JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Noen som vet hva om noe som kan føre til dette annet enn selve pumpa? har kjinnet lenge også latt den stå på tomgang i 20 med litt olje i toppen.. men har ikke kommet olje inn i oljefilterhuset engang
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 noen som vet om det går ann å få av bunnpanna og skifte oljepumpa uten å ta ut motor på denne bilen?
toomas Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Har bytta oljepumpe på en 3,6 mens den sto i bilen så er nok mulig. men var noe knot og få av bunn panna. måtte løstne traversen men jeg tok ikke av bærearmer osv
toomas Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 men når du skal ha av bunnpanne og olje pumpe ville jeg og gått over rådelager osv siden du har latt den gå på tomgang i 20 min uten olje trykk
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 men når du skal ha av bunnpanne og olje pumpe ville jeg og gått over rådelager osv siden du har latt den gå på tomgang i 20 min uten olje trykk Det var 20 sekund, ikkje minutt:p hehe.. lurer på å levere bilen på gs å få de til å gjøre jobben.. men tror det blir veldig dyrt!
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 har du fylt opp oljefilter huset med olje? nei, har ikke det. skal jeg gjøre det først altså?
|Ole| Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 olja skal vere i olje filter etter 20 sekund da... eg ville uansett tatt ned iallefall eit lager å sjekka det...er veldi kjapt gjort og veldi kjedelig å få motorras pga att man ikkje har gjort det
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 olja skal vere i olje filter etter 20 sekund da...eg ville uansett tatt ned iallefall eit lager å sjekka det...er veldi kjapt gjort og veldi kjedelig å få motorras pga att man ikkje har gjort det 20sek uten oljetrykk tåler den nok, men får se når jeg kommer så langt.. kan se ut som at jeg lar GS ta seg av jobben:p
525i1991 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 skal være mulig å lette motoren såpass at du får ut bunnpanna dersom du løsner motorfestene.
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 skal være mulig å lette motoren såpass at du får ut bunnpanna dersom du løsner motorfestene. får satse på det ja, men er det ikke mulig å bare la motor henge i løftebukken mens jeg skrur ned traversen? det hadde jo vært det enkleste om det fungerer
525i1991 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 jo det kan sikkert være en bra løsning om du har den muligheten ja;) vil bli lettere å skru da du slipper å ha traversen i veien når du skrur også^^ best med luftverktøy for å løsne traversen husk, kan være så godt som umulig uten i noen tilfeller.
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Har du primet pumpa? fylt den med olje før mont? Hvis ikke tar du av filter braket og heller olje ned i trykkhullet. Det ber i midten. La det stå litt og kjinn motor. Kommer det ikke sprutende olje da er ventil eller pumpa def. Kommer det olje setter du på brakett igjen og kjinner til lampa slukker
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 får prøve på det da:p har ikke kompressor i garasja, så får vel bare prøve med god gammeldags håndmakt har lite lyst til å ta av bunnpanna igjen nå etter at motor "endelig" var ferdig... 1 steg frem og 5 tilbake:p noen som har hadd defekt oljepumpe før og som vet hva jeg skal se etter når jeg først får av bunnpanna? den mest vanlige feilen med ei oljepumpe?
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 ps har hatt av bunnpanna jeg med travers på. Slipp motorfester, løsne eksos, og heis til det stopper. Løsne servopumpa og fjern dynamo. Da får du løftet ut bunnpanna, iallefall på e 28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå