Gå til innhold

Min 1-serie - Styling til E87 2006-mod

talgmar
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg kjøpte meg en BMW 1-serie for noen mnd siden og jeg er strålende fornøyd. Her er forøvrig et utrolig dårlig bilde:

dbki5t0yjoa51m7y16d2.jpg

Jeg har så utrolig lite peil på det tekniske og mekking at det er litt flaut, spesielt når jeg alltid har vært bil-interessert.

Jeg har altså en 2006-mod 1-serie, helt svart med svarte felger. Jeg har ingen sportspakke eller AE/xenon. Før facelift.

Jeg blir jo så imponert av alle de flotte 1-seriene jeg ser både her inne og på veien, så det jeg rett og slett lurer på er om jeg kunne fått litt hjelp til hva jeg kunne evt gjort med bilen min slik at den blir enda finere/tøffere.

Jeg ønsker selvfølgelig å få gjort ting relativt billig, hvilke muligheter har jeg?

Det jeg foreløpig vurderer er en slik pen spoiler man kan få. Jeg liker den orginale - men om det finnes andre varianter så er jeg åpen for alt.

Er det noe mulighet å bytte ut det kjipe gule frontlykt-lyset med noe sprekere?

Hva med en tøffere front? sorte nyrer (er det DET man kaller grillen?)? baklykter osv?

Har også lyst til å skaffe sort film til rutene, noen forslag? og hvem ordner slikt?

Hva med å bytte ut det kjipe 116-enderøret med noe litt mer forseggjort?

Jeg trenger bare litt veiledning til hvordan man går frem. Om jeg bestiller deler, finnes det verksted som er flinke til å hjelpe meg med slikt? hva må betales? Lakkering, timespris, for delene osv.

Beklager for så mange omfattende spørsmål, jeg er bare helt grønn på slikt.

Tar imot all hjelp med et kjempestort takk.

Utrolig mange flotte BMW-er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Nyrer er rillene som går vertikalt i grillen. En tanke kan være å kjøpe svart grill ja.

man kankjøpe lykter med xenon og AE

kjøpe litt plast å putte på bilen

senke den litt

større felger med mindre gummi,

sote ruter (tar seg fint ut på svart biL)

Sånn bakrutespoiler bak (type M, veldig fint)

Inntil videre ville jeg kjøpt hvite LED pærer til parklys og bluevision eller hvite pærer til grøftelys som du kan ha inntil du har råd til å kjøpe nye lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et kjempefint svar.

Hørtes ut som noen fantastiske forslag.

Hvite LED pærer til parklys og bluevision til grøft, hvor finner jeg disse?

Tror Bavaria på Gardermoen skulle ha ca 4500,- for spoiler inkl montering.

Hvilken type soting/film bør jeg skaffe?

La oss si jeg starter med sort grill, blackline baklykter, sorte ruter, led lys/bluevision og spoiler.

Er det noen spesiell modell-/typebetegnelse jeg må ha?

Kan noe av dette gjøres selv? Noen spesielle verksteder som evt. gjør slikt?

Igjen, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne ut hvilke pærer som står i parklysene og hva som står i grøftelysene og så gå på feks www.dioder.no og kjøpe det der.

Angående blackline lykter bak så liker ikke jeg det noe i det hele tatt.. Så lenge du har hvit blink så synes jeg det er som det skal være.... Så hadde jeg vært deg hadde jeg latt det være.

Det du også kan kjøpe som tar seg SYKT bra ut er nye skiltlyspærer. Hvite LED pærer :) Det er sinnsykt fint! OG du kan faktisk putte hvite LED pærer i alt av coupe lys.. (altså inne i bilen). Det har jeg sett i 1-serie av din årgang og det er meget lekkert!

Hvis du får hvite/blå pærer i parklys OG grøftelys pluss skiltlys får du en veldig streamlinet look på bilen.. Det gjør seg! Det samme blir når du får lykter med hvite angeleyes (de kommer med gule pærer men du kan bytte dem) og bluevision pærer i grøft! Det blir utrolig tøft!

Her er hvite angel eyes og hvite grøftelyspærer på min: (dog 3-serie)

4x3ude5ixmcibdtta7hp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du litt av hvert til bilen, noe billigere enn annet:

MTECH II plast: (pris uten montering og LAKKERING)

http://www.schmiedmann.no/1_series/E87/ ... .htm#pg120

Bakrutespoileren: pris eks lakkering og montering

http://www.schmiedmann.no/1_series/E87/ ... .htm#pg454

Nyrer svart med E90 look: billig og veldig enkel montering:

http://www.schmiedmann.no/1_series/E87/ ... de7.htm#pa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, konge - må prøve det. Sjekke hva som sitter i først da.

Så vidt jeg forstod så er det et helvete å ettermontere AngelEyes. Både pain in the ass mye jobb, samt høy pris.

Selveste ettermonteringen av angel eyes vet jeg ikke noe om på din bil. Var lett på min 3 serie i alle fall. Men å bytte hele lykta er neppe et stort problem. Så skifter du bare pærene fra gul til hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...