///Mysild Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 jeg har nå nexen N3000 (veldig rette kanter) i 235/40 17" utførelse på 7.5" felger... dette gir litt mye dekk i forhold til felgen, men jeg liker liksom tanken på å ha litt bredde på dekkene, men har dette egentlig noe effekt... føler at bilen "sklir" litt mye på disse dekkene i svingene, i forhold til når jeg hadde 225/45 dekk... merket var general (ca samme egenskaper) men jeg vurderer å gå ned til 215/40 for å få litt strekk slik at felgen ser breiere ut, men vil jeg "tape" noe på det?
hagenisse Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Du vil neppe merke breddeforskjellen i det hele tatt på gata. Iallefall ikke med tanke på grep. 215 er helt kurant på 7,5" det.
///Mysild Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 okey, men jeg, som liker å kjøre "idiot" på stikkveier her inni dalen, aka "hjemmemekka" banekjøring, bør jeg ha 225 da kanskje? og heller dekk som er "runde og harde" i kantene
hagenisse Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Du skal kjøre rimelig idiot før du kommer opp i noe som kan minne om den slitasjen man får på banekjøring. Men er du opptatt av grep bør du heller satse på bedre dekk ja. Det koster som regel litt.
///Mysild Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 okey, men har du noen gode eksempler på dekk jeg kan kjøpe? som ikke er banedekk, men kanksje noe semi? har jo vurdert å prøve litt banekjøring etterhvert... men da går jeg uansett for 215/40 dekk ser kanksje ikke så kult ut bakfra, men bilen blir litt lavere og felgene ser litt bredere ut
Springsteen Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 okey, men har du noen gode eksempler på dekk jeg kan kjøpe? som ikke er banedekk, men kanksje noe semi? har jo vurdert å prøve litt banekjøring etterhvert... men da går jeg uansett for 215/40 dekk ser kanksje ikke så kult ut bakfra, men bilen blir litt lavere og felgene ser litt bredere ut Felgene kommer jo ikkje til å se brei ut uansett Og skal bilen bli noe særlig lavere må vel du gå ned litt i rullediameter, som igjen vil gi større klaring i hjulbuen
hagenisse Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 215/40 ser snålt ut på E36 imo, siden rulleomkretsen blir for liten, men akkurat det jo ditt valg. Dekk av typen azenis er gode valg, som også fungerer veldig bra på bane selv om grepet ikke er helt i r-dekk liga. Dessverre ser det ut som mange av disse dekkene er vanskelig å få tak i i Norge... Jeg var veldig fornøyd med mine Bridgestone RE01-R (erstattet av RE11-R nå), andre alternativer er hankook rs2/3, dunlop Z1, kumho xs osv..
///Mysild Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 joa, men alt er jo relativt... hehe... felgene skal jo bare SE breie ut ^^ nei da, men liker ikke inntrykket de gir siden gummien er så mye breiere enn felger, ser litt dust ut... men tipper jeg prøver meg på 225/40 dekk, som er litt runde i kantene kanksje.. rulleomkretsen går jo ned litt fra 235/40 til 215/40, men jeg får se... får bare kjøpe justerbart og senke mer hvis ikke
Bimmerlars Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Hvis du vil ha litt dekkstrekk og bedre grep kan du jo kjøpe 215 og dyre dekk. Sessenta, p-zero, S-drive fra yokhama osv. 215 av et sånt merke sitter nok bedre enn 235 jalla dekk
Kai-P. Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Kjør med 215/45 foran og 235/40 bak, ser helt greit ut, samt at rulleomkretsen ikke blir helt på tur..
///Mysild Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 sitter å vurdere, lurer på om ikke jeg kanskje havner på 235/40 igjen, men bare bedre dekk, og dekk som er "smale"
///Mysild Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 noen som vet om 235 dekk med smal bane? evt om jeg kan ha 225/35, hvis dette er mer gunstig mtp pris...
Kai-P. Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Har hørt at Falken har litt smalere bane enn andre dekk. 225/35 er en litt ukurant (les: dyr) dimensjon, samt at rulleomkretsen blir veldig feil..
///Mysild Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 225/40 er også "ukurant" men jeg hadde nankang dekk, og disse var vesentlig smalere enn nexen dekka... får spørre om de kan settep å et nankangdekk, og se hvordan det blir hehe
Bimmerlars Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 nankang er ikke noe særlig om du skal drive med rase kjøring. De tåler varme litt dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå