bøtte dritt.. lurte på om nokken har vert ute for det samme? holder på og sjekke etter luftlekasjer for har hørt dette er typisk for m5.. og så held eg på og bytte ut vaakumslanger for de er morkne som fy!! kan dette vere feilen eller er det andre som har hatt samme prob der dette ikkje var diskutabelt en gang? har hørt på pris på ny luftmassemåler da disse koster rundt 9000,- ny i norge håper det ikkje er denne da lommeboka blei skrapa av innkjøp av denne bilen og dei forbanna pangsinprisene!! takk for hjelp får eg håpe.. :P

Skrevet

For å si det sånn... det er ikke smart å skrape lommeboka for å kjøpe en gammel M5. Du bør ha en del å gå på. Det gjelder egentlig alle biler, men spesielt en gammel M-bil. Delene er dyre og ting skjer... de har levd et hardt liv.

Skrevet

jadda jobber så pengene kommer ;) bur på ei øy så er ikkje lett og berre stikke innom et verksted.. må ta ferjer og styr.. lurte berre på om nokken hadde vert ute for dette så eg kan sjekke det ut og bestille nytt evt fikse gammelt

Skrevet

Hvordan går den på tomgang?

Har du prøvd å koble av lmm og eventuelt lambda sonden. Da går bilen i nødmodus og skal gå noenlunde normal (sett bort fra høyt bensinforbruk, ustabil tomgang o.l.).

Om du har masse morkne vakum slanger osv kan dette være feilen.

Har du prøvd å forsiktig spraye litt startgass rundt de morkne slangene og eller rundt innsug, innsugsbelg, lmm osv? Om det da skjer noe tyder det jo på at den trekker falsk luft.

Skrevet

har fiksa de fleste slangene ja sprukne morkne og fæle hadde ikkje startgass så har ikkje prøvd det enda.. bytta bensinfilter har eg gjort det forrige var bra tett! ligger på 500 - 800 omdreininger og avtil begynner den og jage fra 500 og ned så den nesten stopper og henter seg innat avtil stopper den. når den er sånn får eg ikkje opp turtall før den blir pressa opp.. har lagt merke til den har begynt og tikke når eg ruser den og så bruker den vann lukter søtt av eksosen

Skrevet

trudde ikkje de blei så galne dei bilane når topppakninga røyk? får vertfall håpe det er topppakninga og ikkje sprekk i toppen! men den koker jo ikkje tempmåleren ligger på normal..

Skrevet

kors gjer eg da? nermeste bilverksted er 4 timer unna..:P broderen min meinte det ikkje var topppakning for da skulle den oppført seg annerledes er på ein måte enig med han.. og bilen er veldig lettstarta skulle vel ikkje vert det med gåen topppakning? kan nesten virke ut som det er nokke eletrisk men tar jo evigheter for og feilsøke de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...