Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny her på forumet, men siden jeg blir eier av en lekker 3-serie denne uken synes jeg det var riktig å melde seg inn.

Jeg har aldri hatt BMW før, men har alltid drømt om denne bilen. Og endelig kom dagen da mormor skulle ha seg ny bil så da fikk jeg kjøpe den gamle :D

Litt om bilen:

- BMW 325 1992 modell

- Gått kun 67000!!! (har ikke nøyaktig km.stand enda)

- Fulgt alle servicer!

- Soltak

- Tåkelys

- El vinduer

- Alarm

- Stått i garasje i alle år

- 1 eier

Bilen er som dere kanskje skjønner helt strøken bortsett fra litt overflate rust i starten av kanalene foran.

Skal få noen til å fjerne det for så og lakke over.

Tenkte også det kan være lurt å tectylbehandle bilen, så den ikke ruster bort her i salt-norge!

Planene er:

- Ny CD-spiller

- Noen 6x9-høyttalere i hattehylla

- Fjerne det lille av rust

- Vurderer å få han som skal fjerne rust til å lakkere front og bakfanger også da disse ikke er lakkert.

- Få tak i noen fetere felger

Ellers skal den holdes mest mulig original! Synes ikke overstylet 3-serie er noe pent...

Siden det er mormor som har hatt denne bilen så er den ikke akkurat dratt langt på turtallet opp igjennom tiden.

Hvordan bør jeg gå frem for å få motoren til å vare lengst mulig?

Har hørt at det kan gå skikkelig ille hvis man presser den for mye etter og ha gått veldig lite så lenge?

PS: Bilder kommer så snart jeg får bilen!

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått overtatt bilen. Har også fått tatt et bilde:

fq82ef3zlnhcsj3kbldt.jpg

Det sitter et høyttaleranlegg i bilen, 6 original høyttalere. Merker at det ikke er den beste lydkvaliteten, men noen som vet hvor mange watt dette er på? Vil jeg få bedre lyd ved og bytte de ut med noen pioneer høyttalere for eksempel?

Skrevet

Og glem 6x9.. monter noe som passer inn i de orignale festene.

enig her.. kjør på å lakker front og bakfanger+ speil hvis du vil holde den original.. :P senk den litt i tillegg så kommer dette til å bli en fet e36 med fete felger og resten originalt.. ;) litt gøy å se en Strøken e36 med original front og rau. alle har jo m-tech. eller styling:P

Skrevet

felgene de selger på GS tror jeg hadde passa bra te fargen din.. de Sorte med rød stripe rundt. det tror jeg hadde vært bra.. Men det er hva jeg mener da.. :P smaken er som baken.

Skrevet
felgene de selger på GS tror jeg hadde passa bra te fargen din.. de Sorte med rød stripe rundt. det tror jeg hadde vært bra.. Men det er hva jeg mener da.. :P smaken er som baken.

Ja, hvis man er fargeblind xD

De rødfargene er jo ganske så forskjellig..

Skrevet

For å beholde motoren er det jo bare å bytte olje noenlunde regelmessig, kjøre pent og kjøre den varm (15-30minutter) før du gir den noe særlig turtall (3000rpm og oppover), og å følge serviceintervallene. Disse bilene har bra kvalitet på drivverket, så lenge du ikke grisekjører den hele tiden holder den seg nok gående noen hundre tusen kilometer til. E36 er nok ingen klassiker enda, men det blir nok bare færre av disse også etterhvert, det er sikkert artig å ha et bra vedlikeholdt originalt eksemplar med lav kilometerstand etter hvert ;)

Skrevet

Den skal heelt klart behandles pent ja! Men e36 ble etterhvert levert med originalt lakkerte fangere eller?

Hehe, ja. Tror mormor kanskje har brukt 80 av 192hk :P

Finnes det noe ekstrautstyr som er lett og ettermontere?

• 2 weeks later...
  • 4 months later...
Skrevet

Syntes hovedlyktene på bmw'en var litt lave så justerte dem opp litt. Prøvde å skru litt på den andre skruen også men da skjedde det ikke noe...

Hva er denne til? (den til høyre på bilde)

Den til venstre fant jeg ut var for høyden...

i1yzr88khrp9wzvwxhos.jpg

• 2 months later...
  • 1 month later...
Skrevet

Ja, skal ta en skikkelig vårrengjøring snart.

Er ikke den store responsen her, men fant denne kontakten i hanskerommet igår.

9wgyl2e15v91yrqfqksa.jpg

Noen som vet hva den er til?

Skrevet

Ladestasjon til orginal lommelykt. Siden jeg aldri har sett en lykt der regner jeg med det var ekstra utstyr :)

Hold bilen strøken! Hadde ikke satt mfangere på den engang, kun senket den godt og satt på noen fine (e36m3 eller bbs) felger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...