JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 ps har hatt av bunnpanna jeg med travers på. Slipp motorfester, løsne eksos, og heis til det stopper. Løsne servopumpa og fjern dynamo. Da får du løftet ut bunnpanna, iallefall på e 28 har verken montert eksos eller mellomaksling, så det er bare å løsne å løfte i så fall det er vel det sikreste vertfall.. så jeg ikke står under motor mens den bare henger i løftebukken.. men igjen så er det enklere å komme til uten traversen
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 jeg byttet alle stemplene mine honet og satte sammen igjen med blokka i bilen så du klarer sikkert bytte pumpa..
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 jeg byttet alle stemplene mine honet og satte sammen igjen med blokka i bilen så du klarer sikkert bytte pumpa.. hehe.. det går nok ja:p ser bare så trangt ut, så har jeg ikke så veldig lyst til å bynne på igjen heller da.. er så lei av å skru nå
E28 TURBO Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Har hatt min motor i biter 3 ganger dette året pluss byttet alle foringer dempere dif bremser osv... så det der vet jeg litt om. Men ta en del i gangen også går det der greit. Men jeg hadde prøvd å fylle med olje som jeg sa... ellers riskerer du å drite deg ut. Jeg fikk ikke fram olje sist jeg hadde min motor i stykker. Da bare kinnet jeg med filter huset av, eller du kan løsne som var nevnt her, og kinn... kom tvert da på min. Og jeg hadde kinnet MYE uten at det kom en dråpe!
JonEldaR Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 Har hatt min motor i biter 3 ganger dette året pluss byttet alle foringer dempere dif bremser osv... så det der vet jeg litt om. Men ta en del i gangen også går det der greit. Men jeg hadde prøvd å fylle med olje som jeg sa... ellers riskerer du å drite deg ut. Jeg fikk ikke fram olje sist jeg hadde min motor i stykker. Da bare kinnet jeg med filter huset av, eller du kan løsne som var nevnt her, og kinn... kom tvert da på min. Og jeg hadde kinnet MYE uten at det kom en dråpe! må vel av med hele innsuget da om jeg skal komme til å løsne på filterhuset:p menmen.. tar jo ikke så lang tid d da forsåvidt! er det bare å skru av å kjinne altså?
E28 TURBO Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Ja, men du kan prøve å helle litt olje ned i hullet der olja skal komme ut. For da renner det olja ned i pumpa mellom dreva og da blir den tett. Da suger den lettere opp olje fra bunnpanna. Pumpa er bare to ståldrev som går mot hverandre ,blir denne satt inn helt tørr klarer den ikke alltid lage nok vakum til å suge opp olja fra bunnpanna. Hadde ikke av innsuget på m30n ,men er jo sikkert større det m5 innsuget. Når du har hatt inn olje der 1 dl er nok, lar du den som sagt stå noen minutter så olje renner ned i pumpa. Også kinner du to tre sekunder da burde det sprute ut olje av hullet du helte olje ned i. Så setter du på braketten, da fyller den oljefiltret og bygger oljetrykk på bare noen få sek. Lykke til. Pass på at du ikke suger inn noe i toppen når du kinner uten innsug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JonEldaR Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 Ja, men du kan prøve å helle litt olje ned i hullet der olja skal komme ut. For da renner det olja ned i pumpa mellom dreva og da blir den tett. Da suger den lettere opp olje fra bunnpanna. Pumpa er bare to ståldrev som går mot hverandre ,blir denne satt inn helt tørr klarer den ikke alltid lage nok vakum til å suge opp olja fra bunnpanna. Hadde ikke av innsuget på m30n ,men er jo sikkert større det m5 innsuget. Når du har hatt inn olje der 1 dl er nok, lar du den som sagt stå noen minutter så olje renner ned i pumpa. Også kinner du to tre sekunder da burde det sprute ut olje av hullet du helte olje ned i. Så setter du på braketten, da fyller den oljefiltret og bygger oljetrykk på bare noen få sek. Lykke til. Pass på at du ikke suger inn noe i toppen når du kinner uten innsug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takker mye for tips:) da skal jeg dra meg bort i garasja å prøve på igjen:p
JonEldaR Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 dette så dårlig ut, ikke mye som skjedde der nei er vel bare en ting å gjøre da... ut med bunnpanna
E28 TURBO Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 er d da! Var forsøket verdt! stå på skal ribbe en e28 i helga så du skrur ikke alene
JonEldaR Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 er d da! Var forsøket verdt! stå på skal ribbe en e28 i helga så du skrur ikke alene sku gjerne byttet, mer morro å ribbe var forsøket verdt ja.. da gjennstår d bare å se hva som er galt med pumpa.. ettersom jeg har forstått så skal det være enkelt å skru ut selve pumpa lurer bare på hva som er ødelagt på pumpa, rart at det sku skje nå ettersom den fungerte før overhalingen
E28 TURBO Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Enig med deg der. Pumpa er lett å få ned. Noen få skruer bare.
JonEldaR Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Enig med deg der. Pumpa er lett å få ned. Noen få skruer bare. det høres bra ut
JonEldaR Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 da er bunnpanna ute, trodde ikke det skulle gå så fort aleine ;D er det noen måte jeg kan se om pumpa er gåen eller ikke? for å koble fra pumpa fra kjeda, er det meininga å skru av kjedehjulet i fremkant av pumpa?
JonEldaR Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 da har jeg fått ut pumpa.. men når jeg tester den litt for hånd så virker det som at den suger olje.. skjønner virkelig ikke hva som kan være galt nå.. noen som vet om mere som kan føre til tapt oljetrykk`? fordi om pumpa suger opp olja.. kan det være at den ikke klarer å bygge opp trykk likevel på grunn av en eller anna peil i selve pumpa?
JonEldaR Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 `den store fjæra som er inni oljepumpa.. hva er dens misjon? kan det være at den skal stenge for olje ut til den har bygd opp nok trykk for å åpne? sånn som det er nå så renner olja direkte ut der om jeg tømmer olje ned i hullet for olje ut på pumpa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå